Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Malowanie > Jak malować sufit?

Jak malować sufit?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.7/5 (39 ocen)
Oceń 
Chcesz pomalować mieszkanie, ale nie wiesz jak pomalować sufit? Bez obaw, tutaj dowiesz się jak to zrobić. Jeśli sufit jest źle pomalowany widać na nim liczne ślady pędzla czy wałka. Jeśli chcesz, by malowanie sufitu zakończyło się pełnym sukcesem, musisz przestrzegać kilku prostych zasad. Wbrew pozorom nie jest to tak skomplikowane jakby się mogło wydawać. Po zapoznaniu się ze wskazówkami, nawet niedoświadczony malarz na pewno sobie poradzi. Poniżej przedstawiam podstawowe zasady dotyczące malowania sufitów.
Rzeczy, których potrzebujesz:
matowa farba, wałek z długim włosiem, drabina, gazety lub folia
1
Wynieś wszystkie niepotrzebne i przeszkadzające przedmioty z pomieszczenia a następnie oklej taśmą podłogi, rozłóż gazety i folie. Nie zapomnij o zabezpieczeniu listw i kontaktów.
2
Do malowania sufitów zawsze wybieraj farby matowe (tłumią refleksy światła).
3
Maluj sufit za pomocą wałka z długim włosiem, dzięki któremu zmniejszysz połyskliwość sufitu.
4
Malowanie sufitu zaczynaj od okna. Jeśli w pomieszczeniu jest więcej niż jedno okno zacznij od tego przez które dociera więcej światła (np. najpierw okno od wschodu a później od południa, najpierw największe okno itp.)
5
Pierwszą warstwę farby nakładaj równolegle do okna (do tego okna które daje więcej światła). Gdy ta warstwa wyschnie naklej taśmę malarską na linię łączenia kolorów ściana sufit.
6
Drugą warstwę farby nałóż prostopadle do okna.
7
Jeśli chcesz zrobić połączenie między ścianą a sufitem użyj taśmy malarskiej lub wałka do odcinania w narożach. Taśmy malarskie należy zerwać gdy farba będzie jeszcze wilgotna, - inaczej zerwiemy ją wraz z kawałkami farby i powstaną nierówności.
Jak zrobić drapak dla kota?
Jak udrożnić rury?
Jak malować płytki ceramiczne?
Jak kłaść panele podłogowe?
Ostrzeżenia
  • Niektóre farby i rozcieńczalniki mogą podrażniać skórę, dlatego należy malować w ochronnych rękawicach.
Wskazówki
  • Jeśli chcesz aby pokój wydawał się wyższy pomaluj sufit na biało lub na inny jasny, pastelowy kolor.
  • Jeśli pokój jest wysoki i chcesz optycznie obniżyć sufit pomaluj sufit na biało wraz z górną partią ścian np. pas o szerokości 50cm. Innym sposobem na obniżenie sufitu jest pomalowanie go na ciemny kolor.
Przeczytaj teraz: Jak pomalować ściany?
 2.7/5 (39 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Kawa - 2015-03-01
Kupiłam farbę Biały Diament z Magnata, wałek na długiej rączce i pomalowałam... naprawdę nie jest to bardzo skomplikowane, farba świetnie trzyma się podłoża, nic nie kapało, zacieków nie ma... sufit świetnie odbija światło.
pokus14 - 2012-01-24
należy pamiętać o tym aby nie malować w jednym miejscu powoduje to po chwili efekt malowania suchym wałkiem co powoduje pozostawienie ślady po ruchu wałkiem.
szukajek - 2010-08-23
no to zobaczmy jutro co z tego wyjdzie:)
Ignacy Krasicki napisał „Miej ty sobie pałace, ja mój domek ciasny. Prawda nie jest wspaniały, szczupły, ale własny”....
Jak wybrać farbę na elewację? cz. 2
Ignacy Krasicki napisał „Miej ty sobie pałace, ja...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Piotr Frączkowski
  • Katarzyna Siejka
  • Maja Gucio
  • Ka Sia
  • Iza Ambroziak
  • Hanniia Urbańska
  • Norbert Materowski
  • Magda Kwiatkowska
  • Sylwia Dynowska
  • Sylwia Rodziewicz
  • Lidia Then
pasożyt