Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić kanapę?
Jak wyczyścić kanapę?

Jak wyczyścić kanapę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.3/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Chociaż usilnie staramy się dbać o porządek w naszym mieszkaniu, najczęściej czyścimy sprzęty i meble oraz starannie wycieramy kurze. Mimo to zdarza się, że nasza kanapa nadal jest brudna i nie wiemy jak zadbać o jej estetykę. Bardzo często jest tak, że na brzydki wygląd naszej kanapy mają wpływ dzieci, czy też zwierzęta domowe, przez które pojawiają się na niej zadrapania, przetarcia i plamy. Zatem jak zadbać o ładny wygląd kanapy - oto wskazówki.
Rzeczy, których potrzebujesz:
płyn do czyszczenia dywanów, szmatka bawełniana, gąbka, miska z letnią wodą
1
Jeśli posiadasz kanapę wykonaną ze skóry lub z materiału skóropodobnego, najprawdopodobniej nie będziesz mieć większych problemów z jej wyczyszczeniem. Wystarczy, że nalejesz letniej wody do miski, dodasz trochę płynu do mycia naczyń. Następnie namocz bawełnianą szmatkę w roztworze (możesz wykorzystać jakąś starą bluzkę) i delikatnymi ruchami przetrzyj powierzchnię swojej kanapy. Dzięki temu oczyścisz kanapę z plam i nadasz jej blask. Jeśli chcesz, by Twoja kanapa lśniła, przetrzyj jej powierzchnię mleczkiem do demakijażu, a następnie możesz posmarować kanapę kremem Nivea. Inną metodą jest zakupienie specjalnego preparatu do czyszczenia skóry, dzięki czemu odnowisz kolor swojego mebla i nadasz mu piękny wygląd. Również dzięki temu zabiegowi Twoja kanapa będzie wyglądać jak nowa. Jednakże musisz pamiętać o tym, że kanapy skórzane i skóropodobne szybciej ulegają zniszczeniu. Łatwiej na nich dostrzec zadrapania i przetarcia (w szczególności na ciemnych odcieniach).
Jak wyczyścić plamy z krwi?
Jak usunąć plamy z wosku?
Jak usunąć plamy z czekolady?
Jak usunąć plamy z masła?
Ostrzeżenia
  • Uważaj żeby nie przesadzić z płynami i środkami czyszczącymi, by Twoja kanapa nie pachniała zbyt chemicznie i nie kleiła się.
Wskazówki
  • Jeżeli Twoja skórzana kanapa jest bardzo zniszczona, to znaczy, że widać na niej wiele przetarć i zarysowań, warto jednak zastanowić się na zakupieniem nowego wypoczynku. Tego typu nawierzchnię bardzo trudno jest odnowić i doprowadzić do stanu jak zaraz po zakupie.
2
Jeśli jednak Twoja kanapa wykonana jest z materiału, do jej wyczyszczenia możesz użyć najpierw odkurzacza. W tym celu rozłóż kanapę. Do odkurzania kanapy zdejmij końcówkę, a następnie dokładnie odkurz ją. Jeśli materiał wymaga tylko odświeżenia, możesz również wykorzystać roztwór wody z płynem do mycia naczyń lub proszkiem. Długimi i mocnymi ruchami ręki przecieraj powierzchnię kanapy tak, by odnowić jej kolor i zetrzeć warstwę kurzu i brudu, który się na niej znajduje. Jeżeli jednak na Twojej kanapie znajdują się trudniejsze do zmycia plamy, jak na przykład plamy po alkoholu lub kawie, do jej czyszczenia możesz użyć płynu do mycia dywanów. Wystarczy, że na plamę wylejesz trochę płynu, poczekasz aż zacznie się pienić, a następnie oczyścisz gąbką lub szmatką.
3
Jeżeli jednak nie lubisz wykonywać takich czynności, a jednocześnie posiadasz określone fundusze, możesz zamówić karcher. Karcherem można wyczyścić zarówno dywany, jak i kanapy i fotele. To czyszczenie powierzchni rozgrzaną parą wodną. Czyszczenie nie trwa zbyt długo, a jego efekty są naprawdę zaskakujące. Twoje meble odzyskają dawną świetność i będą wzbudzać zachwyt Twojej rodziny i znajomych.
Wskazówki
Ostrzeżenia
 2.3/5 (21 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jolka - 2015-02-06
podsumowanie: kupić nowe meble albo zamówić pranie w jakiejś firmie- autor zapomniał podać adres. Co to za porady?
www.lubietofoto.pl - 2014-02-05
"Jednakże musisz pamiętać o tym, że kanapy skórzane (...) szybciej ulegają zniszczeniu."
No jak czytam coś takiego, to mnie coś skręca masakrycznie, a na usta ciśnie pytanie: KTO TU UDZIELA PORAD? Chyba każdy (ale nie autor tejże "rady") wie, iż skóra, to najbardziej trwały materiał tapicerski, i nie tylko.
A fuj...! Gdzie ja trafiłem...?!
Agniesia2678 - 2013-12-30
Przez długi czas czyściłam pianą zrobioną z płynu do czyszczenia tapicerek Tuba (w Obi jest), siatkową myjką, takim pomponem. Efekt całkiem niezły. Ostatnio jednak wypożyczyłam odkurzacz piorący z Komfortu i już wiem, że nie będę więcej prać ręcznie, ani dywanów, ani kanap.
<p>Wosk używany jest do ochrony drewna i jego wykończenia. Wosk pszczeli był przez wieki używany do wykańczania...
Jak woskować drewno?
Wosk używany jest do ochrony drewna i jego wykończenia. Wosk pszczeli był przez wieki...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt