Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Wychowanie Dziecka > Jak pomóc dzieciom zrozumieć długość upływającego czasu?

Jak pomóc dzieciom zrozumieć długość upływającego czasu?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1/5 (177 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Niemowlęta i dzieci w wieku przedszkolnym mają tylko jedno pojęcie czasu: teraz. Ciężko jest im na coś czekać, kiedy przyszłość jest abstrakcją, a przeszłość jest zamazana. Nie ma praktycznie dla nich różnicy pomiędzy dniem wczorajszym, a zeszłym miesiącem. Kiedy dziecko osiąga wiek 4-5 lat zaczyna być gotowe na naukę minut, godzin, tygodni i miesięcy. Maluchy używają swoich zmysłów podczas nauki, dlatego żadne wyjaśnienia nie będą tak efektywne jak zabawa. Poniżej znajduje się kilka wskazówek, które pomogą wam ułatwić naukę zegara.
1

Oznacz kalendarze.

Daj dziecku kalendarz, na którym można skreślać mijające dni. Pamiętaj zawiesić go nisko, aby maluch miał do niego łatwy dostęp. Narysuj symbole ważniejszych wydarzeń, na przykład kościół w niedzielę, balony w dzień urodzin kolegi, itp. Dzięki temu dziecko nie tylko nauczy się przedziałów czasowych, ale i rozwinie poczucie stabilności i złagodzi niepokój.

Użyj tej metody również do nauki liczenia, gdzie wystarczy pytać dziecko ile dni zostało do ważniejszego wydarzenia i wspólnie policzyć. Wykorzystaj kalendarz do wzmocnienia odpowiedzialności u malucha i wyznaczenia pewnych zasad, np. dotyczących oglądania telewizji.

2

Wprowadź tygodniowy i miesięczny system nagród.

Ten sposób łączy naukę czasu i dobrych nawyków. Wystarczy wydrukować 8-kolumnową tabelkę, gdzie w pierwszej kolumnie umieścisz ikony dotyczące zachowania, które chcesz w dziecku wzbudzić, natomiast pozostałe siedem będzie odpowiadało dniom tygodnia. Jeśli chcesz nauczyć dziecko zastawiać stół, wybierz szklankę jako symbol, jeśli natomiast chcesz, aby nauczyło się wymieniać wodę dla szczeniaka, narysuj małego pieska.

Możesz również umieścić symbole codziennych czynności, takich jak kąpiel, mycie zębów, czytanie, zabawa na zewnątrz itp. Kiedy dziecko wykona daną czynność, może ją skreślić.

Po tygodniu wykonanych zadań, możesz dać mu małą nagrodę, na przykład ulubione lody, a po miesiącu nieco większą, na przykład nową książkę.

Co robić gdy dziecko kradnie?
Co robić gdy dziecko nie szanuje rodziców?
Jak pomóc dziecku znaleźć przyjaciół?
Jak nauczyć dziecko odpowiedzialności?
 1/5 (177 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Bycie dobrym rodzicem nie jest łatwe. Wymaga to ogromu umiejętności oraz samozaparcia. Od naszego sposobu wychowania...
Jak dobrze wychować dziecko?
Bycie dobrym rodzicem nie jest łatwe. Wymaga to ogromu umiejętności oraz samozaparcia...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Józefa Niziołek
  • Elżbieta Małgorzata Nowicka
  • Ania Helak
  • Edward Wozniak
  • Bozena Jaszczyk
  • Kuba Magoń
  • Sylwester Niemierka
  • Justyna Podgórska
  • Michal Markiewicz
  • Jakub Skiba
  • Aneta Zwierzchowska
pasożyt