Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Narkotyki > Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?
Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?

Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Problem zażywania narkotyków wśród młodzieży wciąż narasta. Jest to bardzo częste zjawisko. Młodzież bierze narkotyki żeby zdobyć uznanie kolegów, albo bo nie radzi sobie z problemami. My jako rodzice powinniśmy pomóc rozwiązać ten problem. Nie wiesz jak to zrobić? Przeczytaj ten artykuł.
1
Po pierwsze gdy zauważysz problem, najgorsze co możesz zrobić, to udawać, że tego problemu nie ma. Problem będzie istniał, dopóki wspólnymi siłami go nie rozwiążecie, a jeśli będziesz go ignorować - sprawa narośnie do skali, która niestety was z czasem przerośnie. Z tego wynika, że trzeba zacząć terapię jak najwcześniej, póki problem jest względnie niewielki. Gdy odkryjesz ślady zażywania narkotyków u swojego dziecka - nie panikuj, tylko podejdź do tego racjonalnie. Zanim zaczniesz poważną rozmowę ze swoim dzieckiem, „poukładaj” sobie wszystko w głowie. Postaraj się ochłonąć z emocji (co niestety będzie bardzo trudne). Przygotuj się na to, że rozmowa będzie trudna, a rozwiązanie problemu nie przyjdzie od razu.
2
Gdy zdecydujesz się na rozmowę, unikaj agresji, bo kiedy staniesz się agresywna, z pewnością niczego się nie dowiesz od swojego dziecka a dodatkowo pogorszysz sytuację. Na początku niepozornie zacznij rozmowę. Zapytaj czy wszystko dobrze, jak układa się w szkole itd. Potem przejdź do kwestii, że jesteś bardzo zaniepokojona, ponieważ odkryłaś ślady używania narkotyków w domu. Zapytaj dziecko dlaczego po nie sięga - może to się wiązać z odosobnieniem dziecka i poczuciem samotności. Takie dziecko zażywa narkotyki, ponieważ chce się oderwać od realnego świata i od problemów i nim istniejących. Nie zdziw się, kiedy dziecko zareaguje agresywnie - będzie to jego swoista forma obrony samego siebie. Tobie stanowczo nie można używać agresji. Musisz udowodnić mu, że jesteś wyłącznie żeby mu pomóc, a nie po to, aby go karcić i oceniać.
Jak powiedzieć rodzicom o ciąży?
Jak poznać, że to miłość?
Jak sprawić, aby dziewczyna była szczęśliwa?
Jak spędzić wakacje w mieście?
3
Na etapie, kiedy dziecko będzie wiedziało o tym, że sprawa nie jest obca rodzicom, wasza rodzina potrzebuje wiele szczerych rozmów (które muszą być koniecznie uwolnione od oceniania i nacisków). Nie naciskaj również na to, aby dziecko powiedziało Ci gdzie czy od kogo kupowało narkotyki. Jest małe prawdopodobieństwo, że to powie, poza tym gdy usłyszy tego typu pytania, znów poczuje się zagrożone i odmówi dialogu. Unikaj także oceniania. Co się stało to się nie odstanie. Jedynym celem jest teraz rozwiązanie problemu. Rodzina jest od tego aby pomagać i dawać wsparcie bez względu na wszystko - nie zapomnij o tym!
4
Pamiętaj, aby robić wszystko by być podporą swojego dziecka. Jeśli sytuacja będzie tego wymagać, to zapiszcie się na spotkania do psychologa. Takie rozmowy pomogą nie tylko rozwiązać problem, ale także zacieśnić więzi między rodziną. Nie nalegaj jednak, kiedy dziecko woli rozwiązać problem tylko i wyłącznie w gronie rodzinnym. Ma do tego pełne prawo. Jeśli Twoje dziecko będzie potrzebowało czasu, nie nalegaj na rozmowy. Pośpiech jest złym doradcą. Takie sprawy wymagają czasu, najważniejsze aby współpracować ze sobą i szczerze rozmawiać.
Przeczytaj teraz: Jak wychować nastolatkę?
 5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

sebek - 2014-03-19
porady po byku fest
robimy tak: staramy się o kuratora i udajemy do poradni narkotykowej
Anoreksja jest coraz częstszym problemem społecznym dotyczącym przede wszystkim młodych ludzi. Poniżej znajdziesz...
Jak rozpoznać anoreksję?
Anoreksja jest coraz częstszym problemem społecznym dotyczącym przede wszystkim młodych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt