Tutaj jesteś: Święta i Uroczystości > Wielkanoc > Zwyczaje Wielkanocne > Jak zorganizować polowanie na pisanki?

Jak zorganizować polowanie na pisanki?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 6 
Na zachodzie w Święta Wielkanocne rodzice przygotowują dla swoich pociech zabawę polegającą na poszukiwaniu wielkanocnego jajka lub wielkanocnego zajączka. Zabawa ta stanowi dla dzieci wielką atrakcję. W Polsce ten zwyczaj się raczej nie przyjął, ale możesz ją wypróbować. Dzieci z pewnością będą bardzo szczęśliwe.
Rzeczy, których potrzebujesz:
Kolorowe pisanki z niespodziankami, Teren zabawy np. podwórko, Nagrody.
1
szukanie pisanek

Wybierz czas i datę.

Najpierw musisz ustalić dzień i godzinę, kiedy chcesz urządzić poszukiwanie jajka.

2
teren do zabawy

Zapanuj poszukiwanie jajka odpowiednio do grupy wiekowej dzieci.

Możesz zaprosić przyjaciół i sąsiadów z dziećmi, aby było bardziej wesoło. W zależności od wieku dziecka dostosuj miejsce zabawy. Dla najmłodszych najlepiej jeśli to będzie trawnik, dla starszych teren krzaczasty, pagórkowaty, pisanki poukrywane itp. Poproś znajomych aby wcześniej przynieśli Ci pisanki np. każdy po 20 na jedno dziecko. W ten sposób koszty zabawy będą wyrównane a ty nie nadwyrężysz swojego portfela.

3
szukanie pisanek

Teren zabawy musi być bezpieczny.

Jeżeli planujesz zorganizowanie poszukiwanie jajka w parku upewnij się że teren jest ogrodzony, albo rozstaw rodziców w różnych jego punktach. Jeżeli poszukiwanie jaka mają odbyć się w domu, usuń wszelkie meble mogące „stać” na drodze małym poszukiwaczom. Rozkładaj jajka w miejscach które będą łatwo dostępne i dziecko nie będzie musiało się wspinać. Jeśli w zabawie biorą udział starsze dzieci możesz chować wszędzie - na strychu, w piwnicy itp.

4
szukanie jajek

Zrób listę miejsc ukrycia jajek.

Dobrze jest zrobić listę miejsc w których planujesz ukryć jajka. Pomoże ona odpowiednio nakierować dzieci aby zmierzały w odpowiednich kierunkach poszukując jajek niespodzianek.

5
polowanie na jajka

Przygotuj nagrody i wyjaśnij zasady zabawy.

Jeżeli poszukiwania jajek dotyczą dzieci w różnych grupach wiekowych, na początku zabawy powiedz wszystkim dzieciom, że np. niebieskie jajka są tylko dla najmłodszych, starsze muszą szukać czerwonych itd. powiedz dzieciom że wygrywa to dziecko, które znajdzie najwięcej jajek. Przygotuj również nagrody pocieszenia dla tych którzy nie znajdą jajek lub znajdą ich mało.

Wskazówki
  • Nie ukrywaj jajek w pobliżu niebezpiecznych miejsc np. gniazdka elektryczne,
  • Ukrywając jajka weź pod uwagę możliwości poszukujących,
  • Chowaj jajka na wysokości wzroku dziecka lub poniżej,
  • Nie chowaj jajek w przedmiotach kruchych, łamliwych, szklanych.
 4.3/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

julcia1998 - 2010-03-30
super napewno wyprubuje ;)
Wielkanocne jajka przypominające buzie lalek sprawią radość Twoim dzieciom jeśli znajdą się w koszyczku Wielkanocnym....
Wielkanocne pisanki - buzie
Wielkanocne jajka przypominające buzie lalek sprawią radość Twoim dzieciom jeśli...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt