Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Małżeństwo > Małżeństwo i Alkoholizm > Jak żyć z mężem alkoholikiem?
Jak żyć z mężem alkoholikiem?

Jak żyć z mężem alkoholikiem?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Życie z mężem alkoholikiem jest trudne, ponad siły wielu kobiet. Muszą one ciągle rozmyślać gdzie ich mąż się teraz znajduje, co robi, czy jest pijany, w jakim stanie wróci do domu. To ciągła katorga i życie w niepewności, ale z nadzieją, że kiedyś to się zmieni. Jeżeli znajdujesz się w takiej sytuacji, przeczytaj ten artykuł.
1
Porozmawiaj ze swoim mężem bardzo szczerze i dowiedz się z jakich powodów sięga on po alkohol. Co go do tego zmusza? Wiele osób bowiem sięga po alkohol, ponieważ nie radzą sobie w życiu. W ten sposób chcą one zapić smutki, zapomnieć chociaż do wytrzeźwienia o swoim nieudanym życiu. Wśród alkoholików znajdują się też tacy, którzy pili dla animuszu na imprezach i popadli w sidła nałogu. Bez spożycia alkoholu w ciągu dnia czują się źle, słabo. To oznaka, że organizm chorego przyzwyczaił się do codziennej porcji „procentów”. Ustalcie tą przyczynę i razem zdecydujcie się na leczenie. Zapisz męża do psychologa, bądź do klubu Anonimowych Alkoholików. Będąc we wspólnocie osób takich jak on, może poczuć się lepiej, pewniej. Poczucie przynależności do grupy pomaga ludziom uzależnionym.
2
Jeśli masz z mężem dzieci, to nigdy nie oczerniaj ojca przy dzieciach. Nie bądź stronnicza, dbaj tylko o bezpieczeństwo i zdrowie dzieci. Ocenę ojca zostaw swoim dzieciom. Nie próbuj zaburzać ich kontaktów (chyba, że grożą one zdrowiu lub życiu dzieci). Dzieci same powinny ocenić sytuację. Porozmawiaj z nimi o tym otwarcie, kiedy poczujesz, że są one na to gotowe. Na pewno boisz się o swoją rodzinę, ale nie zapominaj o więziach i komunikacji rodzinnej. Musicie radzić sobie razem, jako kochająca się wspólnota ze wsparciem.
Jak odbudować związek po zdradzie?
Jakie są rodzaje pocałunków?
Jak wyleczyć się z miłości?
Jak wyleczyć złamane serce?
3
Jeśli Twój mąż już od kilkunastu lat jest alkoholikiem, bije Ciebie i dzieci, kradnie pieniądze na wódkę, a żadnej poprawy nie widać - nie przejmuj się jego losem. To na pewno będzie bardzo trudne, ale chyba najrozsądniejsze dla zachowania zdrowia psychicznego. Jeśli wybrał butelkę zamiast Ciebie, to jego wybór. Na pewno próbowałaś nie raz zabrać go na terapię (i na pewno chciałaś z nim tam chodzić, żeby czuł się raźniej), ale pomimo Twoich nalegań plany spaliły na panewce. To już nie jest człowiek, którego pokochałaś, ponieważ szkodzi Twoim dzieciom i Tobie. Jeśli mąż alkoholik używa wobec was przemocy, zrób obdukcję lekarską i załóż sprawę rozwodową w sądzie. Żeby żyć spokojnie i zdrowym tokiem, musisz odciąć się od tego toksycznego człowieka. Co innego, jeśli mąż rozumie problem i chce się leczyć, a co innego jeśli niszczy waszą rodzinę i cały Twój świat. Nie daj zniszczyć swojego życia i przyszłości dzieci. Weź wasz los w swoje ręce!
 2.3/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

topielica - 2013-05-09
Dodałabym jeszcze to iż każda kobieta która żyje z alkoholikiem powinna również szukac dla siebie wsparcia , ponieważ sama po prostu się wykończy.Tylko wsparcie i pomoc innych może pomóc w całej tej sytuacji.
 
Wszyscy popełniają błędy.  Są one nieodłączną częścią naszego życia. Sposób radzenia sobie z błędami i wyciągania z...
Jak przeprosić kogoś na kim ci zależy?
Wszyscy popełniają błędy. Są one nieodłączną...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt