Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Dekoracje Wielkanocne > Jak zrobić kurczaka z wełny?

Jak zrobić kurczaka z wełny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.6/5 (52 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 12 
Wesołe wielkanocne kurczaczki możesz wykonać w domu wraz ze swoimi pociechami. Będą one doskonałą ozdobą koszyczka, a Twoje dzieciaczki je pokochają. Poniżej znajdziesz instrukcję.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Około 0,5 dag wełny czesankowej (do kupienia tutaj), Kawałeczek pomarańczowego filcu (do kupienia tutaj), Około 5mm średnicy koraliki, Mydło w płynie, Ostre nożyczki, Igła z nitką albo żyłką.
1
rzeczy do kurczaczka
Będą potrzebne Ci żółta wełna, pomarańczowy filc, czarne koraliki na oczka. Oprócz tego nożyczki i woda, igła z nitką.
2
Robienie kurczaka
Weź kawałek wełny i zroluj w dłoniach nadając mu kształt jajka. Do miski z ciepłą wodą nalej trochę mydła w płynie, następnie zamocz w niej wełniany kawałek.
3
Robienie kurczaka 3
Wyjmij, odciśnij aby nie kapało, weź następny kawałek wełny i owiń luźno ten mokry.
4
Robienie kurczaka 4
Namocz cały kawałek ponownie w wodzie, wyjmij odciśnij i roluj w rękach przez kilka minut, aż rozpocznie się proces filcowania wełny.
5
Robienie kurczaka 5
Ważne jest aby nie rolować za mocno, powinnaś utrzymać jajowaty kształt, delikatnie go dociskając, i formując gdy proces filcowania się rozpocznie.
6
Robienie kurczaka 6
Po kilku minutach kształt kurczaka powinien być gotowy, włóż go pod kran i polewaj na przemian gorącą i zimną wodą. Czynność ta jakby utwardzi wełnę i ją ściśle zbije w kłębek. Odciśnij i ponownie uformuj kurczaka. Powinien on mieć około 3 cm.
7
Robienie kurczaka 7
Z pomarańczowego filcu wytnij mały romb i większy trójkąt prostokątny, naprzeciw konta prostego wytnij mały trójkącik – to będą nogi kurczaka (patrz zdjęcie).
8
Robienie kurczaka 8
Nawlecz igłę żyłką lub mocną nitką, i wbij w miejsce gdzie chcesz przyszyć dzióbek, następnie „złap” go i wbij ponownie w kurczaka. Nie ucinaj nitki przebij przez kurczaka do miejsca gdzie mają być nóżki.
9
Robienie kurczaka 9
Przyszyj nóżki około 5-7 szwami (patrz foto).
10
Robienie kurczaka 10
Teraz pora na skrzydełka, weź nożyczki i naciskając na korpus kurczaka uformuj skrzydełka (patrz foto).
11
Robienie kurczaka 11
Kurczaczek wielkanocny jest gotowy
 4.6/5 (52 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Wiku$ - 2012-03-18
Jaki ładny też takiego zrobie !!! ;)
Aniu$ - 2011-04-06
Extra:***
margi - 2010-03-08
Super pomysł !
Wykonam takiego :)
Odrobina włóczki wystarczy, by w twoim koszyczku wielkanocnym zaroiło się od malutkich, puszystych i żółciutkich...
Jak zrobić kurczaczki z pomponów?
Odrobina włóczki wystarczy, by w twoim koszyczku wielkanocnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt