Tutaj jesteś: Jedzenie i Picie > Dania Główne > Dania wegetariańskie > Jak zrobić ciasto na pierogi z mlekiem?

Jak zrobić ciasto na pierogi z mlekiem?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 

Ciasto na pierogi z mleka, jajka i oleju jest dobre do pierogów smażonych oraz do wielkich pierogów typu czebureki. Kolejna rzecz, która różni ten przepis od innych, to podgrzanie mleka do temperatury wrzenia przed zmieszaniem z pierwszą partią mąki. Dzięki temu ciasto jest bardziej elastyczne. Dobrze jest użyć miksera z końcówką do ciasta, w innym przypadku należy je ugnieść dłońmi.

Rzeczy, których potrzebujesz:
4 szklanki mąki, Szklanka mleka, 1 jajo, 2 łyżki stołowe oleju roślinnego, 1 łyżeczka soli
1
Przygotować składniki: jak w przypadku każdego innego ciasta, ilość mąki może się różnić, bo używa się zarówno do ciasta, jak i podsypywania tacki i pierogów.
2
Dodawanie oleju do mleka
Wlać mleko do garnka, dodać 2 łyżki oleju i łyżeczkę soli.
3
Mleko na gazie
Zmieszać mleko, gotować na średnim ogniu do wrzenia, od czasu do czasu mieszając.
4
Mieszanie mleka z mąką
Zdjąć garnek z ognia i dodać 1/2 filiżanki mąki (dobrze jest użyć sitka) i zamieszać.
5
Mieszanie ciasta
Mieszać tak długo, aż nie będzie żadnych grudek (najlepiej łyżką) i konsystencja będzie jednolita, odłożyć na bok aż ostygnie do temperatury pokojowej.
6
Dodawanie jajka do ciasta
Rozbić jajko.
7
Mieszanie ciasta
Dodać jajko do ciasta i wymieszać.
8
Dodawanie mąki
Stopniowo dodawać resztę mąki przy użyciu łyżki, mieszając okrężnymi ruchami (bądź przy użyciu miksera z końcówką do ciasta).
Jak ugotować kaszę gryczaną?
Jak zrobić mleko migdałowe?
Jak zrobić gołąbki z ryżem i mięsem?
Jak zrobić wątróbkę z cebulą?
strona 1 z 2następna >
 3.3/5 (6 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Rozpoczyna się sezon grillowy. Coraz częściej spędzamy wieczory i rodzinne spotkania przy grillu i niestety przy...
Istnieje wiele przepisów na ciasto do pizzy. Jedne są lepsze, inne gorsze. Poniżej przedstawiam jednak najlepszy...
Jak zrobić ciasto do pizzy?
Istnieje wiele przepisów na ciasto do pizzy. Jedne są lepsze, inne gorsze. Poniżej...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub