Tutaj jesteś: Nauka i Edukacja > Nauka > Korepetycje > Jak napisać dobre opowiadanie?

Jak napisać dobre opowiadanie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (198 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Zastanawiasz się jak napisać dobre opowiadanie? Nie wiesz od czego zacząć? Jeśli musisz napisać opowiadanie na lekcje języka polskiego lub po prostu pragniesz napisać opowiadanie do gazety, czy w innym celu, oto kilka wskazówek od czego zacząć i jak formułować swoje myśli, by były zrozumiałe dla czytelnika lub słuchacza.
Rzeczy, których potrzebujesz:
długopis, kartka papieru
1
Jeśli pragniesz napisać dobre opowiadanie to kluczowym elementem jest dobranie odpowiedniego tematu. Musisz wiedzieć w jakiej tematyce czujesz się najlepiej. Jeśli uwielbiasz bajki i historie o tematyce dziecięcej, powinieneś najlepiej pisać opowiadania dla dzieci. Jeśli jesteś nastolatkiem lub po prostu dobrze znasz problemy, rozterki i przygody, jakie przeżywają młodzi ludzie, powinieneś pisać właśnie o nich. Jeżeli jednak myślisz, że w Twoim życiu dzieje się bardzo wiele i warto to przelać na papier, pisz o własnych przygodach, uczuciach, marzeniach i przemyśleniach. Jest to bardzo dobry pomysł, ponieważ najciekawsze opowiadania to te, które odzwierciedlają prawdziwe historie i sytuacje, a nawet postacie.
2
Jeśli wiesz już jaka tematyka najbardziej Cię interesuje i odzwierciedli Twoje umiejętności pisarskie, następnie powinieneś zastanowić nad zawężeniem tematu opowiadania. Na przykład możesz opisać historię dziewczyny, która próbuje swoich sił na scenie muzycznej lub napisać opowiadanie dotyczące grupki dzieci, które wyjechały na wakacje. Najważniejsze, by to co opisujesz było ujęte w ciekawą, porywającą i nieprzewidywalną historię. Niekiedy nawet niewielkie detale (takie jak wprowadzenie nowej postaci) mogą ulepszyć Twoje opowiadanie.
Jak przygotować się do matury z angielskiego?
Darmowe programy do nauki angielskiego
Jak się dobrze uczyć?
Jak określić wiek drzewa?
Przeczytaj teraz: Jak skutecznie się uczyć?
 4.9/5 (198 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Wielu z nas nie chce zabrać się do nauki i odrabiania lekcji. Jednak, uwierzcie, godzina 17 jest najpóźniejszą do...
Jak się dobrze uczyć?
Wielu z nas nie chce zabrać się do nauki i odrabiania lekcji. Jednak, uwierzcie, godzina...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt