Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Wnętrza > Materiały i elementy dekoracyjne > Jak zrobić kwiaty w wosku?
Jak zrobić kwiaty w wosku?

Jak zrobić kwiaty w wosku?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kwiaty z wosku to kolejny pomysł na zachowanie pięknego wyglądu kwiatów ciętych. Woskowane kwiaty można umieścić w szklanym kloszu, zrobić z nich bukiet lub trwałą kompozycję. Możliwości jest bardzo wiele, a samo przygotowanie tej ozdoby nie stanowi żadnego problemu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
garnek do gotowania na parze (lub dwa garnki do kąpieli parowej), nożyczki, łyżka, wykałaczka, szczypce lub pęseta, gąbka florystyczna, parafina kosmetyczna, termometr spożywczy, kwiaty
1
Do woskowania najlepiej nadają się w pełni rozkwitnięte kwiaty. Unikaj kwiatów o delikatnych płatkach, ponieważ uschną po zanurzeniu w wosku.
2
Roztop 500g parafiny kosmetycznej w naczyniu do gotowania na parze (lub w urządzeniu do kąpieli parafinowych, jeśli takie posiadasz). Do dolnej części naczynia nalej wodę, a gdy zacznie wrzeć, połóż na wierzchu górną część naczynia i poczekaj, aż parafina roztopi się pod wpływem pary. UWAGA! Parafina jest niezmiernie łatwopalna, dlatego nigdy nie należy jej topić bezpośrednio nad ogniem.
3
Podgrzej parafinę do temperatury 55-65°C. Temperaturę sprawdzisz termometrem kuchennym. Jeśli temperatura będzie zbyt niska, wosk nie pokryje płatków we właściwy sposób, jeśli będzie zbyt wysoka – stopi je.
4
Łodygę kwiatka przytnij na przynajmniej 5-8cm.
5
Trzymając kwiatek za łodygę, zanurz go całkowicie w parafinie i natychmiast wyciągnij, pozwalając nadmiarowi parafiny spłynąć z powrotem do garnka. Jeśli woskujesz kwiaty z dużą ilością płatków, łyżką nalej do wewnątrz nich odrobinę parafiny. Woskując malutkie kwiatki (np. hiacynty), nadziej je na wykałaczkę przed zanurzeniem w parafinie. Gdy łodygi kwiatków są zbyt krótkie, możesz pomóc sobie pęsetą.
6
Po wyciągnięciu kwiatu z parafiny wbij go w gąbkę florystyczną. Poczekaj około 5 minut aż wosk całkowicie zastygnie.
7
Gdy kwiaty stwardnieją, zawoskuj ich łodygi. Zanurz je w parafinie trzymając roślinę za kwiat.
8
Z kwiatów możesz tworzyć kompozycje lub umieścić je pod kloszem w gąbce florystycznej. Dodaj kilka ozdób (np. motylki, mech) i dekoracja gotowa.
9
Kwiaty w wosku zachowają trwałość przez około tydzień.
Jak malować porcelanę?
Jak zrobić gruszkę ze styropianowej kuli i liny?
Jak zrobić dozownik na mydło?
Jak zrobić różę z plastikowych łyżeczek?
 3.7/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli nie wiesz, co podarować swojej mamie z okazji Dnia Matki, mam dla ciebie pomysł na prosty prezent. Dla mamy...
Jak zrobić wisiorek ze zdjęciem na Dzień Matki?
Jeśli nie wiesz, co podarować swojej mamie z okazji...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt