Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (383 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Jeśli chcesz upamiętnić wszystkich członków swojego rodu, jeśli interesujesz się historią swojej rodziny i czujesz szczególną więź z poprzednimi pokoleniami, możesz stworzyć drzewo genealogiczne swojej rodziny. Ostatnio coraz więcej osób się tym zajmuje, a dla wielu z nich poszukiwania przodków stały się prawdziwą pasją.
1
W zależności od tego ile masz czasu i jaki cel ci przyświeca, możesz zrobić proste drzewo wypisując jedynie nazwiska członków rodziny, a możesz też wzbogacić je wklejając w odpowiednie miejsca zdjęcia twoich krewnych, a także odnalezione podobizny twoich przodków. Nic nie stoi na przeszkodzie, by twoje drzewo genealogiczne było ciekawe także z graficznego punktu widzenia.
2
Rysowanie lub uzupełnianie drzewa genealogicznego rozpoczynamy od siebie samego. Ty jesteś tą postacią, która jest na samym dole drzewa, powyżej są twoi rodzice, a obok ciebie twoje rodzeństwo. Jeśli posługujesz się najprostszym schematem drzewa pamiętaj, że jest kilka ustalonych symboli, które wyznaczają relacje między członkami rodziny. Małżeństwo łączymy znakiem „=”, rozwód określamy przez przekreślenie tego znaku, a śmierć jakiegoś członka rodziny przez krzyżyk przy jego imieniu i nazwisku. Ważnymi informacjami, które powinny znaleźć się na takim drzewie, są daty urodzin i śmierci wszystkich członków rodu, a także informacje na temat ich partnerów życiowych i dzieci. Strzałka w dół wyprowadzona od obu rodziców oznacza, że osoba określona tą strzałką jest potomkiem. Jeśli to możliwe, warto zachować chronologię urodzin i od prawej strony umieszczać najstarsze dzieci, aż do coraz młodszych. Relacje rodzeństwa określamy przez pojedynczą poziomą linię.
Jak zmniejszyć obwód brzucha o 4 - 8 cm w godzinę?
Jak szukać rodziny zaginionej lub rozłączonej w czasie wojny?
Jak zmienić zwykłe podwórko w ogród marzeń?
Jak zrobić dynię 3D z papieru?
3
Jeśli chcesz, by twoje drzewo było atrakcyjne graficznie, możesz narysować prawdziwe drzewo i na każdej gałęzi umieścić jednego z członków rodziny. Obok dat urodzenia i śmierci możesz umieścić wiele ciekawostek pochodzących z życia wskazywanych osób. Wśród nich mogą się znaleźć informacje dotyczące wykonywanego zawodu, wyznania, zainteresowań i tym podobne. Niektóre osoby, które wychowywały się w dysfunkcyjnych rodzinach, umieszczają na takim drzewie także informacje na temat alkoholizmu w rodzinie lub innych problemów. Takie drzewo staje się wtedy narzędziem terapeutycznym.

Możesz dążyć do tego, by twoje drzewo było jak najbogatsze, by sięgało wiele pokoleń wstecz. Jeśli właśnie taki jest twój cel, przygotuj się na wiele poszukiwań, ponieważ niełatwo jest odnaleźć wszystkich swoich przodków, jednak takie poszukiwania są bardzo interesujące. Wiele osób odwiedza miejskie archiwa, przeszukuje księgi parafialne, czy też pyta najstarszych członków rodziny by w jak najdokładniejszy sposób uzupełnić brakujące dane. Według niektórych to nasza wielka rodzina w znacznej mierze kształtuje naszą osobowość, jeśli jesteś osobą, która wyznaje ten pogląd, z pewnością powinieneś zabrać się za tworzenie drzewa genealogicznego swojej rodziny.
Przeczytaj teraz: Jak być dobrym rodzicem?
 3.4/5 (383 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (5)

magdalena - 2014-11-05
jak zabrać się do zdobywania informacji z ksiąg parafialnych? czy istnieje możliwość uzyskania interesujących nas informacji o przodkach drogą mailową - bo nie wyobrażam sobie jeżdżenia do parafii rozproszonych po całej Polsce. czy ktoś z was ma już jakieś doświadczenia w tej sprawie? czy księża są skłonni do współpracy?
ania - 2014-11-05
zważywszy,że co piaty człowiek na siwcie lub nawet co 3, nie jest biologicznym dzieckiem swojego ojca i nie wie o tym, drzewa genealogiczne nie maja wiekszego sensu. zwłaszcza jezeli chodzi o zbadanie ryzyka zachorowania na nowotwory i inne choroby.
sgset - 2014-11-05
Autor nie odróżnia tablicy potomków, czyli drzewa genealogicznego od tablicy przodków.
jadzia ortyl - 2013-09-17
fajne super czad
zoudi1 - 2013-01-08
Ja zrobiłam to na desce i wyszło jeszcze fajniej.
Teściowa jest przeważnie obiektem docinek i żartów. Uważana jest za uosobienie zła. Nie zawsze matkom łatwo jest...
Jak być idealną teściową?
Teściowa jest przeważnie obiektem docinek i żartów. Uważana jest za uosobienie zła...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt