Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Pielęgnacja Skóry > Pielęgnacja cery > Jak dbać o cerę? Domowe sposoby

Jak dbać o cerę? Domowe sposoby

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Letnia porą pielęgnacja cery staje się nad wyraz istotna. Porzucamy grube warstwy pudru,wystawiamy buzie do słonka. Wcale nie musimy wydawać pieniędzy na tony kosmetyków. Polecam naturalne metody. Zamiast szukać z sklepach kosmetyków odpowiednich do naszej cery (wymagających nakładów finansowych), rozejrzyjmy się co mamy w naszym domu - co można wykorzystać do pielęgnacji naszej cery. Takie naturalne składniki często są lepsze od kosmetyków, które mogą nas uczulać. Latem postawmy więc na naturę !
1
Zacznijmy od "środka", czyli stary wypróbowany sposób na regenerację oraz usunięcie zanieczyszczeń. Codziennie rano na czczo wypij szklankę wody z wyciśniętym sokiem z połowy cytryny. Wystarczą 3 tygodnie by zauważyć, że cera odzyskuje świeży, estetyczny wygląd. Pamiętaj, że witamina C w organizmie jest bardzo ważna.
2
Skóra odpocznie i zregeneruje się jeśli do mycia potraktujesz ją - mlekiem lub jogurtem. Jogurtem możesz też przetrzeć cerę po umyciu. Dla oczyszczenia (raz na 2 tygodnie) możesz zrobić peeling. Ale nie taki z tubki. Wypróbuj otręby owsiane. Po tych zabiegach skóra będzie świeższa i gładsza.
3
Pamiętaj by zadbać też o pory. A sok z ogórka Ci w tym pomoże zwężając je. Najwięcej witamin znajduje się tuż pod skórką,więc skórkami warto obłożyć twarz i pozwolić cerze się relaksować przez ok 20 min. Plasterki ogórka odświeżą również cerę, a w upalny dzień nam dadzą fizyczne poczucie ulgi.
4
Dla wygładzenia, nawilżenia i ujędrnienia skóry polecam maseczkę z miodu i twarogu. Wymieszaj łyżkę miodu z 3 łyżkami wody, a następnie rozrób z twarogiem (pól opakowania,niech nie będzie zbyt chudy). Taką papką obłóż twarz szyję i dekolt. Po 20 minutach zeskrob ją łyżką, a resztę zmyj ciepłą wodą.
Jak oczyścić twarz domowymi sposobami?
Jak w nietypowy sposób wykorzystać torebki herbaty?
Jak pielęgnować cerę mieszaną ze skłonnością do trądziku?
Jak odświeżyć garderobę domowymi produktami?
Wskazówki
Generalnie całą twarz możemy codziennie przemywać wywarem z rumianku. traktujmy go jak tonik. Długoterminowa kuracja rozjaśnia cerę i niweluje przebarwienia oraz piegi. Warto też raz na jakiś czas nałożyć na usta grubą warstwę miodu. Niech i one się zregenerują. Podziała to lepiej niż niejeden kosmetyk to ust.
5
Dla wiotczejącej skóry dobry jest banan. Musi być tylko dobrze dojrzały. Wystarczy rozgnieść go i wymieszać z olejkiem migdałowym, by uzyskać odpowiednia konsystencję - papki. Następnie nałóż ją na twarz, szyję i dekolt i przykryj ciepłym okładem. Może to być mały ręczniczek namoczony w gorącej wodze. Pod wpływem ciepła rozszerzą się pory, i banan z olejkiem będzie mógł lepiej wniknąć w cerę. Im dłużej będziesz leżeć z takim okładem - tym lepszy efekt osiągniesz. Oczywiście nie przesadzaj. Kiedy okład przestanie grzać , zakończ zabieg.
6
Spuchnięte oczy. Kto z nas nie zna tego problemu ? Nawet jeśli nie notorycznie to od czasu do czasu każdy się z nim spotyka. W końcu to lato,upał sprzyja obrzękom. Nie każdy kosmetyk do oczu może okazać się odpowiedni. Oko jest wrażliwe i skłonne do reakcji alergicznych i podrażnień. Polecam więc przed pójściem spać włożyć do zamrażalnika dwie łyżeczki od herbaty. Rano do nakremowanych powiek przyłóż zimne łyżeczki.Podobnie mogą zadziałać zimne plasterki ogórka.
Wskazówki
 4/5 (7 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

Ania Nowacka - 2016-03-30
Pozbyłam się suchej skóry dzięki filtrowi prysznicowemu z wkładem KDF. Wcześniej nie sądziłam, że woda może mieć tak zbawienny wpływ na kondycję włosów i skóry :)
Nie jesteś zadowolona ze stanu i wyglądu twojej cery? Jest poszarzała i sprawia wrażenie niezbyt zdrowej? A może masz...
Jakie są sposoby na gładką cerę?
Nie jesteś zadowolona ze stanu i wyglądu twojej cery?...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt