Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak się szybko uspokoić?

Jak się szybko uspokoić?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czasem wystarczy nawet drobnostka, aby wyprowadzić nas z równowagi. Ciśnienie skacze maksymalnie do góry i zaczyna się wielka awantura a co za tym idzie wiele niegrzecznych słów i wyzwisk, a niekiedy dochodzi do rzucana wszystkim co jest pod ręką. Nerwy bardzo źle wpływają na zachowanie. Robimy wówczas rzeczy których nie zrobilibyśmy na spokojnie bez złego wpływu negatywnych emocji. Mi się też czasem zdarza wpaść w niemałą furie ale staram się uspokoić stosując metody które napisałam w poniższym artykule.
1

Pomyśl o czymś miłym

Jak coś mnie wkurzy, czy mam zły dzień zawsze staram się skierować moje myśli na coś miłego. Zaczynam wspominać śmieszne sytuacje jakie mi się przydarzyły. Myślę sobie o najbliższych, których bardzo kocham i cieszę się, że są. Praktycznie każda książka o tematyce psychologicznej mówi o tym, aby zawsze myśleć pozytywnie bo przyciąga to same dobre rzeczy czy sytuacje w przeciwieństwie do negatywnego myślenia, które pogłębia jeszcze stan naszego niezadowolenia.

2

Wyjdź na spacer

W momencie kiedy czujesz, że zaraz wyjdziesz z siebie najlepiej jest ochłonąć wychodząc na spacer. Szybkim krokiem uda ci się wyrzucić z siebie negatywne emocje a świeże powietrze i ładna okolica pomogą uspokoić umysł.

3
Głaskanie kota

Pobaw się ze zwierzętami

To naprawdę pomaga. Zwierzęta są wykorzystywane do leczenia chorych dzieci. Zarówno tych niepełnosprawnych umysłowo jak i dzieci, które przeszły chemioterapię. Te małe niewinne i słodkie zwierzątka potrafią dać tyle ciepła i bezwarunkowej miłości. Przytulenie się do swojego zwierzątka od razu uspakaja i sprawia, że w sercu robi się cieplej.

Jak panować nad agresją?
Jak opanować złość?
Jak dobrze medytować?
Jak medytować?
Wskazówki
  • Jest wiele sposobów aby szybko się uspokoić. Przede wszystkim nie można pozwolić, aby emocje wzięły nad tobą górę. Złość, czy smutek skutecznie blokują nasze myślenie, tak abyśmy nie mogli zobaczyć tego, że tak naprawdę nie ma sytuacji bez wyjścia. Jakie wy macie sposoby aby szybko się wyciszyć i zminimalizować problem?
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

nosleep - 2015-05-23
Mi najbardziej na uspokojenie pomaga kubek zielonej herbaty i dobra książka. Wtedy mnie to skutecznie wycisza. A w sytuacjach ekstremalnych zażywam Forstres - tabletki z melisą i magnezem. Działają szybko i bardzo skutecznie. Natychmiast koją moje nerwy.
Ćwiczenia relaksacyjne potrafią zwalczyć stres, którego doznajemy każdego dnia. Nawet najmniej stresująca praca po...
Jak zwalczyć stres? Ćwiczenia relaksacyjne
Ćwiczenia relaksacyjne potrafią zwalczyć stres, którego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt