Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić kronikę rodzinną?
Jak zrobić kronikę rodzinną?

Jak zrobić kronikę rodzinną?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (285 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kronika rodzinna to niezwykła pamiątka, którą przechowuje się przez następne pokolenia. Można zapisywać w niej ważne wydarzenia, wklejać zdjęcia. W kronice rodzinnej przechowuje się historie rodu. Jest łatwy sposób, aby taką księgę wykonać. Poniżej znajdziesz kilka porad.
1
kronika rodzinna
Ważne, aby taka księga została wykonana starannie, ponieważ ma ona posłużyć przez długie lata. Kronikę możesz wykonać używając kartek w formacie A3 (format musi być czytelny i łatwy do zmontowania- mniejsze kartki nie będą się dobrze sczepiać). Ilość kartek zależy wyłącznie od Ciebie. Kartki można sczepić na dwa sposoby- albo za kraniec albo na środku. W przypadku kroniki bardziej elegancko będzie wyglądało szczepienie za kraniec kartek. Pewne mocowanie da zszycie zszywaczem tapicerskim. Jeżeli nie posiadasz takiego urządzenia- możesz wybrać się do tapicera lub do introligatora. Takie zszycie boczne widać na ilustracji obok. Oprawę również możesz wykonać sam- pamiętaj tylko, aby papier był grubszy niż ten w środku ( okładka musi być twarda i stabilna). Ozdobienie okładki zależy od Ciebie. Nie zapomnij dodać uroczystego napisu z przodu, np. „Kronika rodziny Kowalskich”.
2
kronika rodzinna, zrób to sam
Jeśli nie masz czasu na montowanie kartek- możesz kupić czystą kronikę gotową do wypełnienia. Przykład takiej kroniki znajduje się na zdjęciu obok. Wybieraj jedynie kroniki dobrze wykonane- tak abyś miał pewność, że nie rozpadną się po zaledwie kilku latach użytkowania. Najsolidniej wykonane są zazwyczaj kroniki ze skórzaną oprawą (niestety takie kroniki sporo kosztują. Pamiętaj, że za jakość trzeba niekiedy słono płacić!).
Jak zrobić książkę kucharską?
Jak zrobić ogrodową szachownicę?
Jak udekorować pokój na urodziny dziecka?
Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?
3
zdjęcia, kronika
W kronice umieszczaj informacje o wszystkich ważnych wydarzeniach rodzinnych, np. chrzest dziecka, pierwszy ząbek, 60 urodziny cioci Stasi, ukończenie Szkoły podstawowej przez Ewę itd. Nie szczędź zdjęć, pamiątek, wycinek z gazet. Dzięki temu kronika będzie bogatsza i ciekawsza. Możesz wklejać także pierwszy rysunek swojego dziecka. Oprócz tego przechowuj pierwsze buciki, śpioszki, dyplomy dziecka. Będzie to piękna pamiątka na lata!
4
Przechowuj kronikę w bezpiecznym miejscu- powinna to być zacieniona szuflada wolna od wilgoci i poza zasięgiem małych dzieci. Dzieci nieświadomie mogą zniszczyć owoc naszych wieloletnich starań. Jednak w miejscu odpowiednio wyznaczonym daj narysować coś małemu dziecku- będzie to piękny ślad tego, że cała rodzina przyczynia się do zapisu historii waszego rodu.
Przeczytaj teraz: Jak ozdobić poduszkę?
 4.9/5 (285 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Dzięki poniższym, wskazówkom dowiesz się jak zrobić śnieżynkę wykorzystując do tego tylko druciki kreatywne (czy...
Jak zrobić śnieżynkę z drucików kreatywnych?
Dzięki poniższym, wskazówkom dowiesz się jak zrobić...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt