Tutaj jesteś: Zdrowie > Diety i Odżywianie > Utrzymanie Wagi > Jak ujędrnić skórę po odchudzaniu?

Jak ujędrnić skórę po odchudzaniu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 15 
Gdy tracisz sporo na wadze jesteś bardzo podekscytowana. Nie spodziewasz się nawet niezbyt miłej niespodzianki w postaci skóry, która nie zniknęła w tym samym tempie, co tłuszczyk. Ten problem pojawia się niezwykle często, gdy chudniesz zbyt szybko. Nie martw się jednak - na ten problem znajduje się również rozwiązanie a ja mam dla ciebie kilka porad jak sobie z nim poradzić.
1
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 1

Nie chudnij zbyt szybko

Wiem, że to bardzo cieszy jak patrzysz na wagę, która wskazuje znów kilka kilogramów mniej. Chwile niesamowitej radości mogą zamienić się później w koszmar, z którego ciężko będzie wybrnąć. Gdy chudniesz za szybko skóra nie nadąża za tym tempem, co sprawia, że staje się mniej jędrna i zwiotczała. Trzy kilogramy spadku wagi tygodniowo to zbyt dużo, a przede wszystkim niezdrowo. Jeżeli zależy ci na chudnięciu bez późniejszych komplikacji to powinnaś się zadowolić kilogramem na tydzień.

2
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 2

Używaj balsamu codziennie

To bardzo ważne by w trakcie odchudzania nawilżać i ujędrniać skórę. Stosuj balsam zawsze po kąpieli przed pójściem spać. Wcieraj go kolistymi ruchami do dodatkowo jest swego rodzaju masażem ujędrniającym skórę.

3
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 3

Śpij w piżamie

Po nawilżeniu balsamem ciała przed pójściem spać załóż piżamę z długimi rękawami oraz nogawkami. Zadziała to jak kompres, który ułatwi wchłanianie się balsamu w głąb skóry.

4
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 4

Zastosuj peeling lub rękawicę do masowania

Zawsze jak będziesz brała prysznic peelinguj ciało bądź masuj je specjalną rękawicą najlepiej z naturalnym włosiem. Dzięki tej czynności usuwasz martwy naskórek i poprawiasz krążenie krwi. Poprawia się wygląd twojej skóry i staje się ona bardziej elastyczna.

5
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 5

Pij dużo wody

Istnieje wiele badań wskazujących, że powinno się pić, co najmniej 8 szklanek wody dziennie. To niezbędne, aby utrzymać wilgoć skóry na odpowiednim poziomie. Poza tym woda wypłukuje nadmiar toksyn z twojego organizmu. Odpowiednie nawodnienie organizmu wpływa na lepsze samopoczucie i wygląd skóry.

6
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 6

Tłuszczyk zamień na mięśnie

Podczas odchudzania bardzo ważne jest, aby umięśnić i tym samym uelastycznić skórę. Osobiście mogę polecić zajęcia zwane pump – jest to trening ze sztangami trwający ok. 50 minut. Są to zestawy ćwiczeń na każdą partię ciała. Jeżeli nie jesteś zwolenniczką klubów fitness to podczas ćwiczeń używaj obciążenia w postaci np. butelek z wodą.

7
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 7

Ćwicz jak najwięcej

Może myślisz, że ta porada została ujęta w powyższym punkcie. Oczywiście też, ale teraz chodzi mi o zupełnie coś innego. Zamień wygodę na odrobinę wysiłku. Zamiast jechać do pobliskiego sklepu samochodem wybierz się tam na piechotę. Siedząc przy biurku możesz ćwiczyć mięśnie brzucha poprzez wciąganie powietrza i wypuszczanie. Gdy natomiast stoisz w kolejce możesz napinać mięśnie pośladków. Tak naprawdę możesz ćwiczyć cały dzień potrzeba tylko odrobinę twojej mobilizacji.

8
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 8

Masaż skóry

Może tego nie wiesz, ale masowanie skóry pomaga ją uelastycznić. Proponuję używanie gorczycy w celu uzyskania lepszych wyników. Gorczyca posiada wiele właściwości leczniczych a do tego pomoże uzyskać ci zdrową i lśniącą skrę. Bardzo dobrym, ale jeszcze mało znanym naturalnym preparatem do peelingu skóry jest kawa. Świetnie działa, jako preparat do usuwania cellulitu.

9
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 9

Brzuszki

Tak naprawdę po odchudzaniu największy problem pojawia się na brzuchu. Właśnie w tym miejscu możesz narazić skórę na nieestetyczny wygląd gdyż pozostaje jej nadmiar. Najlepszą metodą na ujędrnienie tej partii ciała są brzuszki. Jeżeli do tej pory nie ćwiczyłaś brzuszków początki mogą być dość trudne, ale systematyczność pozwoli ci na osiąganie coraz to lepszych efektów.

Osobiście mogę poradzić ci zestaw ćwiczeń na brzuch, który nazywa się „6 Weidera”. Trening ten wymaga bardzo dużej systematyczności. Aerobiczna 6 Weidera to trening, do którego nie potrzebujesz żadnych przyrządów i możesz go wykonywać w domu. Najważniejszym elementem każdego powtórzenia jest moment zatrzymania ruchu w momencie napięcia mięśni na 2-3 sekundy. Cały trening nie powinien trwać więcej niż 25 minut, jeśli trwa więcej należy skrócić czas zatrzymania ruchu.

