Tutaj jesteś: Zdrowie > Medycyna Alternatywna > Medycyna Naturalna > Domowe sposoby na spuchnięte stopy

Domowe sposoby na spuchnięte stopy

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (228 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 5 
Spuchnięte stopy, kostki czy łydki to latem bardzo częsta przypadłość. Wiadomo, wysokie temperatury sprzyjają obrzękom. Wiek i ciężar ciała nie ma tu nic do rzeczy. Opuchlizna zazwyczaj nie jest groźna, ale bywa bardzo uciążliwa. Zaproponuje ci kilka zabiegów, które pozwolą ci pozbyć się problemu chociaż na chwilę. Jeśli jednak nie przyniosą one spodziewanego efektu, skorzystaj z porad lekarza.
1
sposoby na opuchnięte stopy - krok 1
Obrzęki po podróży lub całym dniu przy biurku to znak, że w organizmie doszło do zakłócenia obiegu płynów ustrojowych - krwi i limfy. Wiele z nas ma problem z układem limfatycznym i nawet nie jesteśmy tego świadome. Unikaj ucisku, jaki wywołują skarpetki i podkolanówki.Wybierz te bezuciskowe.Staraj się też ruszać stopami (na przykład podczas długiego siedzenia przy biurku). Zataczaj nimi koła na zewnątrz, to pobudzi obieg płynów.
2
sposoby na opuchnięte stopy - krok 2
Jeśli jednak opuchlizna nie jest związana z przesiadywaniem w pozycji siedzącej, sprawa jest poważniejsza. Najprościej pobudzić krążenie już podczas kąpieli. Myj nogi chłodną wodą, nigdy nie gorącą! Możesz też używać kosmetyków z mentolem (dają one uczucie chłodu). Moczenie stóp w chłodnej wodzie z dodatkiem soku cytryny i odrobiny soli może przynieść chwilową ulgę. Zawsze po kąpieli  masuj swoje nogi wcierając w nie ulubiony balsam. Staraj się uciskać je energicznie, by "rozmasować" opuchliznę i pobudzić krążenie limfy.
3
sposoby na opuchnięte stopy - krok 3
Nogi do góry! Jak już pewnie słyszałaś, trzymanie nóg w górze, powyżej poziomu serca, naprawdę pomaga. Po ciężkim dniu proponuję położenie się na łóżku i oparcie nóg o chłodną ścianę. Zalecam również spanie z uniesionymi nogami. W sklepach można kupić specjalne poduszki, które są tak wyprofilowane, że odciążają kolana mimo iż nogi pozostają uniesione przez dłuższy czas. Wypróbuj też kremy, żele i maści chłodzące do spuchniętych stóp. W aptekach jest ich całe mnóstwo. Ulgę przyniosą również zimne okłady.
4
sposoby na opuchnięte stopy - krok 4
Domowe produkty, jakimi możemy potraktować nasze stopy, to np. roztwór wody i octu, liście kapusty lub ziemniaki (proponuję pokrojone wcześniej plastry umieścić w lodówce, a potem robić z nich okłady). Ściągają one opuchliznę. Możesz spać w tych okładach z nogami uniesionymi nieco ku górze. Rano nogi będą wypoczęte, a obrzęk zniknie.
Wskazówki
  • Zrezygnuj z codziennego noszenia obcasów. Buty z cienkimi paseczkami również nie są dobrym rozwiązaniem.
  • Jeśli masz płaskostopie - zainwestuj w specjalne wkładki do butów.
  • W specjalistycznych sklepach można kupić specjalne pończochy na puchnięcie nóg.
  • Ogranicz spożywanie soli, która zatrzymuje wodę w organizmie i może również być przyczyną obrzęków.
Ostrzeżenia
  • Jeśli wszystkie opisane powyżej sposoby zawiodły, a opuchlizna dodatkowo sprawia Ci ból , koniecznie udaj się do lekarza!
 3/5 (228 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (6)

andrzej - 2015-02-27
Kolec ty ten język to wsadzaj swojej pani,ale gdzie indziej.
etra55 - 2015-01-02
Mam aparat Venowave i pięknie mi opuchlizna zeszła po 2 dniach stosowania. Nie boli noga, jest chuda. Wspaniale!
jerzy - 2015-01-02
sąsiadowi spuchły stopy. za dużo czytał na interii
kolec - 2014-12-31
Ja mojej pani jak wraca z pracy zawsze wymasuje językiem stópki i nie ma mowy o obrzękach czy bólach.
zewsząd i znikąd - 2013-08-05
"Nas-kobiety zawstydza ten fakt oraz złości to, że problemem są dla nas ulubione sandałki na obcasie."
Mnie - kobietę - martwi ten fakt, gdyż stwarza zwykły dyskomfort i budzi obawy zdrowotne (tym bardziej, że występuje u mnie czynnik ryzyka, który owszem ma coś do rzeczy - otyłość). Sandałków na obcasie i tak bym nie założyła, bo z przyczyn zdrowotnych (całkowita niezdolność do bezpiecznego przejścia choćby 100 m w takich butach) i z powodu buntu przeciw useksualnionej wizji kobiecości bezwzględnie odrzucam wysokie obcasy.
grazyna2 - 2013-04-20
Wymoczyć nogi w soli i to skutkuje albo pospacerować po plaży- wtedy zapewnisz stopom odpowiednią pielęgnację i nie puchną.
Opuchlizna nóg może być spowodowana przez uraz tej części ciała lub zmianami chorobowymi, jak na przykład gromadzenie...
Jak zmniejszyć opuchliznę nóg?
Opuchlizna nóg może być spowodowana przez uraz tej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt