Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak rozjaśnić włosy domowym sposobem?

Jak rozjaśnić włosy domowym sposobem?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (46 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Wraz z pojawieniem się lata i mocnego słońca wiele z nas zaczyna tęsknić za złocistym blondem. Chciałybyśmy wtedy, aby nasze włosy były jaśniejsze. Wszak blond to doskonały kolor. Wielu osobom zmiana na taką barwę wychodzi na dobre. Nieodłącznie kojarzy się nam ona z latem. Jednak sposoby na rozjaśnienie bywają bardzo szkodliwe dla włosów. Wszystkie środki chemiczne, jak farba, czy nawet szamponetka niszczą strukturę włosa. Niekorzystnie działają też wszelkie rozjaśniacze. Eksperci są zgodni, że farbowanie włosów na ciemniejszy kolor, niż naturalny, jest generalnie lepsze dla zdrowia włosów. Wiele z nas chcąc rozjaśnić włosy sięga po wodę utlenioną, która jest znana ze swych właściwości rozjaśniających. Mniejsze zło? Otóż niekoniecznie. Woda utleniona działa właśnie jak chemiczne rozjaśniacze i również niszczy włosy. Tymczasem istnieje mnóstwo naturalnych sposobów na rozjaśnienie naszej czupryny. Nie są one szkodliwe, a niektóre wręcz stanowią doskonałą odżywkę. Dodatkowo w lacie słońce oferuje nam swoją pomoc.
Rzeczy, których potrzebujesz:
szampon rumiankowy, rumianek, rabarbar, cytryna, woda, promienie słoneczne
1
rumianek
RUMIANEK

Najbardziej powszechnym naturalnym sposobem na rozjaśnienie włosów jest rumianek. Każdy zapewne słyszał o jego właściwościach. Wywarem z rumianku należy spłukać włosy po myciu. Dodatkowo ma on właściwości odżywcze.
Nie każdy jednak zachwyca się takim rozwiązaniem. Rumianek bowiem ma właściwości wysuszające, wpłynie więc on pozytywnie na włosy przetłuszczające się, ale suche może zniszczyć.
Ponadto trzeba się liczyć z tym, że nie rozjaśni on nam włosów diametralnie. Oczywiście w połączeniu ze słońcem uzyskamy efekt rozjaśnienia, jednak ciemniejsze blondynki z mniejszą tendencją do jaśnienia włosów, mogą być niezadowolone z efektu (chyba, że liczymy jedynie na złote refleksy, wtedy z pewnością powinnyśmy sięgnąć właśnie po rumianek).
Aby wzmocnić działanie zarówno omawianego zioła, jak i innych sposobów, które zostaną opisane niżej, warto zainwestować w szampon rumiankowy dla włosów blond. Wspomaga on rozjaśnianie włosów i może nadać złote refleksy.
2
rabarbar
RABARBAR

Ostatnio coraz popularniejszym naturalnym środkiem rozjaśniającym jest korzeń rabarbaru. Wiele jest opinii co do przygotowania rośliny. Niektórzy uważają, że właściwości rozjaśniające posiada jedynie ususzony korzeń. Nie jest to do końca prawdą. Rozjaśniać może również kompot z rabarbaru, którym spłuczemy głowę po myciu.
3
cytryna
CYTRYNA

Powszechne właściwości rozjaśniające posiada również cytryna. Wiele osób jej nie docenia, jednak płukanka z rozcieńczonego soku z cytryny w połączeniu z promieniami słonecznymi potrafi zdziałać cuda. Warto również dodać parę kropel cytryny do szamponu (najlepiej polecanego wyżej, dla włosów blond).
4
słońce i woda
WODA + SŁOŃCE

Oczywiście wiele zależy od tego jak bardzo nasze włosy podatne są na rozjaśnienie. Niektórym osobom do pełnego efektu wystarczy bowiem... samo słońce! Wystawione na nie włosy za każdym razem stają się coraz jaśniejsze. Warto wspomóc to wodą, najlepiej morską, jednak można je również zwilżyć taką normalną z kranu i wystawić na działanie promieni słonecznych.
Ostrzeżenia
  • Gdy wystawiamy się na działanie promieni słonecznych, musimy uważać, by w chęci rozjaśnienia włosów nie nabawić się udaru. Stąd należy uważać i zadbać o to, by w zasięgu był jakiś cień lub wziąć ze sobą coś na głowę.
 3.4/5 (46 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (9)

kasia_froncek - 2016-01-14
Płukanki z rumianku i codzienne mycie włosów szamponem rumiankowym. Ja średni brąz i ciemny blond zadziała, ale wątpie zeby miało jakiś wpływ na bardzo ciemne włosy, bo zwyczajnie są za grube
mcko - 2015-05-27
ciekawa alternatywa
Alexis - 2015-02-06
Rumianek już po pierwszym stosowaniu nadał moim włosom złocistych refleksów i bardzo delikatnie je rozjaśnił :) Ciekawa jestem dalszych efektów!
giovana - 2014-10-27
Oj barany od pisania, lubicie się tylko powtarzać, nic tu odkrywczego
klaudia8120 - 2014-07-31
płukanka z cytryn jest bardzo dobra efekt gwarantowany
grazyna2 - 2013-05-06
Rumianek rozjaśnia włosy może nie za pierwszym , ale stosowany kilka razy daje refleksy, to działa naprawdę.
martakali2889 - 2013-05-06
Rumianek bardzo sprawdzony środek do rozjaśniania.
MalutkaToJa - 2013-03-28
Ja również stosowałam kiedyś wodę utlenioną do rozjaśniania i byłam nawet zadowolona z efektów.
milablondi - 2012-11-23
witajcie, jestem blondynką, ale i tak zawsze mi brakuje jaśniejszych refleksów na włosach, dlatego używam grubego grzebienia i wodę utlenioną, taką zwykłą z apteki. skrapiam nią sobie głowę i rozczesuję grzebieniem po włosach. stosuję tę sposób już od kilku lat. rozmawiałam o tym kiedyś z moim fryzjerem i powoedział że nie szkodzi to włosom, we wszystkich rozjaśniaczach albo farbach blond też jest woda utleniona i to o dużo większym stężeniu, niż taka zwykła z apteki. mnie efekt wody utlenionej wystarczy. serdecznie polecam.
Marzysz o jaśniejszej czuprynie, ale nie chcesz używać gotowych farb czy szamponów koloryzujących? Postaw na naturalne...
5 sposobów na naturalne rozjaśnienie włosów
Marzysz o jaśniejszej czuprynie, ale nie chcesz używać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt