Tutaj jesteś: Sport i Fitness > Fitness > Cardio > Jak przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Jak przyspieszyć spalanie tłuszczu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.8/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Postanowiłaś zmienić swój styl życia i nawyki żywieniowe, a mimo to wskazówka wagi wciąż stoi w miejscu, a obwód ud i brzucha jest wciąż taki sam? Spalenie zbędnego tłuszczu nie jest rzeczą łatwą. Nie wystarczy niewielka aktywność fizyczna. Również źle dobrana dieta może skutkować jedynie efektem jojo. Są jednak sposoby mogące przyspieszyć spalanie tłuszczu. Poznasz je czytając ten artykuł.
1
Ćwiczenia kardio (spacer, jogging, bieg) są skuteczniejsze, gdy są przeprowadzane rano, najlepiej na pusty żołądek. Wystarczy już 5 do 20 minut takich ćwiczeń. Poranna aktywność fizyczna nie tylko korzystnie wpłynie na spalanie tłuszczu, ale zwiększy również kondycję umysłu sprawiając, że w pracy będziemy znacznie bardziej wydajni. Co więcej, ćwicząc na czczo nie tylko szybciej spalimy kalorie, ale wprowadzimy nasz organizm w stan „aktywnego spalania”, sprawiając, że zacznie on zużywać znacznie większe zasoby tłuszczu.
2
Im bardziej intensywne ćwiczenia, tym więcej kalorii spalasz nawet po zakończonym treningu. Intensywny wysiłek fizyczny rano zapewni ci wysoki metabolizm w ciągu całego dnia. Spalanie ma miejsce nawet 12-48h po wysiłku fizycznym, zatem nie musisz codziennie katować się wycieńczającymi ćwiczeniami. Najlepszym rozwiązaniem będzie intensywny trening 3 razy w tygodniu i lekkie ćwiczenia w pozostałe dni.
3
Może wyda ci się to dziwne, ale można ćwiczyć krócej o ile robi się to regularnie. Spalanie tłuszczu będzie znacznie większe, gdy zamiast jednego 30-40 minutowego treningu wykonamy cztery 10 minutowe. Spadek wagi w drugim przypadku może być nawet o 30% większy.
8 ćwiczeń, które trzykrotnie szybciej pomogą schudnąć
Jak przebiega proces trawienia?
Jak szybko schudnąć?
7 rzeczy, które spowalniają metabolizm
Wskazówki
  • Możesz również wypróbować różnego rodzaju "spalacze tłuszczu", które zwiększą efektywność treningów, zredukują apetyt i pozwolą szybciej spalić tłuszczyk z najbardziej problematycznych partii ciała. Specyfików takich jest całkiem sporo, zawsze wybieraj jednak te renomowanych producentów i z pewnych źródeł (polecam ten). Jeżeli masz problemy zdrowotne, najpierw zawsze skonsultuj to jednak z lekarzem.
4
Po ćwiczeniach kardio lub innym treningu poczekaj 30 minut do godziny ze spożyciem koktajlu proteinowego. W międzyczasie organizm będzie w stanie spalić więcej kalorii.
5
Po porannych ćwiczeniach obowiązkowo zjedz śniadanie (najlepiej bogate w białko i błonnik). Paradoksalnie, pominięcie śniadania zmniejsza i tak rozleniwiony po nocy metabolizm oraz sprawia, że częściej podjadasz w ciągu dnia. I jeszcze jedna rzecz - żadnej kawy. Jeśli dotąd kawa była nieodłączną towarzyszką twoich śniadań, śmiało możesz o tym zapomnieć.
6
Codziennie pij przynajmniej litr zimnej wody mineralnej (niegazowanej). Żeby spalanie tłuszczu mogło być efektywne, potrzebna jest woda. A jako że zimną wodę organizm potrzebuje dodatkowo rozgrzać, spalane są przy tym dodatkowe kalorie. Badania naukowców z Berlina dowodzą, że po spożyciu 0,5 litra (2 szklanek) wody w 10 minut, metabolizm zwiększa się aż o 30%.
7
Pij zieloną herbatę. Pomaga spalić 35-43% więcej kalorii. Według najnowszych badań, osoby, które spożywały zieloną herbatę regularnie przez 3 miesiące schudły prawie dwukrotnie bardziej, niż te, które nie piły jej wcale.
8
Na dwie godziny przed snem nie jedz już żadnych posiłków. Może to zaburzyć fazę REM twojego snu, w której organizm regeneruje się wciąż spalając kalorie.
9
Jedz więcej błonnika i białka. Przy trawieniu produktów bogatych w białko i błonnik spalane jest znacznie więcej kalorii. Nie musisz od razu przechodzić na dietę białkową. Wystarczy, że proteiny będą stanowiły 30% twojego menu.
10
Pij odtłuszczone mleko i jedz nabiał. Stracisz dodatkowe 4,5kg jedząc 3-4 porcje nabiału o niskiej zawartości tłuszczu dziennie. Mogą to być jogurty, ser lub chude mleko.
11
Jedz produkty gotowane na parze. Gotowane na parze mięso i warzywa nie tylko są zdrowe, ale pomagają również zatrzymać retencję sodu z organizmu. Jedz na obiady gotowane na parze przez 3-6 tygodni, a zauważysz widoczne rezultaty.
12
Nie żałuj sobie przypraw. Ostre przyprawy, takie jak papryczka chili, pieprz cayenne czy ostra musztarda, mogą zwiększyć twój metabolizm nawet o 20%.
13
Popraw funkcjonowanie tarczycy. To głównie od niej zależy twój metabolizm. Możesz zwiększyć go jedząc więcej owoców morza, orzechów i roślin strączkowych, ponieważ są one bogate w selen, witaminę E, jod, cynk i miedź, wpływające na pracę tarczycy.
14
Pamiętaj o zwiększaniu masy mięśniowej. Im większa masa mięśniowa, tym szybsze spalanie tłuszczu.
Wskazówki
 3.8/5 (17 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (7)

marianna.kozub89 - 2016-03-14
Oprócz zwykłych produktów, jakie mamy w kuchni i z jakich korzystamy codziennie na przyspieszenie metabolizmu możemy także skorzystać ze spalaczy tłuszczu. Sama codziennie piję szklankę wody z cytryną, a w moich posiłkach pojawia się imbir i pieprz cayenne. Mimo to zaczęłam od miesiąca stosować Trizer www.trizer.pl. Jest to spalacz tłuszczu, który oprócz tego, że spala tłuszcz szybciej to dodatkowo hamuje chęć na jedzenie. Nie muszę teraz podjadać między posiłkami i pozbyłam się dwóch kilogramów w ciągu ostatniego miesiąca.
IzabelaKorwińska2 - 2015-02-16
Najlepszym sposobem jest oczywiście sport i odpowiednia, dobrze zbilansowana dieta, pomocne są również suplementy wspomagające odchudzanie, takie jak Acetomale, przyspieszają efekt naszego wysiłku i motywują do dalszej pracy nad sobą.
Sieka - 2014-02-20
Prawda jest taka, że z tym ćwiczeniem na pusty żołądek jest różnie. W zasadzie są różne szkoły :) Osobiście jestem zwolennikiem rozpoczynania treningu najwcześniej 60 minut po posiłku. Jeżeli chodzi o przyspieszenie spalania tłuszczu to bezcenne są kwasy omega-3. Sałatki z golden dropem albo jakimś olejem arachidowym (np. Hain) do tego łosoś, ćwiczenia siłowe i aeroby i tłuszczyk sam odejdzie w niepamięć ;-)
lila - 2014-01-05
szkoda tylko ze w momencie gdy cwiczymy na pusty zladek spalam miesnie a nie posiadany zapas tluszczu.
Minkaa14 - 2014-01-04
Najlepiej jest ćwiczyć na maksa przez ok 10 min, później 5 min lekkich ćwiczeń . I wykop\nać 5 razy taką serię ;) Już po tygodniu wydać efekty :) Zawszę stosuję te ćwiczenia ;) Pozdrawiam i polecam
majkaku.95 - 2012-12-07

Bardzo dobre porady, zgadzam się z każdym słowem. Aktywność fizyczna jest ogromnie ważna, ale też trzeba wiedzieć od czego zacząć i jak przeprowadzać treningi.

Kacha - 2012-12-03
na pewno skorzystam :)
 
Katujesz się przeróżnymi dietami, a mimo tego wciąż nie udało Ci się zrzucić ani kilograma? To może być wina...
Jak zwiększyć metabolizm organizmu?
Katujesz się przeróżnymi dietami, a mimo tego wciąż...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt