Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Malowanie > Jak malować sufit?

Jak malować sufit?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chcesz pomalować mieszkanie, ale nie wiesz jak pomalować sufit? Bez obaw, tutaj dowiesz się jak to zrobić. Jeśli sufit jest źle pomalowany widać na nim liczne ślady pędzla czy wałka. Jeśli chcesz, by malowanie sufitu zakończyło się pełnym sukcesem, musisz przestrzegać kilku prostych zasad. Wbrew pozorom nie jest to tak skomplikowane jakby się mogło wydawać. Po zapoznaniu się ze wskazówkami, nawet niedoświadczony malarz na pewno sobie poradzi. Poniżej przedstawiam podstawowe zasady dotyczące malowania sufitów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
matowa farba, wałek z długim włosiem, drabina, gazety lub folia
1
Wynieś wszystkie niepotrzebne i przeszkadzające przedmioty z pomieszczenia a następnie oklej taśmą podłogi, rozłóż gazety i folie. Nie zapomnij o zabezpieczeniu listw i kontaktów.
2
Do malowania sufitów zawsze wybieraj farby matowe (tłumią refleksy światła).
3
Maluj sufit za pomocą wałka z długim włosiem, dzięki któremu zmniejszysz połyskliwość sufitu.
4
Malowanie sufitu zaczynaj od okna. Jeśli w pomieszczeniu jest więcej niż jedno okno zacznij od tego przez które dociera więcej światła (np. najpierw okno od wschodu a później od południa, najpierw największe okno itp.)
5
Pierwszą warstwę farby nakładaj równolegle do okna (do tego okna które daje więcej światła). Gdy ta warstwa wyschnie naklej taśmę malarską na linię łączenia kolorów ściana sufit.
6
Drugą warstwę farby nałóż prostopadle do okna.
7
Jeśli chcesz zrobić połączenie między ścianą a sufitem użyj taśmy malarskiej lub wałka do odcinania w narożach. Taśmy malarskie należy zerwać gdy farba będzie jeszcze wilgotna, - inaczej zerwiemy ją wraz z kawałkami farby i powstaną nierówności.
Tajniki malowania ścian, których nie zdradzi ci żaden fachowiec
Jak łączyć kolory?
Jak udrożnić rury sodą i octem?
Jak czyścić pędzle?
Ostrzeżenia
  • Niektóre farby i rozcieńczalniki mogą podrażniać skórę, dlatego należy malować w ochronnych rękawicach.
Wskazówki
  • Jeśli chcesz aby pokój wydawał się wyższy pomaluj sufit na biało lub na inny jasny, pastelowy kolor.
  • Jeśli pokój jest wysoki i chcesz optycznie obniżyć sufit pomaluj sufit na biało wraz z górną partią ścian np. pas o szerokości 50cm. Innym sposobem na obniżenie sufitu jest pomalowanie go na ciemny kolor.
 2.7/5 (39 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Kawa - 2015-03-01
Kupiłam farbę Biały Diament z Magnata, wałek na długiej rączce i pomalowałam... naprawdę nie jest to bardzo skomplikowane, farba świetnie trzyma się podłoża, nic nie kapało, zacieków nie ma... sufit świetnie odbija światło.
pokus14 - 2012-01-24
należy pamiętać o tym aby nie malować w jednym miejscu powoduje to po chwili efekt malowania suchym wałkiem co powoduje pozostawienie ślady po ruchu wałkiem.
szukajek - 2010-08-23
no to zobaczmy jutro co z tego wyjdzie:)
Przygotowanie ścian do malowania jest bardzo ważne. Dzięki temu będziemy mieli pewność, że nowy kolor będzie kolorem,...
Jak przygotować ścianę do malowania?
Przygotowanie ścian do malowania jest bardzo ważne...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Abram
  • Jolanta Szostek
  • Małgorzata Kowalik
  • Iwona Anna Huber
  • Aneta Boczulak
  • Izabela Tyrakowska
  • Anna Smyrska
  • Katarzyna Wysoczańska-Pająk
pasożyt