Trening składa się z sześciu ćwiczeń, które należy wykonywać jedno po drugim bez żadnych przerw.

Ćwiczenie 1: Leżmy na płaskim podłożu, ręce wzdłuż tułowia. Unosimy na zmianę jedną nogę, tak, aby w kolanie i biodrze zachować kąt 90 stopni, jednocześnie unosząc barki tak, aby nie odrywać tułowia od podłoża. Wytrzymujemy w tej pozycji ok. 3 sekund, zachowując maksymalne napięcie mięśni

Ćwiczenie 2: W tym ćwiczeniu należy unieść jednocześnie obie nogi i przytrzymać je około 3 sekund.

Ćwiczenie 3: Ćwiczenie wykonuj tak jak pierwsze z tym, że twoje ręce powinny być splecione na karku.

Ćwiczenie 4: Podobnie jak drugie ćwiczenie, ale ręce zaplecione są na karku

Ćwiczenie 5: W tym ćwiczeniu należy unieść część barkową tułowia i utrzymując napięcie mięśni brzucha robimy „nożyce”. Ręce splatamy na karku.

Ćwiczenie 6: To ćwiczenie polega na uniesieniu jednocześnie części barkowej tułowia i obu wyprostowanych nóg. Przytrzymaj 3 sekundy.

Przeczytaj również "Jak poprawnie wykonywać 6 Weidera?" - znajdziesz tam dokładny opis ćwiczeń ze zdjęciami.

10
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 10

Elementy jogi

Joga jest zestawem ćwiczeń, które nie tylko pozwolą osiągnąć ci spokój ducha, ale również poprawią elastyczność twojego ciała i tym samym ulepszą kondycją skóry. Najlepszym ćwiczeniem na rozciąganie będzie Bhujang Asana. Połóż się na podłodze twarzą w dół, a następnie podnieś się na rękach i wyciągnij głowę tak wysoko jak tylko możesz. Postaraj się w tej pozycji jak najdłużej.

11
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 11

Napinaj mięśnie brzucha cały dzień

To naprawdę nie jest trudne i nie musisz gospodarować na te ćwiczenia konkretnego czasu. Napinać mięśnie brzucha możesz praktycznie cały czas i w każdej sytuacji. Jadąc samochodem, siedząc przy biurku czy stojąc w kolejce po prostu wciągaj powietrze i brzuch do siebie i wypuszczaj. Najważniejsze w tym ćwiczeniu to pamiętać o nim.

12
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 12

Używaj kremu z kolagenem

Kolagen jest odpowiedzialny za elastyczność skóry. Stosuj produkty z kolagenem w miejscach na twoim ciele, które twoim zdaniem najbardziej potrzebują odnowy.

13
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 13

Ogranicz ilość spożywanych słodyczy i produktów z dużą zawartością tłuszczu

Wiadomo, że jedzenie słodyczy najszybciej prowadzi do nabierania na wadze. Dodatkowo tłuszcz pochodzący od cukru odkłada się w miejscach szczególnie wrażliwych dla kobiet. Nie jest łatwo zbić niechcianego brzuszka czy pozbyć się wylewających boczków. Zamiast zajadać się słodyczami postaw na owoce, które też zawierają cukier, ale o wiele mniej szkodliwy dla twojej sylwetki niż słodziutkie czekoladki.

14
jędrne ciało po odchudzaniu - sposób 14

Pasy poporodowe

Pas ściągający brzuch możesz kupić w Internecie oraz w aptekach. Są to pasy, które pomagają przywrócić normalny wygląd brzucha po porodzie. Nie należy jednak oczekiwać nie wiadomo jakich efektów. Możesz stosować pas, ale jedynie jako dodatek do powyższych punktów.

Wskazówki
  • Te kilka metod, które przedstawiłam po to byś mogła ujędrnić swoje ciało po utracie wagi naprawdę działają. Przede wszystkim zastosowanie się do nich równa się ze zmianą trybu życia, co na pewno wyjdzie ci na zdrowie i dodatkowo uchroni cię przed efektem jojo, który często następuje, gdy zbyt szybko tracimy na wadze.
 3.5/5 (20 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Jola - 2014-11-18
TYLE TO POMOŻE CO UMARŁEMU KADZIDŁO, ALE KOGOŚ ZADOWOLISZ SWOIMI PIENIĘDZMI ,
adammunk60 - 2014-07-07
Jeśli odpowiednio się odchudzamy, tzn nie głodzimy się, nie liczymy kalorii,bo one nie mają znaczenia i jemy odpowiednią ilość tłuszczu zwierzęcego a minimum węglowodanów, to zazwyczaj NIE ma problemu ze skórą. Problem jest TYLKO wtedy kiedy stosujemy głupie rady w formie:5xdziennie warzywa i owoce albo, ogranicz tłuszcze.
Kiedy gubisz zbędne kilogramy często zdarza się, że jako niechciana pamiątka pozostaje po nich nadmiar wyciągniętej...
Jak sprawić aby skóra była jędrna po odchudzaniu?
Kiedy gubisz zbędne kilogramy często zdarza się, że...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt