Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Róże > Jak pielęgnować róże miniaturowe?
Jak pielęgnować róże miniaturowe?

Jak pielęgnować róże miniaturowe?

Stopień trudności: trudne
, specjalista Tipy.pl
 2.9/5 (25 ocen)
Oceń 
Miniaturowe róże w doniczce stosunkowo niedawno stały się modne i pojawiły się w naszych domach. Zachwycają swoim minimalizmem, licznymi kwiatami w kolorach: czerwonym, białym, żółtym i różowym. Choć kwiaty są piękne i mogą stanowić świetny prezent dla dziewczyny, czy mamy, w praktyce ich pielęgnacja nie jest już tak prosta. Oto kilka wskazówek, jak dbać o miniaturowe róże.
1
Miniaturowe róże są niezwykle wdzięcznymi i pięknymi kwiatami. Mogą być uprawiane zarówno w ogrodzie, jak i w doniczkach w mieszkaniu lub na balkonie. Bez wątpienia upiększą wygląd Twojego domu i zadbają o to, by Twój ogród wszystkich zachwycał.
2
Jednakże miniaturowe róże wymagają specjalnej dbałości i staranności w ich codziennej pielęgnacji. Po pierwsze powinno się zapewnić im dobrze nasłonecznione miejsce, lecz nie w dużym słońcu, ponieważ bardzo szybko uschną. Latem możesz posadzić róże w doniczkach na balkonie lub na tarasie. Możesz też trzymać je w swoim ogrodzie.
3
Kolejnym krokiem jest odpowiednie nawadnianie rośliny. W tym celu powinno się dokładnie i z umiarem nawadniać podłoże swoich kwiatów. Nie możesz jednak robić tego zbyt często i w zbyt dużych ilościach. Najlepiej, byś nie nalewała wody bezpośrednio do doniczki, lecz do spodka, na którym stoi Twoja roślina.
4
Kolejnym krokiem jest delikatne zraszanie liści wodą. Dzięki tym działaniom Twoja roślina będzie jeszcze dłużej kwitła, a jej liście nie będą tak szybko opadać.
Jak ciąć kwiaty do wazonu?
Jak pielęgnować pelargonie?
Jak przedłużyć trwałość kwiatom ciętym?
Co zrobić żeby kwiaty szybko nie zwiędły?
Wskazówki
  • Jeżeli w odpowiedni sposób zadbasz o swoje róże miniaturki, z powodzeniem będziesz mogła je rozmnożyć i odsprzedać, bądź podarować znajomym lub rodzinie w prezencie.
  • Dbaj o swoją roślinę systematycznie, tak, by mogła prawidłowo się rozwijać.
strona 1 z 2następna >
Przeczytaj teraz: Jak pielęgnować anturium?
 2.9/5 (25 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (8)

sebapp - 2015-04-28
kupiłem taką różę 2 miesiące temu za 9zł w kauflandzie i ciągle mi puszcza nowe pąki... także chyba dobrze się nią zajmuję :) na początku miała 9 pąków, potem nowe 3, 2, a teraz mam 7 młodych. recepte mam prostą, stoi w nasłonecznionym miejscu od południa na parapecie i podlewam ją kilka razy dziennie po trochu, bo pije jak szalona :)
Esor - 2015-03-13
Pomóżcie proszę, mam problem. Dostałam w prezencie różę doniczkową. Akurat kwitnie ale mimo tego że pilnuję aby miała odpowiednią wilgotność jej kwiaty zasuszają się. Nawet pąki. Co robić?
Esor - 2015-03-13
Pomóżcie proszę, moja róża jest w trakcie kwitnienia, podlewamy ją codziennie ale małą ilością wody tak aby ziemia była lekko wilgotna,ale jej kwiaty nawet te które dopiero się rozwijają naruszają się. Co robić? Hoduję ją od niedawna
Kati - 2014-10-22
Moja róża miniaturowa lubi wilgoć. Podlewam ją prawie codziennie, ale małą ilością wody, i zraszam czasami. Najładniej mi się rozkrzewiła po ataku przędziorka, kiedy trzymałam ją w w zamkniętym przezroczystym worku zraszanym codziennie wodą, korzenie też cały czas były w wodzie i przetrwała! :)
Najważniejsze to kupić zdrową śliną roślinkę, ale tego nie idzie sprawdzić przed zakupem.
Ania - 2014-09-18
ja nie zraszam i wykwitają nowe listki - trzeba pamiętać o płatkach - suche delikatnie ściągnąć i wykwitają nowe. A podlewam do podstawka j/w. Wczesniej do kwiata dlatego nie utrzymywały się.
pasqueflower - 2013-09-20
Przed chwilą w innym artykule czytałam, że liści nie należy zraszać, więc jak to w końcu jest???
gg - 2013-09-20
pati09878 - 2012-01-30
MAM PROBLEM MOJA RÓŻE KTOŚ ZALAŁ OPTYSKIEM I USCHŁA CO ROBIC STRASZNIE LUBIE RÓŻE POMÓŻCIE PROSZE
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio pielęgnowane mogą zdobić nasze...
Jak pielęgnować paprotki?
Paprocie, mimo iż wcale nie kwitną, bujnie rosną i potrafią urzec każdego. Odpowiednio...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Krzysztof Częczek
  • Raisa Rucinska
  • Artur Ogonowski
  • Marek Koźlak
  • Barbara Grychowska
  • Kinami Kanema
  • Mirosław Jackowiak
  • Hubert Paszek
  • Agnieszka Malinowska
  • Marcin Karwowski
  • Jolanta Mazgaj
  • Beata Górska
  • Radzio Mych
  • Ewa Sobkowiak
  • Irek Dziegielewski
  • Paulina Adamczyk
  • Krystyna Kordowska
  • Wanda Markuzel
  • Anna Weiss
  • Beata Kowalik
  • Wanda Siekierka
  • Waldek Falinski
  • Grzegorz Kozioł
  • Ewa Kaczmarek
  • Krystyna Feluś
  • Krzysztof Jeziorski
  • Stella Lipski Kolodziej
  • Borys Tumidajewicz
  • Elżbieta Sterkowiec
  • Zofia Bucka