Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Rozwój Osobisty > Jak walczyć ze swoimi słabościami?

Jak walczyć ze swoimi słabościami?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każdy człowiek posiada wady, swoje małe słabości. Pokonanie ich zależy od siły charakteru, samozaparcia oraz skali słabości, która nas dręczy. Jeśli nie potrafisz uporać się ze swoimi słabościami, ten artykuł jest dla Ciebie!
1
Każdy posiada w sobie wewnętrzną siłę, ale tylko nieliczni wiedzą o jej istnieniu. Zazwyczaj ta wewnętrzna siła daje o sobie znać tylko w sytuacjach kryzysowych, kiedy człowiek jest „przyparty do muru” i musi walczyć o to, aby przetrwać. Warto odkryć w sobie tą siłę, ponieważ ona pomoże nam pokonywać codzienne słabostki oraz będzie niwelować nasze wady.
2
Pierwszą dobrą metodą, aby wzmocnić naszą wolę jest stawianie sobie stopniowych celów, np. jeżeli ktoś nie potrafi wyobrazić sobie dnia bez czegoś słodkiego do zjedzenia, powinien wyznaczyć sobie cel, aby przez jeden dzień nie jeść słodyczy. Pokusy są nieuniknione, ale w ten sposób ćwiczymy nasz charakter i wzmacniamy naszą wewnętrzną siłę. Po udanej próbie warto podnosić sobie poprzeczkę i w tym przypadku dokładać kolejne dni bez słodyczy. Każdy przypadek jest indywidualny, lecz w żadnym wypadku cel nie powinien przerastać możliwości, bo wtedy można szybko się zniechęcić i zaniechać pracy nad sobą.
Jak docenić samego siebie?
Jak pokonać lenistwo?
Jak ćwiczyć silną wolę?
Jak znaleźć swoje hobby?
3
Takie stopniowe wyznaczanie celów metodą „małych kroków” wyrobi w nas silną wolę. Kiedy czujemy się na siłach, aby z pracy nad złymi przyzwyczajeniami przejść do wad, należy od razu podjąć wyzwanie i kuć żelazo póki gorące! Na wstępie warto zrobić sobie listę wad, które nas irytują i które chcielibyśmy zniwelować. Trzeba zacząć od wady, która będzie naszym zdaniem najłatwiejsza do przezwyciężenia - pamiętajmy, że nie od razu zbudowano Rzym, a wszystko, co osiągniemy, będzie tylko i wyłącznie efektem długiej i ciężkiej pracy.
4
Takim sposobem można też zwalczać fobie. Jest to jednak najcięższy i najtrudniejszy etap pracy, ponieważ fobie są głęboko „zagnieżdżone” w naszej psychice. Na tym etapie ważne jest wyczucie sił, na ile nas w danym momencie stać. Jeżeli człowiek ma klaustrofobię, nie powinien od razu zamykać się w pomieszczeniu o metrażu metra kwadratowego. Wszystko należy robić stopniowo, a gdy czujemy, że stać nas na większe wyzwania - wtedy podnosić sobie poprzeczkę. Gdy jednak nie poradzimy sobie z fobiami, nie możemy się zniechęcać. Warto wtedy zasięgnąć opinii specjalisty, porozmawiać z psychologiem, który pozna podłoże naszych problemów i dobierze dla nas odpowiednią terapię.
 4.2/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Każdy z nas chce się samodoskonalić, by być coraz lepszą osobą. Chcemy być postrzegani jako pozytywni, szczęśliwi,...
Jak być lepszym człowiekiem?
Każdy z nas chce się samodoskonalić, by być coraz lepszą osobą. Chcemy być postrzegani...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt