Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Odżywianie Dziecka > Jak przestać karmić piersią?

Jak przestać karmić piersią?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij

Ty i Twoje dziecko braliście udział we wspaniałym doświadczeniu, jakim jest karmienie piersią. Twoje dziecko rosło i rosło na mleku mamy, i oboje cieszyliście się wspaniałą więzią, jaką stwarza karmienie piersią. Ale wszystkie dobre rzeczy muszą się w pewnym momencie skończyć, w związku z czym zaczniesz się zastanawiać jak przestać karmić piersią. Istnieje wiele powodów, dla których powinno się zakończyć karmienie piersią. Idealną sytuacją jest kiedy zarówno matka jak i dziecko są gotowe do odstawienia piersi. Inne przypadki to moment, w którym matka musi wrócić do pracy lub szkoły. Czasami zdarza się też, że odstawienie od piersi musi nastąpić z powodu problemów medycznych czy innych nieprzewidzianych okoliczności.

1

Kiedy należy odstawić?

Decyzja o odstawieniu od piersi jest decyzją bardzo osobistą. Zaleca się wyłączne karmienie piersią przez pierwsze sześć miesięcy i karmienia piersią i butelką na przemian przez kolejny rok. Poza tym, możesz kontynuować proces, tak długo, jak to wzajemnie pożądane przez Ciebie i Twoje dziecko. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca wyłączne karmienie piersią przez co najmniej sześć miesięcy oraz dalsze karmienie piersią przez co najmniej dwa lata.

Odstawianie zwykle dzieje się naturalnie, w momencie kiedy dziecko rośnie i zaczyna jeść inne pokarmy. Zaczyna wtedy ono mniej korzystać z piersi i zacznie pomijać pory karmienia. Proces ten jest bardzo wolny, a kiedy twoje dziecko będzie się domagało mniejszej ilości mleka, Twój organizm będzie wytwarzać go coraz mniej aż do momentu kiedy proces odstawienia będzie skończony. Jeśli będziesz musiała odstawić dziecko od piersi, zanim ten proces nadejdzie sam, najlepiej jest starać się naśladować naturę. Zacznij od wybrania pory kamienia, która jest najmniej interesująca dla Twojego dziecka i wyciąć ją z harmonogramu karmienia. Następnie, co kilka dni, usuwać kolejne karmienia, aż do momentu kiedy dziecko zostanie odstawione całkowicie.

Jak odciągać pokarm laktatorem?
Jak nauczyć niemowlę gryzienia?
Karmienie piersią, a leki – na co należy uważać?
Jak przestać karmić piersią?
2

Wskazówki jak szybciej odstawić dziecko od piersi.

Jeśli jesteś osobą, która jest gotowa do odstawienia, ale dziecko jest zdenerwowane z powodu nie otrzymywania piersi, wtedy odstawienie od piersi będzie większym wyzwaniem. Spróbuj zaoferować substytuty dawnych sesji karmienia, na przykład dając swojemu dziecku butelkę lub jakąś inną przekąskę. Możesz zauważyć, że ten sposób jest bardziej skuteczny w przypadku zmiany miejsca, w którym zwykle karmiłaś piersią. Na przykład, jeśli Ty i Twoje dziecko normalnie siedzieliście na kanapie podczas karmienia, spróbuj swoim zaproponować substytut na przykład w kuchni. Jeśli twoje dziecko nadal ma kłopoty, pomocne może okazać się wsparcie od partnera. Wiele dzieci, które odmawiają korzystania z butelki, którą podaje im mama (ponieważ chętniej skorzystałyby z piersi) z większą ochotą przyjmie kubek od taty.

3

Jeśli musisz odstawić nagle dziecko od piersi z powodu choroby lub innych problemów, może to być bardzo traumatyczne dla Ciebie, jak i dziecka. Istotne jest, aby zapewnić dziecku duże zainteresowanie, niezwiązane z karmieniem podczas tego przejścia.

Aby zapewnić sobie wygodę i uniknąć infekcji podczas nagłego odstawienia dziecka od piersi, ważne jest, aby odciągać mleko z piersi. Używaj laktatora w celu zmniejszenia ciśnienia, ale pompuj tylko do momentu kiedy poczujesz się bardziej wygodnie. Jeżeli odciągniesz całe mleko, będziesz zachęcać swoje ciało do wytworzenia jeszcze większej jego ilości. Zimne okłady (np z rozbitych liści kapusty) i masaż piersi może przynieść jeszcze większy komfort.

4
Nagłe odstawienie od piersi powoduje również pewne zmiany hormonalne, które mogą prowadzić do zaburzeń emocjonalnych, tak więc upewnij się, że będziesz mieć w tym czasie dostatecznie duże wsparcie.
 3.3/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Karmienie piersią nie zawsze jest rzeczą łatwą. Przynosi jednak wiele korzyści zarówno dziecku, jak i tobie. Z tego...
Jak karmić piersią?
Karmienie piersią nie zawsze jest rzeczą łatwą. Przynosi jednak wiele korzyści zarówno...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt