Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Inne Święta i Uroczystości > Tłusty Czwartek > Jak nadziewać pączki?

Jak nadziewać pączki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Nadziewanie pączków jest bardzo proste pod warunkiem że wie się jak to zrobić. Nadzienie może się przebijać przez ciasto podczas formowania czy rozlewać. Poniżej dowiesz się jak nadziać pączka, aby wyglądał tak jak ten kupiony w piekarni.
1

Szpryca lub strzykawka

Najpewniejszym sposobem nadziewania pączków jest użycie szprycy. Możemy to zrobić przed albo po smażeniu. Szpryce możesz kupić na Allegro. Jest to normalna szpryca jaką się używa do dekorowania tortów.

Jeśli nie masz szprycy cukierniczej to do nadziewania pączków możesz użyć również dużej strzykawki. Strzykawka powinna być jednak największa, jaką znajdziesz w aptece.

Nadziewanie poprzez sklejanie ciasta

Ciasto rozwałkuj na grubość około 8-10mm a następnie wytnij z niego szklanką krążki. Na krążek nałóż marmoladę, przyłóż drugim krążkiem, zlep boki poprzez uciskanie i naciąganie ciasta, odetnij brzegi szklanką a następnie pozostaw do wyrośnięcia.

2

Używanie szprycy lub strzykawki

Nadzienie po prostu wstrzyknij w środek pączka wkuwając się od góry albo z boku. Nadziewać pączki można przed lub po usmażeniu, jednak nadziewanie po jest dużo bezpieczniejsze (wyjaśnione poniżej).

3

Konsystencja ciasta i nadzienia

Jeśli chcesz nadziać pączki w tradycyjny sposób, przed smażeniem należy nałożyć trochę nadzienia na ciasto, zakleić i uformować kulę. Musisz jednak pamiętać że nadzienie nie może być ani za rzadkie, ani za gęste. Powinno być jak najbardziej zbliżone do konsystencji ciasta. Zbyt twarde przebije ciasto zaś zbyt rzadkie się rozleje i nie pozwoli ci nawet skleić dobrze pączka.

Jeśli nadzienie, którym chcesz wypełnić pączka jest rzadkie wówczas użyj szprycy ale dopiero po usmażeniu się pączków.

4

Co zrobić, aby ciasto nie popękało podczas smażenia?

Zaklejanie ciasta może być nieco ryzykowne, gdyż, jeśli ciasto nie będzie odpowiedniej gęstości, to może ono nam popękać podczas smażenia a nadzienie zabrudzi nam olej. Jeśli wolisz jednak nadziewać pączki przed smażeniem, to dobrze jest dodać do ciasta pół kieliszka octu, żeby pączki nie popękały przy smażeniu.

Jak zrobić pączki piwne?
Jak zrobić nadzienie do pączków Adwokat?
Jak zrobić nadzienie do pączków?
Jak zrobić lukier do pączków?
Wskazówki
  • Najlepiej nadziewać pączki po ich usmażeniu. Ten sposób jest dużo bezpieczniejszy - przynajmniej dla osób niewprawionych w pieczeniu pączków.
 3.8/5 (16 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Asmodeus - 2016-02-04
Mozna zaraz po pieczeniu jak są gorące...
Klaudia - 2016-02-04
Przy nadziewaniu pączku po smażeniu. Robić po najlepiej gdy są dopiero usmażona czy jak już będą zimne? Pozdrawiam.
apollo - 2010-03-01
Palce lizac
 
Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo. Pączki z budyniem podbiją serca przede wszystkim tych, którzy...
Jak zrobić pączki z budyniem?
Dziś Tłusty Czwartek, a zatem pora na wielkie obżarstwo...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt