Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Naprawy Domowe i Remonty > Malowanie > Jak malować płytki ceramiczne?
Jak malować płytki ceramiczne?

Jak malować płytki ceramiczne?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 3.1/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Malowanie płytek ceramicznych nie jest czymś niemożliwym. Jeśli nie masz czasu, funduszy lub nerwów na totalną demolkę związaną z rozbijaniem starych płytek i położeniem nowych, a mimo wszystko chcesz odświeżyć dane pomieszczenie możesz płytki pomalować. Jest to dość długi proces, ponieważ wyschnięcie każdej warstwy farby potrwa dość długo, ale warto spróbować. Zakup specjalną farbę do tego celu. W profesjonalnym sklepie na pewno Ci coś doradzą. Pamiętaj też o zagruntowaniu płytek i utrwaleniu ich lakierem.
1
Najpierw bardzo dokładnie płytki umyj i wyczyść z wszelkiego brudu. Odtłuść płytki. To bardzo ważne. Jeśli płytki będą tłuste i brudne farba nie będzie się trzymać i po pewnym czasie odpryśnie. Pamiętaj, że przed przystąpieniem do kolejnych kroków płytki powinny być suche.
2
Malowanie najlepiej przeprowadzać w ciepłe, ale wietrzne dni. Przed malowaniem otwórz okna w domu, aby wiatr wywiewał opary z farby, a dodatkowo suszył płytki.
3
Nałóż na płytki farbę do gruntowania. Poczekaj, aż całkowicie wyschnie. Może to zająć nawet dzień lub dwa. Malowanie płytek to nie jest zajęcie na jeden dzień. Malowanie zacznij od jakiegoś kąta w danym pomieszczeniu i przesuwaj się w kierunku drzwi cofając się.
4
Gdy farba do gruntowania wyschnie możesz zacząć malowanie wybraną farbą. Ponownie zacznij od kąta i przesuwaj się w kierunku wyjścia z danego pomieszczenia. Jeśli malujesz płytki na ścianie zacznij od jednej strony i kieruj się ku drugiej malując od góry do dołu.
5
Pozostaw płytki na kilka dni do całkowitego wyschnięcia.
6
pomalowane płytki
Następnie nałóż drugą warstwę farby. Ponownie musisz poczekać kilka dni, aż farba wyschnie.
7
Jeśli chcesz możesz na końcu pomalować płytki lakierem gruntującym.
Jak udrożnić rury sodą oczyszczoną?
Jak malować sufit?
Jak udrożnić rury?
Jak spawać?
Przeczytaj teraz: Jak łączyć kolory?
 3.1/5 (14 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Katarzyna - 2015-04-10
Przeprowadziłam eksperyment na płytkach, które za kilka miesięcy będą wymieniane. Mianowicie kupiłam w Obi zwykłą białą farbę o nazwie 2w1 emalia akrylowa. I pomalowałam nią owe płytki w kuchni... Potrzebne były dwie, miejscami trzy warstwy do pełnego pokrycia płytek ceramicznych, na których oryginalnie widniał zielony wzorek. Pokryło. Nie ma zacieków, trzyma się, zielony wzorek nie przebija od spodu. Nie ma problemu nawet żeby przetrzeć płytki nad zlewem z zaschniętego płynu do naczyń. Wniosek z tego wyciągnęłam taki, że konieczność kupowania farby specjalnej do płytek to mega ściema. Wiadomo-jakość na pewno będzie lepsza, bardziej wytrzymała, ale w życiu nie wydałabym na farbę kwoty będącej niemalże równowartością nowych płytek. Zwykła farba z Obi nie nadaje się oczywiście na podłogę, bo zakładam że szybko by się starła. Ale na elegancko przyległe do ściany płytki?! Ja sprawdziłam i u mnie działa. Mogę polecić.
AnaKB - 2012-11-12
właśnie, jak już dajecie takie szczegółowe porady jak to zrobić to jeszcze po proszę czym!!! rodzaje i nazwy, firmy i ceny farb do płytek
amp - 2012-10-15
ale czym je malować, bo specjalna farba do płytek kosztuje tyle ile położenie nowych!
 
Malowanie pokoju jest zajęciem, które zajmie Ci kilka godzin, pół dnia, a nawet kilka dni. Wszystko zależy od tego jaką...
Jak pomalować ściany?
Malowanie pokoju jest zajęciem, które zajmie Ci kilka godzin, pół dnia, a nawet kilka...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt