Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Uroda i Makijaż > Perfumy i Zapachy > Jak zrobić perfumy z płatków róż?

Jak zrobić perfumy z płatków róż?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Perfumy są najprostszym sposobem na podkreślenie swojej tożsamości oraz doskonałym pomysłem na świetną zabawę. Posiadasz ogród różany? Zrób własne perfumy z płatków róż. Będziesz mogła cieszyć się aromatem swoich kwiatów przez cały rok. Taki samodzielnie stworzony zapach podkreśli twój styl i wyróżni cię spośród otoczenia. Poniżej znajdziesz sprawdzone wskazówki, które pomogą ci w stworzeniu wyjątkowego zapachu z płatków róż.
Rzeczy, których potrzebujesz:
I sposób:, Róże, Woda destylowana, Szklanka oliwy z oliwek, 3 łyżeczki czystego alkoholu (może być niearomatyzowana wódka 80%), 1/2 szklanki destylowanej wody, 2 szklane słoiki z nakrętkami, Flakon do perfum, Gaza lub papierowe filtry do kawy, Kroplomierz, Waga kuchenna II sposób:, Róże, Woda destylowana, Czajniczek do herbaty, Duża szklana miska (ok. 1l pojemności), Pokrywka lub talerz do przykrycia, Gęsta gaza lub papierowy filtr, Butelka z ciemnego szkła do przechowywania
1
I sposób:

1. Weź kilka gałązek różanych i wysusz kwiaty wieszając je główkami do dołu w suchym, przewiewnym miejscu (ale nie wystawiaj bezpośrednio na słońce)
2. Kiedy już będą suche, oddziel płatki od łodyg. Zważ. Potrzebujesz minimum 7 gram płatków.
3. Do czystego, wyparzonego słoika wlej szklankę oliwy, dodaj płatki, zakręć dobrze słoik i wstrząśnij.
4. Wystaw słoik w dobrze nasłonecznione miejsce na przynajmniej 2 tygodnie. Po tym czasie odsącz (odciśnij) aromatyzowaną oliwę za pomocą gęstej gazy lub filtra do jakiejś miseczki.
5. Do drugiego (czystego, wyparzonego) słoika wlej alkohol. Dodaj do niego kilka kropli różanej oliwy. Jeśli zapach nie jest dość intensywny, dodaj jeszcze parę kropli. Pamiętaj, żeby dodawać po jednej kropli, za każdym razem mieszając i sprawdzając efekt.
6. Następnie szczelnie zakręć i odstaw na 2 doby.
7. Po 48 godzinach do mikstury dolej wody destylowanej, delikatnie, dokładnie wymieszaj i przefiltruj za pomocą papierowego filtra, a następnie przelej do butelki na perfumy.
Czym różni się woda toaletowa od perfum?
Jak zrobić olejek?
Jak zrobić perfumy z kwiatów bzu?
Jak zrobić perfumy?
2
II sposób:

1. Zbierz przynajmniej 2 szklanki płatków róż i umieść w dużej szklanej misce.
2. Wlej do czajniczka 3 szklanki wody i powoli doprowadź niemal do wrzenia (tak, żeby na dnie naczynia już zaczęły pojawiać się pęcherzyki powietrza, ale żeby woda nie bulgotała jeszcze intensywnie przy powierzchni).
3. Zalej płatki wrzątkiem. Przykryj miseczkę pokrywką, talerzem lub folią i czekaj aż dojdzie do temperatury pokojowej.
4. Odkryj i sprawdź czy aromat jest wystarczająco mocny. Jeśli jest zbyt silny, dolej wody. Jeśli za słaby, przelej zawartość miseczki do czajniczka, stopniowo podgrzewaj (ale nie zagotuj, bo ulotni się zapach kwiatów!) i dodaj więcej płatków róż.
5. Kiedy esencja różana osiągnie temperaturę pokojową, odcedź płatki za pomocą filtra lub gęstej gazy i przelej do butelki z ciemnego szkła i przechowuj w ciemnym, chłodnym miejscu. Używaj do ciała, ale możesz też użyć wody jako odświeżacza powietrza lub do tkanin.
3
* Do samodzielnego wykonania perfum absolutnie nie nadają się pozbawione zapachu kwiaty z kwiaciarni. Jedynie mocno pachnące róże ogrodowe będą dobre.
* Pamiętaj, żeby do zbiorów używać świeżych, najbardziej aromatycznych, nie do końca otwartych pąków. Sprawdź, czy nie ma w nich robaków.
* Perfumy możesz wykonać też z innych mocno aromatycznych kwiatów i ziół z ogrodu, np. lawendy, bzu czy goździków.
Przeczytaj teraz: Jak zrobić domowe perfumy?
 3.2/5 (22 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli masz ogród, a nim krzewy bzu, możesz zachować ich zapach na dłużej. Nie wydając nawet złotówki przygotuj własne...
Jak zrobić perfumy z kwiatów bzu?
Jeśli masz ogród, a nim krzewy bzu, możesz zachować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt