Tutaj jesteś: Finanse Osobiste > Nieruchomości > Sprzedaż Nieruchomości > Jak sprzedać mieszkanie z kredytem?

Jak sprzedać mieszkanie z kredytem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.7/5 (86 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Kupiłeś mieszkanie na kredyt ale z jakiegoś powodu chcesz je sprzedać? Nie ważne czy sprzedajesz bo nie stać cię na utrzymanie, przeprowadzasz się czy potrzebujesz czegoś większego. Mieszkanie kupione na kredyt możesz sprzedać pod warunkiem iż dopełnisz potrzebnych formalności.
1
Zgoda banku

Aby sprzedać zadłużone mieszkanie musisz uzyskać zgodę banku, który udzielił Ci na nie kredytu. Bank Ci raczej nie odmówi. Zazwyczaj jest to tylko formalność.
2
Opinia banku

Poproś bank o wydanie opinii na temat spłacanego przez Ciebie kredytu (opłata około 50 pln). Na opinię czeka się około dwóch tygodni. W tej opinii znajdą się informacje na temat kwoty jaka została Ci jeszcze do spłaty, czy wywiązywałeś się ze spłat terminowo, zapewnienie banku że w chwili spłaty reszty należności usunie swoje dane z hipoteki, numer konta bankowego na który mają wpłynąć pieniądze od nabywcy.

W przypadku gdy kupujący będzie chciał zaciągnąć kredyt na mieszkanie powinien on ową opinię przedstawić w swoim banku. Jeśli natomiast płaci gotówką wówczas musi uregulować zadłużenie w banku w którym masz kredyt a dopiero potem wypłacić Tobie resztę pieniędzy (cena mieszkania minus zadłużenie w banku).
3
Kredyt walutowy

Jeśli kredyt na mieszkanie jest w obcej walucie wówczas musisz przeliczyć jego wysokość na złotówki. Sposób przeliczenia i kurs poda Ci bank który udziela Ci pożyczki.
Jak zorganizować przeprowadzkę?
Jak przygotować mieszkanie do sprzedaży?
Jak negocjować z deweloperem?
Jak przygotować dom na sprzedaż?
 1.7/5 (86 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Kamila - 2011-01-17

Kupujący mieszkanie spłaca zadłużenie w banku kupującego czyli spłaca resztę zaciągniętego kredytu a resztę pieniędzy (resztę wartości mieszkania) spłaca sprzedającemu. Kupujący albo może zapłacić gotówką, albo zaciągnąć na ten cel kredyt.

xilo - 2011-01-16
Witam, czy gotówkę od kupującego koniecznie trzeba przeznaczyć na spłatę reszty kredytu? Czy jest możliwość spłacania dalej rat jak poprzednio, a pieniędzy przeznaczenie na inny cel?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
pasożyt