Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Nieruchomości > Sprzedaż Nieruchomości > Jak sprzedać mieszkanie z kredytem?

Jak sprzedać mieszkanie z kredytem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (86 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kupiłeś mieszkanie na kredyt ale z jakiegoś powodu chcesz je sprzedać? Nie ważne czy sprzedajesz bo nie stać cię na utrzymanie, przeprowadzasz się czy potrzebujesz czegoś większego. Mieszkanie kupione na kredyt możesz sprzedać pod warunkiem iż dopełnisz potrzebnych formalności.
1
Zgoda banku

Aby sprzedać zadłużone mieszkanie musisz uzyskać zgodę banku, który udzielił Ci na nie kredytu. Bank Ci raczej nie odmówi. Zazwyczaj jest to tylko formalność.
2
Opinia banku

Poproś bank o wydanie opinii na temat spłacanego przez Ciebie kredytu (opłata około 50 pln). Na opinię czeka się około dwóch tygodni. W tej opinii znajdą się informacje na temat kwoty jaka została Ci jeszcze do spłaty, czy wywiązywałeś się ze spłat terminowo, zapewnienie banku że w chwili spłaty reszty należności usunie swoje dane z hipoteki, numer konta bankowego na który mają wpłynąć pieniądze od nabywcy.

W przypadku gdy kupujący będzie chciał zaciągnąć kredyt na mieszkanie powinien on ową opinię przedstawić w swoim banku. Jeśli natomiast płaci gotówką wówczas musi uregulować zadłużenie w banku w którym masz kredyt a dopiero potem wypłacić Tobie resztę pieniędzy (cena mieszkania minus zadłużenie w banku).
3
Kredyt walutowy

Jeśli kredyt na mieszkanie jest w obcej walucie wówczas musisz przeliczyć jego wysokość na złotówki. Sposób przeliczenia i kurs poda Ci bank który udziela Ci pożyczki.
Jak nie dać się oszukać deweloperowi?
Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży?
Jak uniknąć błędów przy zakupie domu?
Jak tanio wybudować dom?
4
Wymeldowanie

Wymelduj się z mieszkania przed podpisaniem umowy kupna-sprzedaży. Nikt nie kupi mieszkania z lokatorem.
5
Zaległe opłaty

Postaraj się o zaświadczenia z gminy i od dostawców mediów o niezaleganiu z opłatami (spółdzielnia mieszkaniowa, gaz, tv, energia elektryczna itp.).
6
Umowa notarialna

W akcie notarialnym musi znaleźć się informacja o tym że kwota za sprzedawane mieszkanie będzie podzielona na dwie części. Pierwsza to spłata przez nabywcę mieszkania Twojego zobowiązania a druga to pozostała kwota, która wpłynie na Twoje konto od kupującego (termin wpłaty i suma).
7
Wykreślenie z hipoteki

Po spłacie kredytu bank wystawi zaświadczenie o uregulowaniu zadłużenia i że można usunąć hipotekę z księgi wieczystej. Z tym zaświadczeniem oraz wnioskiem od banku należy udać się do sądu. Za wykreślenie z hipoteki powinien zapłacić sprzedający a za nowy wpis w księdze wieczystej kupujący.
 1.7/5 (86 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kamila - 2011-01-17

Kupujący mieszkanie spłaca zadłużenie w banku kupującego czyli spłaca resztę zaciągniętego kredytu a resztę pieniędzy (resztę wartości mieszkania) spłaca sprzedającemu. Kupujący albo może zapłacić gotówką, albo zaciągnąć na ten cel kredyt.

xilo - 2011-01-16
Witam, czy gotówkę od kupującego koniecznie trzeba przeznaczyć na spłatę reszty kredytu? Czy jest możliwość spłacania dalej rat jak poprzednio, a pieniędzy przeznaczenie na inny cel?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt