Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Psychiczne > Stres > Jak być silnym psychicznie?

Jak być silnym psychicznie?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.4/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Siła, bez względu na to, w jaki sposób się objawia, to coś o czym wiele ludzi marzy. Niektórzy pracują fizycznie, aby zdobyć siłę, a niektórzy pragną zdobyć silną wiedzę, kształcąc się. Są jednak osoby, których marzeniem jest siła psychiczna. Czasami wydaje się, że jest ona najważniejsza. Bez tej wewnętrznej, inne formy siły tak naprawdę nie mają znaczenia. Nie każdy jednak potrafi ją rozwinąć. Tak czy inaczej, nie ważne w jakim wieku jesteś, albo na jakim etapie życia, nigdy nie jest za późno na zdobycie siły psychicznej.
1

Uwierz w coś.

Wszyscy mamy swoje granice. Nie ma nic złego w przyznaniu się, że brakuje Ci wewnętrznej siły. Dla wielu ludzi siła oznacza wiarę. Może to być wiara w Boga, wszechświat, dobroć ludzi, naturalny bieg rzeczy, lub w cokolwiek, co pozwoli rozwijać w Tobie wewnętrzną siłę.

2

Trzymaj się blisko tych, którzy Cię inspirują.

Relacje, które budujesz i utrzymujesz mogą mieć wpływ na Twoje życiowe perspektywy. Jeśli spędzasz czas w towarzystwie ludzi cynicznych i negatywnie nastawionych, możesz stać się jak oni. Staraj się przebywać wśród ludzi pozytywnych i silnych wewnętrznie, mając nadzieje, że ich wpływ udzieli się również Tobie.

3

Ucz się ze swojego doświadczenia.

Twoje życiowe doświadczenia, to lekcje, które powinno się pamiętać. Wszelkie błędy przestają być błędami jeśli zaczniesz wyciągać z nich wnioski. Pozytywne doświadczenia wzmacniają Twoją dotychczasową wiedzę. Otwórz swoje zmysły i przygotuj się na naukę, która pozwoli Ci stać się osobą silną psychicznie.

Jak pracować z toksycznym szefem?
Jak leczyć depresję bez leków?
Jak ograniczyć stres?
Jak być szczęśliwym w pracy?
Wskazówki
  • Musisz sobie uświadomić, że rozwijanie silnej psychiki nie jest zadaniem łatwym. Możesz doświadczyć sporo bólu i niepewności, z powodu zachodzący zmian w Twoim życiu. Jednak wiedz, że każde zrealizowane wyzwanie, każdy zwyczaj, który zmieniasz i każda nauka, oznaczają psychikę, która rośnie w siłę.
 3.4/5 (28 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Elwi - 2015-09-29
Uważam ze można psychika jest priorytetem tym bardziej dla ludzi którzy są bardzo uczuciowi. Do mnie relacje z ludźmi pod katem niesienia pomocy jest czymś bardzo ważnym . Ale dość często tak mam ze nie panuje nad swoimi emocjami. Mam chorego ojca potrafi dość często mi cos przykrego powiedzoec albo jak mu zwrócę uwagę to stoi na demna i sie patrzy na mnie dlugo śmiejącymi oczami drwiącymi i wtedy wywiera to na mnie nacisk psychiczny czyli to co powiem jest no jak się to mówi gnojone i na dodatek tego tępienie wzrokiem. Bylam tak wychowana tez i bardzo zle na mnie wplynelo . Teraz mam 21 lat. Potrafię się wstawić ale tata jest bardziej chory i nie da mu się wg zwrócić uwagi bo odrazu juz kompletnie klnie i wyzywa i mówi rzeczy okropne czasem nieświadomie z nerwów chodzi o tarcze ktora chce wybudować . Ostatnio zostawił mnie facet i bardzo chamsko się to skończyło . Bylo wiele sytuacji w których dalam się podpuścić to następny podpunkt psychiczny gdzie ktos mi delikatnie nacisnal na psychikę i juz wpadalam w ryk i mini ryczna depreche.
Panktosiek - 2015-06-09
A czy np. jak widzisz morderstwo czy zabijasz to psychika sie obniża ?
natalia - 2014-05-12
musze byc silna... silna ponad wszystko.. bo zasługuje na najelepsze//, starałam się najbardziej. on nie.// ile mozna.. musze byc teraz silna.
Każdego dnia spotykają nas różne sytuacje. Przebywamy wśród ludzi, docierają do nas ich emocje, złe humory, wielkie...
Jak skutecznie walczyć ze stresem?
Każdego dnia spotykają nas różne sytuacje. Przebywamy...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt