Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko i Dyscyplina > Jak mądrze wychować dziecko?

Jak mądrze wychować dziecko?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Dziecko to największy skarb jaki może się człowiekowi przytrafić. Do wychowania dziecka nie wystarczy czułość i troska. Przesadzanie z jednym czy drugim może mieć złe skutki. Jak wychować dziecko żeby wyrosło na dobrego i mądrego człowieka? Dowiesz się tego czytając ten artykuł.
1
Kto jak nie Ty może znać swoje dziecko lepiej? Musisz przede wszystkim z nim dużo rozmawiać. Poznawać jego najskrytsze marzenia, ale też obawy, wspierać w realizowaniu pasji, rozbudzać wyobraźnię i poszanowanie drugiego człowieka. Pamiętaj, że dziecko potrzebuje bardzo dużo uwagi. To nie „praca na pół etatu”. Dziecko powinno czuć więź ze swoimi rodzicami. Musisz mu dawać do zrozumienia, że zawsze może na Ciebie liczyć i może przyjść do Ciebie z każdym problemem. Wiele dzieci boi się mówić swoim rodzicom o problemach, bo boją się kary czy braku zrozumienia. A tak być nie powinno. Nawet gdy Twoje dziecko przyjdzie do Ciebie i powie „Zbiłem wazon u Tomka i uciekłem”. Nie krzycz na niego od razu. Przede wszystko powinnaś być dumna, że przychodzi z tym właśnie do Ciebie. W takiej sytuacji należy spokojnie wytłumaczyć dziecku, że źle zrobił i że powinien pójść tam i przeprosić. Bądź mu wsparciem i służ zawsze dobrą radą.
2
Gdy zauważysz, że dziecko ma pasję, to wspieraj je w tym. Nawet choćby ta pasja Cię denerwowała (dziecko pokochało grać na trąbce, której Ty nienawidzisz). Dziecko od razu zauważy Twoje negatywne emocje do jego przedsięwzięć i zniechęci się a do tego nie można dopuścić! Wspieraj je, chwal za postępy. Gdy będzie popełniało błędy i minie mu zapał - wesprzyj je. Powiedz, że nie może lekceważyć swojego talentu i że zmarnowałby całą pracę, którą wykonał dotychczas. Stój za dzieckiem murem kiedy ktoś będzie krytykował jego hobby. Hobby buduje indywidualność dziecka. Nie można pozwolić tego zniszczyć już na starcie.
3
Wymierzaj kary proporcjonalne do występku. Nie możesz dać dziecku miesięcznego szlabanu za poplamioną koszulkę. Dziecko straci wtedy wszelką orientację na to, co jest bardzo złe, a co jest granicą ludzkiego błędu. Przecież plama na koszulce nie jest wielkim grzechem bo to każdemu się zdarza. Buduj w swoim dziecku poczucie moralności żeby żyło zgodnie ze swoim sumieniem i nie czyniło drugiej osobie krzywdy. Z tak solidnym kręgosłupem moralnym Twoje dziecko na pewno będzie szanowane w przyszłości.
4
Gdy pojawią się między wami jakieś starcia - rozmawiajcie szczerze o tym. Co was boli, co chcielibyście zmienić. To oczyści wasze relacje i dodatkowo scementuje rodzinę.
Jak oduczyć dziecko kłamstwa?
Jak reagować na agresję dziecka?
Jak zachowywać się na pierwszym spotkaniu z przyszłymi teściami?
Jak przygotować piknik?
Przeczytaj teraz: Jak karać małe dziecko?
 1/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Andrzej - 2014-06-07
Warto też przejść się do Teatru Małego Widza w Warszawie - to bardzo wspomaga rozwój dziecka
Dobry rodzic to nie tylko osoba, która zmieni pieluszkę i nakarmi. To także osoba, która otrze łzy i będzie mądrym...
Jak być dobrym rodzicem?
Dobry rodzic to nie tylko osoba, która zmieni pieluszkę i nakarmi. To także osoba...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt