Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Stomatologia Ogólnie > Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?
Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
Niewątpliwie, krwawienie dziąseł to nieprzyjemna i dość kłopotliwa sprawa. Problem dotyczy wielu osób. Często krwawienie zdarza się podczas kataru, kiedy oddychamy prawie cały czas ustami. Powoduje to wysychanie śluzówki i zwiększenie podatności na uszkodzenia pod wpływem drobnych urazów. Przyczyną problemów może być również niewłaściwe szczotkowanie lub brak witam. Niekiedy odpowiedzialna jest choroba ogólnoustrojowa. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów jak wzmocnić dziąsła.
1
Na początku należy zwrócić uwagę w jaki sposób myjemy nasze zęby. Przyczyną krwawienia może być niewłaściwe szczotkowanie (zbyt mocne). Pamiętajmy, że aby usunąć osad i nieczystości nie potrzebujemy dużej siły, tylko wystarczy odpowiedni czas mycia (około trzech minut) oraz dokładne szczotkowanie. Zęby szczotkujemy delikatnie. Istotny jest również wybór szczoteczki – najlepiej zaopatrzyć się w miękką, ponieważ nie podrażnia śluzówki. Szczoteczkę należy wymieniać co dwa tygodnia (albo przynajmniej raz w miesiącu). Oczywiście, powinniśmy wybrać również odpowiednią pastę, która jest przeznaczona dla osób o wrażliwych dziąsłach (np. Elmex). Dodatkowo możemy zakupić delikatny płyn do płukania jamy ustnej.
2
Następnym krokiem jest stosowanie odpowiednich naparów z szałwii i rumianku (dostępne są w każdej aptece). Pomogą również maści hemostatyczne, które przyśpieszają gojenie się ranek na dziąsłach i łagodzą wszelkie podrażnienia.
Jak wyprostować zęby bez aparatu?
Co zrobić, żeby mieć białe zęby?
Jak palić po wyrwaniu ósemki?
Jak leczyć paradontozę? Cz.1.
strona 1 z 2następna >
 3/5 (1 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (2)

Adrian - 2014-08-08
Na krwawiące dziąsła polecam zestaw ziół: kłącze perzu, pokrzywa, kwiat rumianku oraz babka lancetowata 100% skuteczność, kuracja trwa 4 miesiące. Dawkowanie 2 łyżki czubate zalewamy wrzątkiem ok, 750 ml (mały dzbanuszek) starcza na 24 godziny (doba) i pijemy 4 razy dziennie po 200ml. Przy okazji oczyścimy sobie wątrobę i nerki. Z krwawiącymi dziąsłami borykałem się od 25 lat, nic mi nie pomagało a zgodnie z zaleceniem stomatologa wypróbowywałem prawie wszystkie medykamenty , które są na rynku pasty, płyny do płukania. Jedynie te zioła przyniosły 100% skuteczność. Zdziwienie dentysty bezcenne.
Agniesia2678 - 2014-02-19
Najlepiej zgłosić się do stomatologa, bo musi być tego jakaś przyczyna , same z siebie by nie krwawiły. Powodem tego może być np. zbyt mocne szczotkowanie zębów , ja zalecam pastę elmex :)
Zapalenie dziąseł jest to infekcyjna choroba dziąseł spowodowana nagromadzoną na powierzchni zębów płytką nazębną i...
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Zapalenie dziąseł jest to infekcyjna choroba dziąseł...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Magdalena Bartnik
  • Joanna Kostrzewska
  • Hanna Sokół
  • Ireneusz Sobczyk
  • Gosia Rączkowiak
  • Waldemar Janiszewski
  • Karolina Tyl
  • Paulina Szymkiewicz
  • Karolina Ziółkowska
  • Gosia Zabłocka
  • Marta Teresa Nowak
  • Magdalena Ludwicka
  • Komitet Pomocy Sos Solidarność
  • Jasia Asia
  • Natalia Nowak
  • Małgorzata Siembida
  • Zenon Trup
  • Antosia Basia Bartel
  • Jan Kurts
  • Monika Biegańska Bojczuk
  • Ewa Wszołek
  • Aneta Bethke
  • Weronika Zawadzka
  • Rolando Rolo
  • So Bi
  • Paulina Włodarczyk
  • Barbara Kocjan Wuwer
  • Joanna Nazar
  • Halina Ceglarek
  • Adrianna Weindich-Wija