Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Podstawówki i Gimnazja > Sprawdziany, Kartkówki, Dyktanda > Jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?

Jak nauczyć dziecko tabliczki mnożenia?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rodzice dzieci uczęszczających do szkoły podstawowej zachodzą w głowę jak nauczyć swoje pociechy tabliczki mnożenia. Jest to proces trudny, ale i niezbędny do późniejszej nauki dzielenia, dlatego wymaga dużej cierpliwości.
1
Upewnij się, że dysponujesz czasem, który będziesz w stanie przeznaczyć na pomoc dziecku. Unikaj nauki, kiedy maluch jest zmęczony lub kiedy ma inne obowiązki na głowie, ponieważ energia i entuzjazm są bardzo istotne.
2
Nagradzaj dziecko zabawą, uśmiechem i uznaniem, nie pieniędzmi, bo może to spowodować rozpieszczenie malucha. Naturalnie możesz również użyć zwykłych przekąsek, czy napojów.
3
Poproś dziecko o pokazanie materiału, który przerabia w szkole, aby móc zobaczyć na jakich metodach bazuje nauczyciel.
4
Przy każdej nauce przerabiajcie tylko 1 lub 2 rzędy z tabeli idąc po kolei.
5
Stwórz linię liczb od 0 do 100, aby móc zobrazować wszelkie wzory i odległości między liczbami podczas mnożenia.
6
Zwróć uwagę na to, iż każda wielokrotność jest oddzielona pewną ilością liczb, tak więc wielokrotność liczby 3 będzie dokładnie co 3 liczby.
7
Pokaż jak można znaleźć każdą wielokrotność dodając kilkukrotnie tę samą liczbę. Mnożenie opiera się na dodawaniu, jednak to nie jest dodawanie. Na przykład wielokrotności liczby 3, czyli 6, 9, 12, 15, 18 itd., można odnaleźć zaczynając od liczby 6 i przeskakując co kolejne 3 liczby.
Jaką szkołę wybrać po gimnazjum?
Jak nie iść do szkoły?
Jak napisać podanie?
Jak powiedzieć komuś, że śmierdzi?
Ostrzeżenia
  • Nie przemęczaj dziecka zadając zbyt dużo rzędów lub wzorów za jednym razem, ponieważ może się to przyczynić do wzbudzenia lęku i zdenerwowania.
  • Unikaj krzyków i ostrzejszych tonów, nawet jeśli dziecko czegoś zapomni oraz krytyki, kiedy czegoś nie rozumie.
  • Nigdy, przenigdy nie używaj słowa „głupi”, ani w stosunku do ucznia, ani do nauczyciela, ani do materiału, który masz opanować.
  • Doprowadź dziecko do takiej wprawy, żeby mogło udzielać natychmiastowych odpowiedzi. Nie bój się iść szybko z materiałem, jednak zatrzymaj się, jeśli dziecko czegoś nie rozumie.
  • Uważaj, aby nie pokazywać dziecku swojego rozczarowania lub zniecierpliwienia. Możesz w ten sposób sprawić mu przykrość i zniechęcić do dalszej nauki.
  • Zwiększaj poziom trudności stopniowo. Poczekaj, aż dziecko opanuje jedną część materiału, a dopiero później przechodź do następnej.
Wskazówki
  • Nagradzaj zabawą, uśmiechem i docenianiem dziecka, unikaj pieniężnych i materialnych nagród, bo utraci zamiłowanie do nauki. Zbyt duża ilość pracy i zadań może również spowodować strach i zdenerwowanie. Jeśli uważasz, że przerobiliście już dużą ilość materiału, zrób przerwę lub odpuść na ten dzień.
  • Pozwól dziecku nauczyć się jak łączyć różne liczby osiągając ten sam wynik.
  • Pozwól się mu zaprzyjaźnić z liczbami, dzięki czemu lekcje algebry nie będą takie straszne.
  • Wykaż się cierpliwością. W razie potrzeby pracujcie przy jednym działaniu kilka dni, aby dziecko mogło całkowicie zrozumieć i zapamiętać.
  • Czynniki podnoszone do kwadratu jak 1 x 1 = 1 także nie są zaznaczone w tabliczce mnożenia. Wspomnij również o liczbie zero, iż wszystkie działania z nim będą się równały zero.
  • Nie gań dziecka za błędne odpowiedzi, jednak zwracaj uwagę od czasu do czasu, aż zrozumie.
  • Działania trudniejsze: kwadrat liczby 10 jest podobny do 1 do kwadratu, które daje 1, natomiast 10 do kwadratu daje 100, a więc następne działania będą równie łatwe: 20 x 20 = 400, 30 x 30 = 900, 40 x 40 = 1600, itd. Zadaj te działania, kiedy tabliczka mnożenia będzie już opanowana, aby uniknąć nieporozumień. Wiedz, że po pewnym czasie Twoje dziecko będzie gotowe na działania typu 200 x 200 = 40 000. Może być to prosty wzór, jednak mało przydatny dla małego dziecka.
Przeczytaj teraz: Jak napisać recenzję?
 3.8/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

qwi - 2013-09-20
Polecam grę on-line 'Tabliczka mnożenia' - strzelanie do bomb. http://matma.nichesite.org
dasza - 2013-03-21
polecam stronę, którą zrobił mój mąż aby nauczyć nasze dzieci mnożenia: http://tabliczka.mnozenia.pl/ jest całkowicie darmowa, nic na tym nie zarabiamy :) a jest bardzo skuteczna
Rozprawka to najpoważniejsza forma wypowiedzi w języku polskim. W tej formie wypowiedzi słownej lub pisemnej staramy...
Jak napisać rozprawkę?
Rozprawka to najpoważniejsza forma wypowiedzi w języku polskim. W tej formie wypowiedzi...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Bogumila Sikora
  • Grzegorz Grzasko
  • Grazyna Gorczyca
  • Leszek Panacheda
  • Anna Grzywka
  • Monika Rojek
  • Małgorzata Stankiewicz
  • Ewa Kucińska
pasożyt