Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować kamelię japońską?

Jak pielęgnować kamelię japońską?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
Kamelia to bardzo atrakcyjna roślina. Jej kwiaty są koloru czerwonego, białego i różowego. Jest to wiecznie zielony krzew, na którym kwitną regularne piękne kwiaty. Rozwija się dobrze w chłodniejszym pokoju.
1
Kamelia japońska toleruje pełne oświetlenie, oprócz silnego nasłonecznienia w południe. Roślinę zraszamy raz na tydzień miękką letnią wodą osłaniając kwiaty. Roślina ziemię w doniczce powinna mieć o podłożu kwaśnym. Przesadzamy ją raz na dwa lata wczesną jesienią, dbając o dobry drenaż w doniczce. Na wiosnę roślinę podlewamy dwa razy w tygodniu, tak aby roślina nie stała w wodzie, latem raz w tygodniu, ale tylko wtedy, gdy obeschnie powierzchnia ziemi w doniczce. Od jesieni podlewamy częściej.
2
Przy czyszczeniu liści kamelii możemy zastosować preparat do nabłyszczania, stosujemy go raz na miesiąc pamiętając, że przy tej czynności musimy osłonić pąki i kwiaty. Na spodzie liści często możemy zauważyć pajęczynę - są to przędziorki, usuwamy ją wilgotną szmatką i opryskujemy odpowiednim preparatem. Zabieg ten powtarzamy dwa razy, co 10 dni. Stosując preparat należy pamiętać o rozcieńczeniu go zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
3
Gdy zauważymy, że liście stają się jasnozielone, a pąki kwiatowe opadają to wówczas musimy roślinę zasilić nawozem zawierającym żelazo. Jeżeli kamelia będzie miała za mokro, to liście będą żółkły i zwisały. Może zdarzyć się, że ziemia w doniczce wyschnie i nie chce przyjmować wody, wtedy włóż doniczkę do naczynia z wodą. Po 15 minutach wyciągnij ją i odsącz, kwiat powinien dojść do siebie. Aby zwiększyć wilgotność, możesz też doniczkę wstawić na podstawkę z kamykami zalanymi wodą. Jednak pamiętaj, aby dno doniczki nie dotykało wody, gdyż to spowodowałoby zalanie korzeni rośliny. W zimie część liści kamelii japońskiej opada i jest to dla tej rośliny naturalne.
Jak pielęgnować aloes?
Jak pielęgnować grudnika?
Jak pielęgnować fiołka afrykańskiego?
Jak pielęgnować gardenię?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że roślina nie toleruje węglanu wapnia i lubi ziemię zakwaszoną.
  • Wiosną roślinę można zasilić raz nawozem żelazowym, a następnie rozcieńczonym płynnym nawozem dla roślin doniczkowych, zgodnie ze wskazówkami producenta zawartymi na opakowaniu.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować bambusa?
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Jak pielęgnować anturium?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karol Mostowy
  • Magdalena Dawidowska-Rożan
  • Agnieszka Osiecka
  • Dorota Dunaj
  • Ewelina Wolska
  • Wladyslaw Kasza
  • Dariusz Machała
  • Magda Lena
  • Maria Kozioł
  • Joseph Murphy
  • Barbara Darmas
  • Marcin Radziszewski
  • Leszek Król
  • Krystyna Malik
  • Janusz Kaminski
  • Maciej Świsulski
  • Karol Chołuj
  • Teresa Maria Kinsner
  • Cezary Czembrowski
  • Agata Salamon
  • Jarosław Kowalik
  • Marta Szpanbruker
  • Elzbieta Kubiak
  • Robert Postrzygacz
  • Michał Żmijewski
  • Teresa Paris
  • Maria Zabielska
  • Anna Walkiewicz
  • Magdalena Popławska
  • Paweł Linowiecki
pasożyt