Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Sprzątanie > Środki czyszczące > Jak wyczyścić kanapę?
Jak wyczyścić kanapę?

Jak wyczyścić kanapę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (13 ocen)
Oceń 
Chociaż usilnie staramy się dbać o porządek w naszym mieszkaniu, najczęściej czyścimy sprzęty i meble oraz starannie wycieramy kurze. Mimo to zdarza się, że nasza kanapa nadal jest brudna i nie wiemy jak zadbać o jej estetykę. Bardzo często jest tak, że na brzydki wygląd naszej kanapy mają wpływ dzieci, czy też zwierzęta domowe, przez które pojawiają się na niej zadrapania, przetarcia i plamy. Zatem jak zadbać o ładny wygląd kanapy - oto wskazówki.
Rzeczy, których potrzebujesz:
płyn do czyszczenia dywanów, szmatka bawełniana, gąbka, miska z letnią wodą
1
Jeśli posiadasz kanapę wykonaną ze skóry lub z materiału skóropodobnego, najprawdopodobniej nie będziesz mieć większych problemów z jej wyczyszczeniem. Wystarczy, że nalejesz letniej wody do miski, dodasz trochę płynu do mycia naczyń. Następnie namocz bawełnianą szmatkę w roztworze (możesz wykorzystać jakąś starą bluzkę) i delikatnymi ruchami przetrzyj powierzchnię swojej kanapy. Dzięki temu oczyścisz kanapę z plam i nadasz jej blask. Jeśli chcesz, by Twoja kanapa lśniła, przetrzyj jej powierzchnię mleczkiem do demakijażu, a następnie możesz posmarować kanapę kremem Nivea. Inną metodą jest zakupienie specjalnego preparatu do czyszczenia skóry, dzięki czemu odnowisz kolor swojego mebla i nadasz mu piękny wygląd. Również dzięki temu zabiegowi Twoja kanapa będzie wyglądać jak nowa. Jednakże musisz pamiętać o tym, że kanapy skórzane i skóropodobne szybciej ulegają zniszczeniu. Łatwiej na nich dostrzec zadrapania i przetarcia (w szczególności na ciemnych odcieniach).
Jak usunąć żółte plamy z potu?
Jak usunąć gumę do żucia z ubrania?
Jak usunąć gumę do żucia z dywanu?
Jak wywabić plamy z krwi?
Ostrzeżenia
  • Uważaj żeby nie przesadzić z płynami i środkami czyszczącymi, by Twoja kanapa nie pachniała zbyt chemicznie i nie kleiła się.
Wskazówki
  • Jeżeli Twoja skórzana kanapa jest bardzo zniszczona, to znaczy, że widać na niej wiele przetarć i zarysowań, warto jednak zastanowić się na zakupieniem nowego wypoczynku. Tego typu nawierzchnię bardzo trudno jest odnowić i doprowadzić do stanu jak zaraz po zakupie.
strona 1 z 2następna >
 2.5/5 (13 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (3)

jolka - 2015-02-06
podsumowanie: kupić nowe meble albo zamówić pranie w jakiejś firmie- autor zapomniał podać adres. Co to za porady?
www.lubietofoto.pl - 2014-02-05
"Jednakże musisz pamiętać o tym, że kanapy skórzane (...) szybciej ulegają zniszczeniu."
No jak czytam coś takiego, to mnie coś skręca masakrycznie, a na usta ciśnie pytanie: KTO TU UDZIELA PORAD? Chyba każdy (ale nie autor tejże "rady") wie, iż skóra, to najbardziej trwały materiał tapicerski, i nie tylko.
A fuj...! Gdzie ja trafiłem...?!
Agniesia2678 - 2013-12-30
Przez długi czas czyściłam pianą zrobioną z płynu do czyszczenia tapicerek Tuba (w Obi jest), siatkową myjką, takim pomponem. Efekt całkiem niezły. Ostatnio jednak wypożyczyłam odkurzacz piorący z Komfortu i już wiem, że nie będę więcej prać ręcznie, ani dywanów, ani kanap.
Czasem pech sprawia, że nierozważnie wylewamy na siebie lub na obrus kawę. Jak sobie radzić z tymi trudnymi plamami?...
Jak wywabić plamy z kawy?
Czasem pech sprawia, że nierozważnie wylewamy na siebie lub na obrus kawę. Jak sobie...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Natalia Luzak
  • Efka Efka
  • Barbara Gewont
  • Danuta Chochulska
  • Zofia Jagusiak
  • Anna Wiśniewska
  • Aleksandra Matuszewska
  • Magdalena Wechterowicz
  • Adam Krzysztof Rolek
  • Katarzyna Kobielus
  • Anna Doktór
  • Andżelika Kluza
  • Marcin Szewczyk
  • Justyna Wu
  • Iwona Gruszka
  • Agnieszka Cybulska
  • Stefan Flisowski
  • Anna Mazurkiewicz
  • Krystyna Łozińska
  • Małgorzata Koczorowska
  • Kamila Chabraś
  • Aleksandra Nowak
  • Anna Maria Burian
  • Karolina Justyna Lisowska
  • Ewa Jadczak
  • Karolina Murawska Gosk
  • Marianna Folek
  • Izabela Barbara
  • Maria Burdzi
  • Tomek Narojek