Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Odżywianie Dziecka > Jak przestać karmić piersią?

Jak przestać karmić piersią?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (2 ocen)
Oceń 

Ty i Twoje dziecko braliście udział we wspaniałym doświadczeniu, jakim jest karmienie piersią. Twoje dziecko rosło i rosło na mleku mamy, i oboje cieszyliście się wspaniałą więzią, jaką stwarza karmienie piersią. Ale wszystkie dobre rzeczy muszą się w pewnym momencie skończyć, w związku z czym zaczniesz się zastanawiać jak przestać karmić piersią. Istnieje wiele powodów, dla których powinno się zakończyć karmienie piersią. Idealną sytuacją jest kiedy zarówno matka jak i dziecko są gotowe do odstawienia piersi. Inne przypadki to moment, w którym matka musi wrócić do pracy lub szkoły. Czasami zdarza się też, że odstawienie od piersi musi nastąpić z powodu problemów medycznych czy innych nieprzewidzianych okoliczności.

1

Kiedy należy odstawić?

Decyzja o odstawieniu od piersi jest decyzją bardzo osobistą. Zaleca się wyłączne karmienie piersią przez pierwsze sześć miesięcy i karmienia piersią i butelką na przemian przez kolejny rok. Poza tym, możesz kontynuować proces, tak długo, jak to wzajemnie pożądane przez Ciebie i Twoje dziecko. Światowa Organizacja Zdrowia zaleca wyłączne karmienie piersią przez co najmniej sześć miesięcy oraz dalsze karmienie piersią przez co najmniej dwa lata.

Odstawianie zwykle dzieje się naturalnie, w momencie kiedy dziecko rośnie i zaczyna jeść inne pokarmy. Zaczyna wtedy ono mniej korzystać z piersi i zacznie pomijać pory karmienia. Proces ten jest bardzo wolny, a kiedy twoje dziecko będzie się domagało mniejszej ilości mleka, Twój organizm będzie wytwarzać go coraz mniej aż do momentu kiedy proces odstawienia będzie skończony. Jeśli będziesz musiała odstawić dziecko od piersi, zanim ten proces nadejdzie sam, najlepiej jest starać się naśladować naturę. Zacznij od wybrania pory kamienia, która jest najmniej interesująca dla Twojego dziecka i wyciąć ją z harmonogramu karmienia. Następnie, co kilka dni, usuwać kolejne karmienia, aż do momentu kiedy dziecko zostanie odstawione całkowicie.

Jak zakończyć laktację?
Jak robić okłady z kapusty?
Jak nauczyć dziecko pić z butelki?
Jak odciągać pokarm laktatorem?
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak karmić piersią?
 3/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak przechowywać mleko odciągnięte z piersi?
Jeżeli masz możliwość, warto odciągnąć trochę...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Piotr
  • Agnieszka Tuziak-Ćwikła
  • Krzysztof Wróblewski
  • Lukasz Bogatko
  • Marcin Sawicki
  • Marta Niemiec
  • Ewelina Irena Kowańdy
  • Iwona Rawa
  • Danuta Czarnek
  • Longina Fundowicz
  • Magdalena Lorenz-Szczerzek
  • Jaś Radzki
  • Ewa Teresa Kuprewicz
  • Kazimiera Polus
  • Obszańska Joanna
  • Franciszek Nocoń
  • Małgorzata Karmowska
  • Marcin Hencz
  • Dominik Woźniak
  • Dawid Graś
  • Agata Błaszczyk
  • Malwina Mituła
  • Halina Pawłowska
  • Karolina Piętka
  • Magdalena Osińska
  • Monika Wojciechowska
  • Irena Suda
  • Anna Smyk
  • Aneta Broda
  • Jola Woźniak