Tutaj jesteś: Sztuka i Rozrywka > Sztuka > Fotografia Artystyczna > Jak zrobić namiot bezcieniowy?

Jak zrobić namiot bezcieniowy?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 2.4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli nie chcesz wydawać pieniędzy na namiot bezcieniowy możesz zrobić go sobie sam i uzyskać takie same rezultaty. Ceny namiotów bezcieniowych są dość wygórowane, zwłaszcza, że składają się z materiału i kilku lampek. Dlatego, jeśli nie masz nadmiaru pieniędzy dowiedz się jak zrobić taki namiot z materiałów, które zapewne masz w domu.
1
Pudełko

Potrzebne materiały:

Pudełko.

Może być dowolnego rozmiaru, ale musisz mieć możliwość podświetlenia go. Najlepiej, żeby było jak najbardziej kwadratowe. Możesz znaleźć pudła w dowolnym miejscu zupełnie za darmo. Możesz znaleźć je na tyłach centrów handlowych, sklepów spożywczych, sklepów z internetowymi urządzeniami lub zasadniczo w każdym miejscu, które wykonuje lub sprzedaje pewne produkty. Im grubsze pudło tym lepiej!

2

Materiał.

On również może być dowolnego typu. My użyliśmy białej muślinowej tkaniny, który znaleźliśmy się w lokalnym sklepie sztuki i rzemiosła. Kup wystarczająco dużo materiału, aby pokryć całe pudełko. Można również użyć innych tkanin, takich jak biały nylon i biały polar. Jeśli jesteś bardzo oszczędny i masz trochę niepotrzebnych białych koszul, przetnij je na dwie połowy. Jeśli korzystasz z wielu koszul, upewnij się, że ich kolor jest taki sam ponieważ końcowy wynik może okazać się nie taki jaki byś chciał.

Jak zrobić zdjęcie księżyca?
Jak robić zdjęcia grupowe?
Jak być fotogenicznym?
Jak wyjść ładnie na zdjęciu?
3

Taśma.

Użyj taśmy w celu zabezpieczenia materiału po bokach pudełka, a to w przypadku gdybyś chciał wypróbować również inne tkaniny. Możesz użyć zwykłej taśmy maskującej.

4

Klej.

Możesz użyć kleju w sztyfcie lub kleju w sprayu do przyklejenia okładziny wewnątrz pudła.

5

Biały Bristol.

Posłuży on jako okładzina wewnątrz pudełka, a także będzie służyć jako Twoje tło (50 arkuszy). Bristol jest ciężkim papierem, który jest używany w rysunku i sztuce. Nazwa pochodzi od miejsca w którym został wynaleziony, czyli od Bristolu w Anglii. Jeśli chcesz inne tło, możesz również wybrać bristol w innych kolorach.

6

Oświetlenie.

Będziesz musiał podświetlić pudełko i może to być najdroższa część projektu, chyba że masz już światła. Oświetlenie jest w tym projekcie najważniejsze. Bez niego nie uzyskasz upragnionego zdjęcia. Korzystanie ze zwykłych żarówek będzie dawać żółte światło i dlatego należy ich unikać. Jeśli masz jakąś lampę na biurko to powinna być ona odpowiednia.

7
Narzędzia

Różne narzędzia metr, linijka, nożyczki i nóż.

8

Teraz, kiedy masz już materiały, pokażemy Ci jak zrobić bezcieniowy namiot krok po kroku. Kiedy skończysz, będziesz mógł robić ładne, czyste i wyraźne zdjęcia produktów.

Krok po kroku:

9
Odmierzanie linii na pudle
Weź pudełko, metr i marker i odmierz 5cm od krawędzi pudełka, zaznaczając wiele punktów za pomocą markera. Kiedy skończysz, będziesz widzieć granicę, połącz punkty przy użyciu linijki, do momentu gdzie powinieneś mieć ładny kwadrat / prostokąt w środku pudełka z 5-centymetrową granicą wokół niego. Pozostaw górną i dolną część pudła, ponieważ nie musisz ich zaznaczać.
10
Wytnij kwadrat, który narysowałeś. Powtórz w przypadku wszystkich boków pudła, na których narysowałeś kwadraty. Kiedy skończysz, odetnij górę pudła lub usuń klapy na górze pudełka. Pozostaw dół nienaruszony!
11
Teraz weź arkusz bristolu i zaznacz linie za pomocą markera, co 5 cm, 16 razy. Następnie przejdź do wycięcia 16 pasków za pomocą nożyczek.
12
Obklejanie pudełka
Przyklej paski papieru w środku pudełka. Upewnij się, że strona kartki ze znacznikiem jest odwrócona w stronę tektury, tak żeby nie była ona widoczna.
13
Weź kolejny kawałek arkuszu bristolu i przetnij tak, że szerokość będzie taka sama jak wnętrze pudełka, a długość będzie znacznie dłuższa niż pudło.
14
Obklejanie pudła
Umieść długi kawałek arkusza bristolu w pudełku, do momentu aż kawałek papieru zagnie się u dołu. Unikaj marszczenia, ponieważ będzie ono widoczne na zdjęciu. Odetnij nadmiar papieru wystający na górze.
15
Wytnij z tkaniny duże kwadraty / prostokąty - będą one zakrywać dziury po bokach pudła. Następnie wytnij duży kawałek, który będzie pokrywał górną część pudełka.
16
Zaklejanie pudełka
Za pomocą taśmy przyklej materiał, aby zakryć dziury w pudełku, z wyjątkiem tej, która jest skierowana do Twojego tła.
17
Oświetlenie pudełka
Gotowe!

Teraz wszystko co musisz zrobić to oświetlić górę pudełka i zacząć robić zdjęcia!
18
Namiot bezcieniowy - zrób to sam
Istnieje wiele możliwości, które możesz wykorzystać, aby zrobić takie zdjęcie, jakie chcesz. Jeśli masz problem z cieniami, oświetl pozostałe strony pudełka. Jeśli występuje winietowanie użyj osłony na obiektyw lub przesuń obiektyw bardziej do środka pudła. Photoshop również może być przydatnym narzędziem!
 2.4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

man7i - 2011-11-10
A po co wycinałeś otwory z 4 stron ? z 4 by wystarczyło bo na 4 okienko i tak idzie brystol
 
Jeżeli ramki dostępne w sklepach nie pasują do twoich zdjęć możesz odpowiednią ramkę zrobić własnoręcznie. Poniżej...
Jak zrobić ramkę na zdjęcia?
Jeżeli ramki dostępne w sklepach nie pasują do twoich...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt