Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować kamelię japońską?

Jak pielęgnować kamelię japońską?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kamelia to bardzo atrakcyjna roślina. Jej kwiaty są koloru czerwonego, białego i różowego. Jest to wiecznie zielony krzew, na którym kwitną regularne piękne kwiaty. Rozwija się dobrze w chłodniejszym pokoju.
1
Kamelia japońska toleruje pełne oświetlenie, oprócz silnego nasłonecznienia w południe. Roślinę zraszamy raz na tydzień miękką letnią wodą osłaniając kwiaty. Roślina ziemię w doniczce powinna mieć o podłożu kwaśnym. Przesadzamy ją raz na dwa lata wczesną jesienią, dbając o dobry drenaż w doniczce. Na wiosnę roślinę podlewamy dwa razy w tygodniu, tak aby roślina nie stała w wodzie, latem raz w tygodniu, ale tylko wtedy, gdy obeschnie powierzchnia ziemi w doniczce. Od jesieni podlewamy częściej.
2
Przy czyszczeniu liści kamelii możemy zastosować preparat do nabłyszczania, stosujemy go raz na miesiąc pamiętając, że przy tej czynności musimy osłonić pąki i kwiaty. Na spodzie liści często możemy zauważyć pajęczynę - są to przędziorki, usuwamy ją wilgotną szmatką i opryskujemy odpowiednim preparatem. Zabieg ten powtarzamy dwa razy, co 10 dni. Stosując preparat należy pamiętać o rozcieńczeniu go zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
3
Gdy zauważymy, że liście stają się jasnozielone, a pąki kwiatowe opadają to wówczas musimy roślinę zasilić nawozem zawierającym żelazo. Jeżeli kamelia będzie miała za mokro, to liście będą żółkły i zwisały. Może zdarzyć się, że ziemia w doniczce wyschnie i nie chce przyjmować wody, wtedy włóż doniczkę do naczynia z wodą. Po 15 minutach wyciągnij ją i odsącz, kwiat powinien dojść do siebie. Aby zwiększyć wilgotność, możesz też doniczkę wstawić na podstawkę z kamykami zalanymi wodą. Jednak pamiętaj, aby dno doniczki nie dotykało wody, gdyż to spowodowałoby zalanie korzeni rośliny. W zimie część liści kamelii japońskiej opada i jest to dla tej rośliny naturalne.
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak dbać o fiołek alpejski?
Jak pielęgnować paprotki?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że roślina nie toleruje węglanu wapnia i lubi ziemię zakwaszoną.
  • Wiosną roślinę można zasilić raz nawozem żelazowym, a następnie rozcieńczonym płynnym nawozem dla roślin doniczkowych, zgodnie ze wskazówkami producenta zawartymi na opakowaniu.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować bambusa?
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i...
Jak przycinać storczyki?
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Majdak
  • Maria Brozio
  • Magdalena Barczak
  • Emilia Molenda
  • Karola Jankowska
  • Karolina Witulska
  • Grazyna Grazka Ziel
  • Madzia Madzia
  • Jan Kowalski
  • Danuta Janusz Pałczyńscy
  • Jarek Sobański
  • Halina Obrycka
pasożyt