Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Uprawa Warzyw > Jak sadzić paprykę?

Jak sadzić paprykę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Papryka jest twardym warzywem, rosnącym ciepłych porach roku. Roślina ta wymaga nieco wyższych temperatur, dojrzewa znacznie wolniej i jest mniejsza niż większość roślin pomidora. Jaskrawo kolorowe, słodkie odmiany papryki wdarły się niedawno na rynek. Szeroka gama innych papryk ogrodowych (pimiento, tabasco, chili) mogą być uprawiane w celu wykorzystania ich do jedzenia, zrobienia z nich przypraw lub można ich użyć jako ozdób np. kuchennych. Odmiany papryki słodkiej, zwłaszcza te w kształcie dzwonków, są jak do tej pory zdecydowanie najbardziej popularnym rodzajem papryki. Są one spożywane na surowo i używane do robienia sałatek, farszów, zup, gulaszów oraz przetworów. Nowe osiągnięcia w uzyskiwaniu koloru i kształtu nie zdołały osłabić popularności słodkiej papryki. Ostre odmiany papryki, ostatnio również przeszły odrodzenie popularności, głównie z powodu różnych kuchni etnicznych, które wykorzystują ich niepowtarzalny smak i ostrość smaku.
1

Kiedy sadzić.

Hodowlę papryki najlepiej rozpocząć z nasion w pomieszczeniach, pod koniec zimy, a następnie przenieść rośliny do ogrodu, kiedy już gleba i powietrze się ogrzeją. Rośliny nie tolerują mrozu i nie rosną dobrze w zimnej, mokrej glebie. Kiedy temperatura w nocy spada poniżej 13 stopni Celsjusza, rośliny rosną powoli, liście żółkną i kwiaty mogą zacząć opadać. Wysokie rabaty, pokrycie z czarnego plastiku mogą dać przewagę w uprawie papryki, poprzez ogrzanie i drenaż gleby oraz zwiększenie mikrośrodowiska młodych roślin papryki podczas trwania wiosny, kiedy chłodna pogoda może się utrzymywać.

2

Rozstaw i głębokość.

Ustaw sadzonki w odległości 18 do 24 cm od siebie w rzędzie, lub 14 do 18 cm od siebie we wszystkich kierunkach w rabatach. Kilkanaście roślin, w tym jeden lub dwa rodzaje sałatkowych i ostrych, może zapewnić wystarczająco dużo papryki dla większości rodzin, ale dla prawdziwie wiernych miłośników papryki i wielbicieli etnicznych kuchni może okazać się, że potrzebne będzie znacznie więcej rodzajów, skoro dostępnych jest tyle kolorów, smaków i typów papryki.

Jak sadzić tuje?
Jak uprawiać arbuzy?
Jak sadzić pomidory?
Jak sadzić maliny?
 2.7/5 (19 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zdobycie informacji jak uprawiać pomidory w szklarni może się okazać bardzo owocne. Twój własny, ekologiczny produkt...
Jak uprawiać pomidory w szklarni?
Zdobycie informacji jak uprawiać pomidory w szklarni...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Irena Olejarczyk
  • Grażyna Lewandowska
  • Danuta Wojcieszyńska
  • Kazimiera Majka
  • Daria Lesik
  • Joanna Gac-Ciszek
  • Magda Niedowóz
  • Elżbieta Pyzio
  • Konrad Macel
  • Danuta Prusek
  • Osvaldo Rampin
  • Małgorzata Osińska
pasożyt