Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Uszy i Słyszenie > Jak uniknąć problemów ze słuchem?

Jak uniknąć problemów ze słuchem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Słuch jest jednym z najważniejszych i najwrażliwszych zmysłów człowieka. Mocno podkręcona głośność w telewizorze, radiu oraz hałas na ulicach i zakładach pracy mogą powodować uszkodzenia narządu słuchu. Nie ma nic bardziej mylnego, ze problemy ze słuchem dotyczą tylko osób starszych. Jeśli chcemy długo cieszyć się dobrym słuchem i otaczającymi nas dźwiękami powinniśmy właściwe o niego dbać. Poniżej znajdziecie porady, które pomogą wam pielęgnować wasz słuch.
1
Ruch to i lepszy słuch. Ćwiczenia fizyczne dotleniają cały Twój organizm w tym narząd słuchu. Jeździj na rowerze i spaceruj - dzięki temu będziesz lepiej słyszeć.
2
Jedz awokado. Zawiera dużo magnezu który chroni nasze uszy przed schorzeniami wywołanymi hałasem. Kupuj te owoce awokado, które są ciemne i miękkie.
3
Od dawna wiadomo że picie wina wpływa dobrze na nasze serce. Badania dowodzą że wino wpływa również pozytywnie na słuch. Codzienne picie 1-3 kieliszków wina lub piwa może nas uchronić przed starczą utratą słuchu (spożywanie wina lub piwa w większych dawkach może zadziałać na odwrót - uszkodzi Twój słuch).
4
Naukowcy odkryli że stan naszego uzębienia ma wpływ na jakość słuchu. Wynika to z pozycji szczęki lub osłabienia aktywności mięśniowej, która wpływa na jakość słuchu. Im więcej zębów zachowasz tym lepiej będziesz słyszeć na starość. Zatem - dbaj o zęby!
5
Unikaj hałasów w tym - chrapania partnera. Chrapanie mierzone w decybelach może być głośniejsze od odgłosów ruchu ulicznego. Jeśli Twój partner chrapie zaprowadź go do lekarza.
6
Miłorząb dwuklapowy (Ginkgo biloba) poprawia słuch a w niektórych przypadkach może przywrócić słuch gwałtownie utracony. Porównano działanie tego zioła z pentoksyfiliną stosowaną u ludzi u których wystąpiła gwałtowna utrata słuchu. Okazało się, że leczenie ziołami daje lepsze efekty. Należy zażywać 12-120 mg Ginkgo biloba 2 x dziennie, w zależności od stopnia utraty słuchu.
Jak ruszać uszami?
Jak prawidłowo czyścić uszy?
Jak zrobić kocie uszy z włosów?
Jak czyścić uszy niemowlaka?
 3.4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Uszy zatkane woskowiną ograniczają nasz słuch, dlatego warto poddać się ich płukaniu. Niestety czasami nie mamy czasu...
Jak odetkać ucho zatkane woskowiną?
Uszy zatkane woskowiną ograniczają nasz słuch, dlatego...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Majdak
  • Maria Brozio
  • Magdalena Barczak
  • Emilia Molenda
  • Karola Jankowska
  • Karolina Witulska
  • Grazyna Grazka Ziel
  • Madzia Madzia
  • Jan Kowalski
  • Danuta Janusz Pałczyńscy
  • Jarek Sobański
  • Halina Obrycka
pasożyt