Tutaj jesteś: Sztuka i Rozrywka > Sztuka > Fotografia Artystyczna > Jak połączyć kilka zdjęć w jedno?
Jak połączyć kilka zdjęć w jedno?

Jak połączyć kilka zdjęć w jedno?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.1/5 (250 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Opcja łączenia kilku zdjęć w jedno jest używana do tworzenia różnego rodzaju fotomontaży. Dzięki temu można stworzyć interesujący kolaż, czy nawet tapetę na pulpit złożoną z kilku zdjęć. Jeśli nie wiesz jak to zrobić, przeczytaj tę poradę.
1
Takie zadanie to nic trudnego. Istnieje wiele programów, które nam to umożliwią. Poniżej znajdziesz instrukcje z wykorzystaniem dwóch najbardziej popularnych programów - Photoshopa i Google Picasa.O ile pierwszy z nich jest przeznaczony głównie dla użytkowników zaawansowanych (i niestety płatny), drugi jest całkowicie darmowy i przyjazny w obsłudze. Możesz jednak zakupić dużo tańszą podstawową wersję Photoshopa, tzw. Photoshop Elements - przeznaczony wyłącznie do edycji i obróbki zdjęć (zobacz tutaj).
2
Aby połączyć kilka zdjęć w Photoshopie (tutaj wersja CS2), wybieramy opcję Plik -> Automatyzuj -> Łączenie obrazków. Następnie w okienku, które nam się pojawiło, wybieramy pliki, które chcemy połączyć. Zdjęcia powinny połączyć się automatycznie, jednak jeśli tak się nie stanie, możemy połączyć je ręcznie, przeciągając je kursorem na ekran edycji. W zależności od swoich preferencji możemy zaznaczyć opcję "Mieszanie zaawansowane". Gdy chcemy, aby obrazki łączyły się, zaznaczamy opcję "Przyciągnij do obrazka".

Drugim sposobem łączenia zdjęć (chociaż ten sposób jest bardziej mozolny) jest utworzenie nowego pliku Plik -> Nowy. Trzeba pamiętać, by wpisać odpowiednie wymiary dokumentu, aby pomieścił nasze połączone zdjęcia. Po utworzeniu nowego pliku, otwieramy zdjęcia, które chcemy połączyć (Plik-> Otwórz). Następnie wybieramy z palety narzędzi (dostępnej po lewej stronie) "Przesunięcie" (symbol strzałki). Potem przesuwamy zdjęcia na pole nowego dokumentu. Po połączeniu zdjęć pozostaje nam skadrować zdjęcie (dostępny na palecie narzędzi przycisk "Kadruj"). Po zakończeniu pracy wybieramy opcję "Spłaszcz obrazek" (dostępną w prawym dolnym rogu nad opcją "Krycie"). Nie zapomnijcie zapisać zmian!
3
To zadanie jest o wiele prostsze do wykonania przy użyciu programu Picasa. Pracę nad kolażem opiszę na wersji programu Picasa 3.

Uruchamiając program Picasa, na dolnym pasku narzędzi klikamy w opcję Kolaż. Następnie wybieramy zdjęcia, które chcemy połączyć. Po lewej stronie mamy dostępnych wiele opcji (np. efekt rozrzuconych zdjęć czy też mozaikę). Wszystko zależy od naszej inwencji. Po zakończeniu pracy, wybieramy opcję "Utwórz kolaż".
4
Pamiętaj, że artykuł ten pokazał Ci tylko nieliczne możliwości programów graficznych - a więc nie bój się eksperymentować. Miłej zabawy!
Jak ładnie wychodzić na zdjęciach?
Jak zablokować zdjęcia na Facebooku?
Jak dobrze wyjść na zdjęciu do dokumentów?
Jak być fotogenicznym?
 2.1/5 (250 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

bedney58 - 2014-10-27
wszystko sie zgadza ale picasa nie łączy ze soba zdjęć,wszystkiego sie chwytałem i totalna lipa po prostu słaby program
arnika1 - 2012-07-06
\extra jakie to proste :)
metodą 2 poszło szyblo łatwo i przyjemnie
borys - 2012-03-28
jak przerobić zdięcie
 
<p>Nie każdy czuje się dobrze przed obiektywem aparatu. Jeśli nie chodziłaś do szkoły modelingu lub nie uczęszczałaś na...
Jak być fotogenicznym?
Nie każdy czuje się dobrze przed obiektywem aparatu. Jeśli nie chodziłaś do szkoły...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt