Tutaj jesteś: Miłość, Przyjaźń i Rodzina > Rodzina > Drzewa Genealogiczne > Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

Jak zrobić drzewo genealogiczne rodziny?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (378 ocen)
Oceń 
Jeśli chcesz upamiętnić wszystkich członków swojego rodu, jeśli interesujesz się historią swojej rodziny i czujesz szczególną więź z poprzednimi pokoleniami, możesz stworzyć drzewo genealogiczne swojej rodziny. Ostatnio coraz więcej osób się tym zajmuje, a dla wielu z nich poszukiwania przodków stały się prawdziwą pasją.
1
W zależności od tego ile masz czasu i jaki cel ci przyświeca, możesz zrobić proste drzewo wypisując jedynie nazwiska członków rodziny, a możesz też wzbogacić je wklejając w odpowiednie miejsca zdjęcia twoich krewnych, a także odnalezione podobizny twoich przodków. Nic nie stoi na przeszkodzie, by twoje drzewo genealogiczne było ciekawe także z graficznego punktu widzenia.
2
Rysowanie lub uzupełnianie drzewa genealogicznego rozpoczynamy od siebie samego. Ty jesteś tą postacią, która jest na samym dole drzewa, powyżej są twoi rodzice, a obok ciebie twoje rodzeństwo. Jeśli posługujesz się najprostszym schematem drzewa pamiętaj, że jest kilka ustalonych symboli, które wyznaczają relacje między członkami rodziny. Małżeństwo łączymy znakiem „=”, rozwód określamy przez przekreślenie tego znaku, a śmierć jakiegoś członka rodziny przez krzyżyk przy jego imieniu i nazwisku. Ważnymi informacjami, które powinny znaleźć się na takim drzewie, są daty urodzin i śmierci wszystkich członków rodu, a także informacje na temat ich partnerów życiowych i dzieci. Strzałka w dół wyprowadzona od obu rodziców oznacza, że osoba określona tą strzałką jest potomkiem. Jeśli to możliwe, warto zachować chronologię urodzin i od prawej strony umieszczać najstarsze dzieci, aż do coraz młodszych. Relacje rodzeństwa określamy przez pojedynczą poziomą linię.
Jak zrobić kronikę rodzinną?
Jak zrobić talerz na ciastka z motywem bożonarodzeniowych lampek?
Jak szukać rodziny zaginionej lub rozłączonej w czasie wojny?
 3.5/5 (378 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (5)

magdalena - 2014-11-05
jak zabrać się do zdobywania informacji z ksiąg parafialnych? czy istnieje możliwość uzyskania interesujących nas informacji o przodkach drogą mailową - bo nie wyobrażam sobie jeżdżenia do parafii rozproszonych po całej Polsce. czy ktoś z was ma już jakieś doświadczenia w tej sprawie? czy księża są skłonni do współpracy?
ania - 2014-11-05
zważywszy,że co piaty człowiek na siwcie lub nawet co 3, nie jest biologicznym dzieckiem swojego ojca i nie wie o tym, drzewa genealogiczne nie maja wiekszego sensu. zwłaszcza jezeli chodzi o zbadanie ryzyka zachorowania na nowotwory i inne choroby.
sgset - 2014-11-05
Autor nie odróżnia tablicy potomków, czyli drzewa genealogicznego od tablicy przodków.
jadzia ortyl - 2013-09-17
fajne super czad
zoudi1 - 2013-01-08
Ja zrobiłam to na desce i wyszło jeszcze fajniej.

Ciekawe porady

Jak przeżyć upał?

Rodzice są dla nas najważniejszymi postaciami w życiu. Utrzymywanie z nimi dobrych relacji powinno być dla nas celem...
Jak utrzymywać dobre relacje z rodzicami?
Rodzice są dla nas najważniejszymi postaciami w życiu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Karol Mostowy
  • Magdalena Dawidowska-Rożan
  • Agnieszka Osiecka
  • Dorota Dunaj
  • Ewelina Wolska
  • Wladyslaw Kasza
  • Dariusz Machała
  • Magda Lena
  • Maria Kozioł
  • Joseph Murphy
  • Barbara Darmas
  • Marcin Radziszewski
  • Leszek Król
  • Krystyna Malik
  • Janusz Kaminski
  • Maciej Świsulski
  • Karol Chołuj
  • Teresa Maria Kinsner
  • Cezary Czembrowski
  • Agata Salamon
  • Jarosław Kowalik
  • Marta Szpanbruker
  • Elzbieta Kubiak
  • Robert Postrzygacz
  • Michał Żmijewski
  • Teresa Paris
  • Maria Zabielska
  • Anna Walkiewicz
  • Magdalena Popławska
  • Paweł Linowiecki
pasożyt