Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Jak uniknąć problemów ze słuchem?

Jak uniknąć problemów ze słuchem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Słuch jest jednym z najważniejszych i najwrażliwszych zmysłów człowieka. Mocno podkręcona głośność w telewizorze, radiu oraz hałas na ulicach i zakładach pracy mogą powodować uszkodzenia narządu słuchu. Nie ma nic bardziej mylnego, ze problemy ze słuchem dotyczą tylko osób starszych. Jeśli chcemy długo cieszyć się dobrym słuchem i otaczającymi nas dźwiękami powinniśmy właściwe o niego dbać. Poniżej znajdziecie porady, które pomogą wam pielęgnować wasz słuch.
1
Ruch to i lepszy słuch. Ćwiczenia fizyczne dotleniają cały Twój organizm w tym narząd słuchu. Jeździj na rowerze i spaceruj - dzięki temu będziesz lepiej słyszeć.
2
Jedz awokado. Zawiera dużo magnezu który chroni nasze uszy przed schorzeniami wywołanymi hałasem. Kupuj te owoce awokado, które są ciemne i miękkie.
3
Od dawna wiadomo że picie wina wpływa dobrze na nasze serce. Badania dowodzą że wino wpływa również pozytywnie na słuch. Codzienne picie 1-3 kieliszków wina lub piwa może nas uchronić przed starczą utratą słuchu (spożywanie wina lub piwa w większych dawkach może zadziałać na odwrót - uszkodzi Twój słuch).
4
Naukowcy odkryli że stan naszego uzębienia ma wpływ na jakość słuchu. Wynika to z pozycji szczęki lub osłabienia aktywności mięśniowej, która wpływa na jakość słuchu. Im więcej zębów zachowasz tym lepiej będziesz słyszeć na starość. Zatem - dbaj o zęby!
5
Unikaj hałasów w tym - chrapania partnera. Chrapanie mierzone w decybelach może być głośniejsze od odgłosów ruchu ulicznego. Jeśli Twój partner chrapie zaprowadź go do lekarza.
6
Miłorząb dwuklapowy (Ginkgo biloba) poprawia słuch a w niektórych przypadkach może przywrócić słuch gwałtownie utracony. Porównano działanie tego zioła z pentoksyfiliną stosowaną u ludzi u których wystąpiła gwałtowna utrata słuchu. Okazało się, że leczenie ziołami daje lepsze efekty. Należy zażywać 12-120 mg Ginkgo biloba 2 x dziennie, w zależności od stopnia utraty słuchu.
Jak czyścić uszy?
Jak prawidłowo czyścić uszy?
Jak wykonać zabieg świecowania uszu?
Jak podnosić królika?
Przeczytaj teraz: Jak zbadać słuch?
 3.5/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Otoskleroza to postępująca choroba ucha środkowego i wewnętrznego. Jej istotą jest stopniowe kostnienie i upośledzenie...
Co to jest otoskleroza i jak ją leczyć?
Otoskleroza to postępująca choroba ucha środkowego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt