Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Złamania Kości > Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?

Jak przyśpieszyć zrastanie się kości?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (362 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 9 
Złamałeś rękę czy nogę? Musisz pogodzić się z faktem, że przez najbliższe kilka tygodni nie będziesz mógł uprawiać żadnych sportów, ani nawet spać w ulubionej pozycji. Chcąc, nie chcąc musisz zaprzyjaźnić się z gipsem. Zrastanie kości nie trwa niestety 3 dni, jednak istnieje kilka sposobów, aby troszkę przyspieszyć ten proces.
1
sposoby na zrastanie się kości - krok 1

Dieta bogata w białko, wapń i witaminę D

Wapń to mleko i produkty mleczne jak ser biały, maślanka, kefir. Białko to przede wszystkim mięso - około 2/3 białka, które teraz jest Ci tak potrzebne powinno pochodzić z produktów zwierzęcych. Jedz kurczaka, indyka, cielęcinę i chude mięso. Kilka razy w tygodniu jedz tłuste ryby morskie: śledzie, makrelę, szprotki. Są one bogate w witaminę D, która jest potrzebna do mineralizacji kości oraz wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu.

2
sposoby na zrastanie się kości - krok 2

Unikaj szpinaku, kawy, herbaty

Nie jedz natomiast zbyt dużo wędlin, serów żółtych, pleśniowych czy topionych. Zawarty w nich fosfor obniża ilość wapnia w organizmie. Nie jedz szpinaku czy szczawiu oraz - jeśli to możliwe - zrezygnuj z mocnej kawy czy herbaty (szczawiany powodują nieprzyswajanie wapnia). Pieczywo razowe jest zdrowe, ale po złamaniu lepiej jedz biały chleb. Unikaj warzyw strączkowych.

3
sposoby na zrastanie się kości - krok 3

Suplementy

Możesz dostarczyć wszystkie potrzebne składniki mineralne do odbudowy kości zażywając odpowiednie suplementy. Oczywiście nie zastąpią one całkowicie odpowiedniej diety. Na rynku jest kilka preparatów na zrastanie się kości, np. Mumio Shilajit (do kupienia tutaj), który wzmacnia kruche, słabe kości i pomaga w ich odbudowie.

4
sposoby na zrastanie się kości - krok 4

Magnetronic

Nie musisz czekać aż do ściągnięcia gipsu, aby zacząć chodzić na rehabilitację. Poproś swojego lekarza, aby przepisał Ci Magnetronic. Zabieg ten można z powodzeniem wykonywać przez gips. Oczywiście lekarz tak czy inaczej Ci go przepisze, jednak im szybciej, tym lepiej. Magnetronic przyśpiesza zrost kostny i procesy regeneracyjne. Wpływa on również na poprawę odżywienia tkanek, stymuluje odnowę kolagenu, poprawia krążenie obwodowe, działa przeciwbólowo, przeciwzapalnie oraz rozluźniająco.

5
sposoby na zrastanie się kości - krok 5

Laser

Możesz poprosić również o laser, ale pod warunkiem, że złamanie nie było z przemieszczeniem. Laser wykonuje się bezpośrednio na skórze, zatem trzeba wyciąć otwór w gipsie. Jeśli masz do czynienia ze złamaniem z przemieszczeniem, otwór mógłby spowodować przesunięcie się kości. Laser tak jak Magnetronic przyśpiesza zrost kości.

6
sposoby na zrastanie się kości - krok 6

Masaż kontralateralny

Masaż ten polega na masowaniu kończyny zdrowej. Stosuje się go wówczas gdy nie można masować kończyny chorej, np. z powodu gipsu. Masowanie kończyny zdrowej powoduje równoczesną aktywizację przepływu krwi oraz bodźców nerwowych w kończynie chorej za pośrednictwem skrzyżowań naczynioruchowych odruchów fizjologicznych. Masaż kontralateralny łączy się z ćwiczeniami kontralateralnymi, które należą do ćwiczeń synergistycznych.

7
sposoby na zrastanie się kości - krok 7

Borowina (po ściągnięciu gipsu)

Po ściągnięciu gipsu zalecana jest kuracja borowinowa na stany bólowe. Kuracje takie są na ogół drogie i dostępne w niewielu miejscach - zazwyczaj SPA. Wystarczy jednak maść borowinowa, którą można kupić w aptece lub sklepach internetowych. Substancje zawarte w borowinie (kwasy huminowe, białka, enzymy, estrogeny i związki bituminowe) pomagają w regeneracji uszkodzonych tkanek, zwiększają ich ukrwienie oraz uaktywniają reakcje, które powodują wzrost metabolizmu komórkowego.

8
sposoby na zrastanie się kości - krok 8

Akupunktura (po ściągnięciu gipsu)

Akupunktura powoduje szybsze zrastanie się kości poprzez doprowadzenie energii do miejsca złamania - pozwala utrzymać w tym miejscu ogół normalnych procesów i to na odpowiednim poziomie. Wszystko to prowadzi do szybszego wyleczenia.

 2.9/5 (362 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (19)

koko - 2016-04-11
ludzie nie słuchajcie,że nie wolno pić mleka,ani jeść nabiału...mam złamaną nogę w kostce,wzmocnioną drutem i śrubami,i kiedy po 6 tygodniach byłam na wizycie kontrolnej,lekarz przecierał okulary ze zdumienia,ze tak ładnie i SZYBKO się to wrosło, pytał co robiłam,wiec odpowiadam wszystkim ...zawsze rano zupa mleczna,wieczorem twarozek ze szczypiorkiem....i powodzenia:)
upior - 2015-08-10
W artykule ktoś zapomniał dodać iż produkty nabiałowe powodują zakwaszenie organizmu co z kolei powoduje wypłukiwanie wapna z kości
Białko zwierzęce jest ogólnie niezdrowe i przy zrastaniu się kości tym bardziej nie wskazane. Polecam obejrzenie filmu "Widelce ponad noże" (niestety nie ma tam nic o złamaniach tylko ogólnie o zdrowej diecie)
Ania - 2015-06-15
Polecam ksylitol,zalecany jest dla osób zagrożonych i dotkniętych osteoporozą, gdyż zwiększa przyswajanie wapnia, przywracając w ten sposób właściwą konzystencję kości, ułatwia mineralizację (przyswajanie,wapnia przez kości), wskazany po urazach, po złamaniach itp.Na ksylitol.com kupuję różne produkty, sam cukier brzozowy jest jeden z najtańszych na rynku.
Gość - 2014-08-11
Co prawda moje problemy ze stawami nie wynikają z uszkodzenia lecz z wieku i moja porada uderza w przemysł farmaceutyczny, ale mnie lekarz z Krynicy poradził,żeby jeść z jogurtem,zupami, czy innymi płynami-lub po prostu robić zwykłą (bez dodatków ulepszających) żelatynę wieprzową.I to naprawdę pomaga.
adam - 2014-08-11
mam złamaną rękę trzeci rok,nic nie pomogło.Łażę z półmetrowym drutem w kości.
Majka - 2014-08-11
kochany prześmiewca nie masz racji to dotyczy wszystkich. twoja wiedza to wielkie zero - oprócz laktozy nie trawimy kazeiny, Bet-laktoglobiliny, kompleksu serwatkowego i inne pomniejsze oraz galaktozy. ta wiedza znana jest już od 15 lat i dotyczy także zdrowych osobników jest opracowana i zebrana do kupy w książce dietetyk Bożena Kropka ze Skoczowa tytuł POKONAJ ALERGIĘ - jej program "sześć kroków wyjśacia z alergii" na podstawie obserwacji, badań klinicznych polskich sław profesorów, lekarzy klinik i leżących tam ludzi chorych zwłaszcza onkologii. to nie bzdety jak piszesz
prosto wzięte z kosmosu - zobacz ilu chorych własnie dzięki mleku, jego pochodnych i jeszcze glutenu. najpierw coś poczytać, zweryfikuj i zrozum bo to jest wiedza a nie banialuki osobnicze ...
Lil - 2014-08-11
Biszolin i Szungit. Zwłaszcza biszolin. To coraz bardziej znane w Polsce żele z minerałami, sprawdzone przeze mnie i moich znajomych po różnych skomplikowanych złamaniach....
prześmiewca - 2014-08-11
@Majka - nietolerancja laktozy jest cechą osobniczą i nie dotyczy każdego. Większość ludzi rasy białej bardzo dobrze toleruje i trawi laktozę. Natomiast rasy azjatyckie praktycznie wcale nie trawią laktozy i spożycie mleka kończy się "rewolucją". Organizm sam najlepiej wie, co jest dla niego dobre i czego potrzebuje. Jak ktoś lubi mleko - to niech pije, jak ktoś nie lubi, nie ma co wmuszać. Dotyczy to też małych dzieci. We wszystkim potrzebny jest umiar i zdrowy rozsądek, a nie uleganie tej lub innej modzie i kolejnym "odkryciom" przeróżnych "ekspertów" pracujących dla określonego lobby
Majka - 2014-08-11
ludzie zero mleka i nabiału - bo to trucizna i przyczynia się do alergii i nietolerancji czyli ciało nie trawi. dodatkowo przyczynia się u ludzi zdrowych po latach nadużywania zwłaszcza samego mleka przez lata do osteoporozy. dla zdrowych jedynie przetw. czyli nabiał w małej ilości i bez łączenia go z innymi pokarmami bo blokuje w chłanianie witamin, żelaza i wapnia do ciała człowieka...
połamany - 2013-03-21
.................która jest potrzebna do mineralizacji kości, oraz wspomaga przyswajanie wapnia i fosforu..............a w następnym punkcie..........Nie jedz natomiast zbyt dużo wędlin, serów żółtych, pleśniowych czy topionych. Zawarty w nich fosfor obniża ilość wapnia w organizmie
kuba - 2012-12-28
dziękuje za rady mam nadzieje że to pomoże
Martyna - 2012-11-23
beznadziejny artykul, kosc zrasta sie stopninowo w czasie i zadnymi tabletkami tego sie nie przyspieszy, bo to jest PROCES
albatros - 2012-04-03
Dziękuje za cenne uwagi.Zastosuje się.Mam zanik kości złamanej ręki, na wskutek błędu lekarza....
megi - 2012-03-08
ja zlamalam prawa reke, 1/3 trzonu kosci ramiennej, po prawie 2 tyg. mam juz dosyc gipsu, a tu jeszcze tyle przede mna :-( jem osteogenon, duzo nabialu, pije mleko kozie, jem galaretki, oby to cos pomoglo. od przyszlego tyg. mam zamiar chodzic na zabiegi magnetronikiem.
kuba - 2012-02-24
Również dzięki. Szczególnie zapamiętam sobie rady na temat maści borowinowej i Magnetotronika. Mi poszły obie kości przedramienia.
elvis - 2012-02-15
Wielkie dzięki za porady na pewno się przydadzą, mam złamany obojczyk pękł w 3/4. Operacyjnie założyli dwa druty i kazali przez 5 tygodni nosić temblak, a o gipsie nic mowy nie było :))
kulawy - 2011-11-18
kiepski artykuł, a może cos na tkankę łączną a nie na wapń, typu rosołki, galaretki itp
glusiu10 - 2011-10-19
Dzięki też wielkie za porady, mogło by byc więcej ale myślę że wykurujemy się ze Złamasem pozdro.. ja mam obojczyk walnięty.
zlamas - 2011-09-30
dzieki za porady.ja mam reke zlamana w 2 miejscach
-kosc lokciowa i
- promieniowa
Kontuzje nadgarstka przytrafiają się często. Zdarza się, że pacjenci bagatelizują je, a niestety zlekceważenie tego,...
Uraz nadgarstka - jak leczyć?
Kontuzje nadgarstka przytrafiają się często. Zdarza się, że pacjenci bagatelizują...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt