Tutaj jesteś: Zdrowie > Stomatologia > Stomatologia Ogólnie > Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?
Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

Co zrobić, kiedy krwawią dziąsła?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Niewątpliwie, krwawienie dziąseł to nieprzyjemna i dość kłopotliwa sprawa. Problem dotyczy wielu osób. Często krwawienie zdarza się podczas kataru, kiedy oddychamy prawie cały czas ustami. Powoduje to wysychanie śluzówki i zwiększenie podatności na uszkodzenia pod wpływem drobnych urazów. Przyczyną problemów może być również niewłaściwe szczotkowanie lub brak witam. Niekiedy odpowiedzialna jest choroba ogólnoustrojowa. Poniżej przedstawiamy kilka sposobów jak wzmocnić dziąsła.
1
Na początku należy zwrócić uwagę w jaki sposób myjemy nasze zęby. Przyczyną krwawienia może być niewłaściwe szczotkowanie (zbyt mocne). Pamiętajmy, że aby usunąć osad i nieczystości nie potrzebujemy dużej siły, tylko wystarczy odpowiedni czas mycia (około trzech minut) oraz dokładne szczotkowanie. Zęby szczotkujemy delikatnie. Istotny jest również wybór szczoteczki – najlepiej zaopatrzyć się w miękką, ponieważ nie podrażnia śluzówki. Szczoteczkę należy wymieniać co dwa tygodnia (albo przynajmniej raz w miesiącu). Oczywiście, powinniśmy wybrać również odpowiednią pastę, która jest przeznaczona dla osób o wrażliwych dziąsłach (np. Elmex). Dodatkowo możemy zakupić delikatny płyn do płukania jamy ustnej.
2
Następnym krokiem jest stosowanie odpowiednich naparów z szałwii i rumianku (dostępne są w każdej aptece). Pomogą również maści hemostatyczne, które przyśpieszają gojenie się ranek na dziąsłach i łagodzą wszelkie podrażnienia.
Jak usunąć osad z zębów?
Jak rozpoznać zapalenie dziąseł?
Co zrobić, żeby mieć białe zęby?
Jak leczyć paradontozę? Cz. 2.
3
Kolejno, aby wzmocnić niewielkie naczynia krwionośne warto zadbać o swoja dietę. Powinniśmy spożywać pokarmy bogate szczególnie w witaminy C oraz K. Pierwszą znajdziemy praktycznie we wszystkich owocach (np. czarna porzeczka, kiwi, pomarańcze cytryna) i warzywach (brokuły, kapusta kiszona, papryka). Natomiast szpinak, sałata, awokado, cyrkonia bogate są w witaminę K. Jeśli chcemy, możemy również zaopatrzyć się w suplement diety zawierający wymienione witaminy. Zdrowsze jest jednak spożywanie warzyw i owoców, które są naturalnym źródłem witamin.
4
Dodatkowo należy udać się na wizytę do stomatologa, ponieważ przyczyną krwawienia dziąseł mogą być również stany zapalne lub parodontoza (prowadzi do odsłaniania szyjek zębów, ich chwiejności. W najgorszym przypadku powoduje wypadanie zębów.). Jeśli na dziąsłach występują nadżerki również może być to objaw choroby. Wówczas zazwyczaj stosuje się antybiotyki lub zabiegi stomatologiczne.
5
Jeśli stomatolog niczego nie wykryje, a krwawienia nadal będą się utrzymywać, należy udać się do lekarza rodzinnego. Warto zrobić kilka podstawowych badań jak morfologia krwi, badanie krzepnięcia, stężenia glukozy, funkcjonowania wątroby i nerek. Krwawienie dziąseł może być spowodowane zaburzeniami funkcjonowania narządów wewnętrznych.
Życzymy dużo zdrowia!
 4/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

irka - 2016-07-11
Kochani komu naprawde zalezy na zdrowych zebach jest jedna rada ....pasty ziola dentysci leki to nieskuteczne dzialanie jedyne co pomaga na krwawienia infekcje bole to woda utleniona , soda i olej kokosowy , w formie pasty do szczotkowania olej kokosowy pol na pol z soda, woda utleniona w rozpylaczu do dezynfekcji lub tez mycia ,przemywania ... to koniec totalny koniec problemow z zebami nawet jesli masz stare niewyrwane korzenie i dziury w zebach bo np nie stac cie na leczenie. Pruchnica zostaje wyleczona do zera itp. . Tylko to nic wiecej .
Al - 2016-02-01
Ja (32 lata) mialam problemy z dziaslami do tego stopnia, ze krwawienie wystepowalo nawet, gdy zeby/dziasla nie byly dotykane. Po prostu czulam nagle krew w buzi i najgorzej jak zdarzalo sie to w pracy czy na jakims spotkaniu. Odwiedzilam wielu stomatologow, mam super zdrowa diete, probowalam dziesiatki past, masci, plynow itd. W koncu znalazlam stomatologa i sposob, ktory pomogl mojej jamie ustnej:
1) dokladne oczyszczenie z kamienia ,przede wszystkim tego pod dziaslami!!!! Najlepiej u dentysty, ktory specjalizuje sie w chorobach przydziaslowych- periodontolog
2) waterpick- kazdego dnia- najpierw bedzie mocno krwawic, ale po kilku tyg. widac OGROMNA roznice!!! (urzadzenie drogie, ale na lata; w moim modelu mozna wymieniac koncowki, wiec cala rodzina moze z tego korzystac)
3) plyn do plukania jamy ustnej- uzywac kazdego dnia przed snem
3) Solcoseryl- droga masc, ale leczy wszelkie dolegliwosci dziaslowe (probowalam dziesiatki roznych innych masci i nic nie moze sie rownac z tym cudenkiem)
4) regularne usuwanie kamienia u stomatologa - co 2 miesiace (po roku czasu co 3m-ce)
Efekt= zdrowe rozowe dziasla i swiezy oddech:-)
Ps. Jak krwawienie wystepuje przy koronie, to warto sprawdzic czy zle dopasowana/osadzona korona nie jest przyczyna zapalenia dziasla
Adrian - 2014-08-08
Na krwawiące dziąsła polecam zestaw ziół: kłącze perzu, pokrzywa, kwiat rumianku oraz babka lancetowata 100% skuteczność, kuracja trwa 4 miesiące. Dawkowanie 2 łyżki czubate zalewamy wrzątkiem ok, 750 ml (mały dzbanuszek) starcza na 24 godziny (doba) i pijemy 4 razy dziennie po 200ml. Przy okazji oczyścimy sobie wątrobę i nerki. Z krwawiącymi dziąsłami borykałem się od 25 lat, nic mi nie pomagało a zgodnie z zaleceniem stomatologa wypróbowywałem prawie wszystkie medykamenty , które są na rynku pasty, płyny do płukania. Jedynie te zioła przyniosły 100% skuteczność. Zdziwienie dentysty bezcenne.
Agniesia2678 - 2014-02-19
Najlepiej zgłosić się do stomatologa, bo musi być tego jakaś przyczyna , same z siebie by nie krwawiły. Powodem tego może być np. zbyt mocne szczotkowanie zębów , ja zalecam pastę elmex :)
 
Paradontoza to choroba wywołana długotrwałym stanem zapalnym dziąseł. Powstaje na skutek nieprawidłowej higieny jamy...
Domowe sposoby na paradontozę
Paradontoza to choroba wywołana długotrwałym stanem zapalnym dziąseł. Powstaje na...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt