Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak pielęgnować kamelię japońską?

Jak pielęgnować kamelię japońską?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
Kamelia to bardzo atrakcyjna roślina. Jej kwiaty są koloru czerwonego, białego i różowego. Jest to wiecznie zielony krzew, na którym kwitną regularne piękne kwiaty. Rozwija się dobrze w chłodniejszym pokoju.
1
Kamelia japońska toleruje pełne oświetlenie, oprócz silnego nasłonecznienia w południe. Roślinę zraszamy raz na tydzień miękką letnią wodą osłaniając kwiaty. Roślina ziemię w doniczce powinna mieć o podłożu kwaśnym. Przesadzamy ją raz na dwa lata wczesną jesienią, dbając o dobry drenaż w doniczce. Na wiosnę roślinę podlewamy dwa razy w tygodniu, tak aby roślina nie stała w wodzie, latem raz w tygodniu, ale tylko wtedy, gdy obeschnie powierzchnia ziemi w doniczce. Od jesieni podlewamy częściej.
2
Przy czyszczeniu liści kamelii możemy zastosować preparat do nabłyszczania, stosujemy go raz na miesiąc pamiętając, że przy tej czynności musimy osłonić pąki i kwiaty. Na spodzie liści często możemy zauważyć pajęczynę - są to przędziorki, usuwamy ją wilgotną szmatką i opryskujemy odpowiednim preparatem. Zabieg ten powtarzamy dwa razy, co 10 dni. Stosując preparat należy pamiętać o rozcieńczeniu go zgodnie z instrukcją na opakowaniu.
3
Gdy zauważymy, że liście stają się jasnozielone, a pąki kwiatowe opadają to wówczas musimy roślinę zasilić nawozem zawierającym żelazo. Jeżeli kamelia będzie miała za mokro, to liście będą żółkły i zwisały. Może zdarzyć się, że ziemia w doniczce wyschnie i nie chce przyjmować wody, wtedy włóż doniczkę do naczynia z wodą. Po 15 minutach wyciągnij ją i odsącz, kwiat powinien dojść do siebie. Aby zwiększyć wilgotność, możesz też doniczkę wstawić na podstawkę z kamykami zalanymi wodą. Jednak pamiętaj, aby dno doniczki nie dotykało wody, gdyż to spowodowałoby zalanie korzeni rośliny. W zimie część liści kamelii japońskiej opada i jest to dla tej rośliny naturalne.
Jak pielęgnować Gwiazdę Betlejemską przez cały rok?
Jak dbać o skrzydłokwiat?
Jak pielęgnować jukę?
Jak pielęgnować paprotki?
Wskazówki
  • Pamiętaj, że roślina nie toleruje węglanu wapnia i lubi ziemię zakwaszoną.
  • Wiosną roślinę można zasilić raz nawozem żelazowym, a następnie rozcieńczonym płynnym nawozem dla roślin doniczkowych, zgodnie ze wskazówkami producenta zawartymi na opakowaniu.
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować anturium?
 2/5 (2 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jak pielęgnować jukę?
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek