Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Fryzury okolicznościowe > Jak zrobić kok? Cztery sposoby.

Jak zrobić kok? Cztery sposoby.

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (41 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Jak upiąć koka? Często chcemy zrobić sobie tę właśnie fryzurę, ale nie bardzo nam to wychodzi. Nasze włosy są zbyt długie i za ciężkie, albo wychodzi nam coś, co koka w ogóle nie przypomina. Jak sprawić, by mieć ładnego i eleganckiego koka? Jakie są na to sposoby? I jakie są rodzaje koków? Wbrew pozorom to wcale nie takie trudne. Obecnie na rynku istnieje kilka produktów, które mogą nam ułatwić zrobienie koka. Możemy go jednak zrobić również za pomocą zwyczajnej gumki, albo lepiej dwóch. Jeżeli więc dotąd kok Ci nie wychodził, nie poddawaj się, tylko zajrzyj do lektury tego artykułu.
Rzeczy, których potrzebujesz:
gumka, spinka, twister, kokówki, wsówki
1
kok na gumce - wersja na szybko
GUMKA

Zacznijmy od zrobienia koka za pomocą zwykłej gumki. To jego najprostszy wariant. Oto jak to zrobić:

Odchyl głowę do tyłu, zbierz włosy jak do końskiego ogona, możesz je związać gumką. Skręć włosy mocno i tak skręcone owijaj wokół nasady (tam, gdzie zaczyna się ogon). Następnie zwiąż gumką i voila! (zamiast skręcać, możesz też zapleść z włosów warkocza).

Jest to prosty sposób, jednak mało wyjściowy.
2
kok na gumce - wersja 2
Inny kok, który możemy zrobić za pomocą gumek, jest bardziej wyszukany. Nosiła go Violetta Kubasińska z serialu "Brzydula". Jak go zrobić?

Jeżeli mamy krótsze włosy, wystarczy, że zwiążemy je w kucyk, owiniemy go w kok, ale tak, by zostawić część włosów. Tę część przekładamy pod kokiem i przypinamy spinkami (musimy ją "zawinąć" pod kok).

Jeżeli mamy dłuższe włosy, to musimy zrobić wszystko w odwrotnej kolejności. Najpierw robimy kucyk, ale część włosów zostawiamy (muszą się układać w pętelkę). Następnie owijamy gumkę włosami i spinamy.
3
kok
SPINKI

Możemy również zrobić koka za pomocą wszelkiego rodzaju spinek. Ich dobór zależy od włosów. Jeżeli masz cienkie lub krótkie włosy, wystarczy Ci parę wsuwek, jednak na dłuższe lub grube włosy też jest rozwiązanie.

Najlepsze do koka są tzw. kokówki lub żabki. Aby go zrobić za ich pomocą, musimy skręcić włosy (możemy związać je w kucyk gumką i skręcić jak to było opisane wyżej). Następnie wpinamy w nie spinki, na których będzie się trzymać cała konstrukcja.

Dla krótszych włosów proponujemy upięcie koku - bombki. Jest on bardzo stylowy i łatwy do zrobienia.

Gumką związujemy włosy. Następnie bierzemy po paśmie i upinamy je pod fryzurą. Pasma powinny układać się w półkola, aby wyszedł efekt bombki. Jeżeli nasze włosy nie chcą się układać, możemy użyć wypełniacza do koka, albo po prostu związać włosy grubą gumką.
4
twister - krok po kroku
TWISTER

Każdy pewnie pamięta hit lat 90-tych - twister, czy hairgami. Miała to wtedy prawie każda dziewczynka z podstawówki, ale też wiele dorosłych pań. Obecnie gadżet ten znów wraca to do łask. I bardzo dobrze, jest to bowiem świetny sposób na koka (nie tylko tradycyjnego). Twister jest dobry do każdego rodzaju włosów - radzi sobie nawet z grubymi, długimi i ciężkimi. W przypadku włosów cienkich, może posłużyć jako wypełniacz do koka.

Aby go użyć, wystarczy nawinąć na niego włosy, a potem odpowiednio je upiąć. Jest prosty w użyciu, a instrukcje do poszczególnych fryzur możemy znaleźć w Internecie!
Wskazówki
  • W artykule zostały podane sposoby na koka klasycznego, jednak kok to również inne, bardziej fantazyjne formy. Nie bój się eksperymentować.
 2.9/5 (41 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

szara5 - 2014-10-24
bardzo fajne ja sie czesze w koki bardzo wygodne :))
nina123135 - 2014-01-04
przydatne ;p
majkaku.95 - 2013-01-25

Muszę się w końcu nauczyć takich sztuczek, bo już mi się nudzi ciągle ta sama fryzura. Chętnie wypróbuję :)

Nimaraja - 2013-01-16
bardzo interesujące,i ciekawe:0
Nimaraja - 2013-01-14
fajnie że aż4 :)
Długie włosy – dużo możliwości. Niby tak, ale trzeba wiedzieć jakie te możliwości są i jak te długie włosy upinać. Oto...
Jak zrobić koka z długich włosów?
Długie włosy – dużo możliwości. Niby tak, ale trzeba...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt