Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Wychowanie młodzieży > Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?

Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.5/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marihuana należy do grupy narkotyków „miękkich”, jest ona dość łatwo dostępna i stosunkowo niedroga, a w środowisku młodzieżowym uważana jest raczej za ciekawą używkę, niż narkotyk. Prawdopodobnie więc większość młodzieży prędzej czy później sięgnie po „skręta”, choćby z czystej ciekawości lub chęci zaimponowania w towarzystwie. Raczej trudno ochronić dziecko przed tą próbą, jednak warto znać objawy zażywania marihuany, aby zawsze mieć sprawę pod kontrolą, a nastolatka pod obserwacją.
1
Najbardziej charakterystyczny dla marihuany jest zapach: lekko słodkawy i nieco mdły, ale można go uznać za dość przyjemną ziołową woń. Jeśli rzeczy naszego dziecka są przesiąknięte właśnie takim zapachem, możemy przypuszczać, że nawet jeśli on sam nie palił, to przynajmniej znajdował się w towarzystwie osób palących, a to daje już podstawy do pierwszej poważnej rozmowy. Zwróć również uwagę na to, czy dziecko często wietrzy pokój. Jeśli tak to możliwe, że chce pozbyć się tych zdradliwych zapachów.
2
Podejrzliwi możemy stać się również wtedy, gdy w ubraniu dziecka znajdujemy „sprzęt” do palenia, czyli bibułki, fifki itp. mogą one być noszone dla czystego szpanu, ale mogą być też w praktycznym użytku. Znalezienie podejrzanego woreczka z zielonym tytoniem są już właściwie dobitnym dowodem na to, że nasza pociecha nie żyje zgodnie z prawem.
3
Warto zapoznać się ze zdjęciami świeżej rośliny konopi i porównać je z roślinkami, które nagle pojawiły się w pokoju naszego dziecka. W nagłe zainteresowanie botaniką i tłumaczenia, że roślinka jest młodym kasztanowcem raczej nie wierzymy.
Co robić, gdy dziecko bierze narkotyki?
Jak rozpoznać anoreksję?
Jak dogadać się z rodzicami?
Jak poradzić sobie z dzieckiem w okresie dojrzewania?
4
Osobę pod wpływem narkotyku najłatwiej poznać po oczach. Powieki staja się opuchnięte, a białka przekrwione lub żółte, do tego dochodzi rozszerzenie źrenic i już możemy być pewni, że nasze dziecko nie ma czystego sumienia.
5
Osoby pod wpływem narkotyku, są bardzo radosne, można nawet powiedzieć, ze znajdują się w euforii. Nadmierna gadatliwość i napady niekontrolowanego chichotu powinny wzbudzić nasze podejrzenia. Może być również na odwrót - osoby odurzone będą siedzieć spokojnie w miejscu i uważnie obserwować całe otoczenie. Spożycie marihuany objawia się także wilczym apetytem, zwłaszcza na słodycze oraz problemami z pamięcią krótkotrwałą.
6
Zbyt duża dawka zioła, może doprowadzić do zatrucia organizmu, powiązanego z otępieniem, bólem głowy i wymiotami. Na szczęście środek ten jest właściwie niemożliwy w przedawkowaniu i jeden „trudny” wieczór nie zrobi dziecku krzywdy, a przy okazji najprawdopodobniej skutecznie zniechęci je do palenia.
7
Jeśli już nieszczęśliwie okaże się, że złapiemy dziecko na paleniu marihuany, nie popadajmy w panikę. Skonfiskujmy narkotyki, a następnie wytłumaczmy nieletniemu, że jego postępowanie jest niezgodne z prawem i karalne oraz jak poważne są skutki długotrwałego palenia. Rozsądnie przeprowadzona rozmowa z pewnością przekona nasze dziecko i zmusi je do przemyśleń.
 2.5/5 (30 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (26)

Normalny_człowiek - 2016-07-25
@bea
No ja przepraszam najmocniej, ale do cholery to jest marihuana. Tutaj nie występuje coś takiego jak uzależnienie do stopnia wynoszenia rzeczy z domu, szanujmy się do ciężkiej. Tekst ,,od skręta się zaczyna" to gówno prawda. Zaczyna się od alkoholu i to on jest największym złem, mówię to na przykładzie siebie (świadectwa z paskiem w liceum) i na przykładzie moich znajomych (również dobrych uczniów, z dobrych domów)
Tekst z serii ,,śmierć dilerom" proszę odstawić na bok, marihuana akurat nikogo nie zabiła nigdy (jedyny przypadek, to jak tona towaru kogoś przygniotła) i jest stosowana raczej do innych celów, głównie leczniczych. W tym państwie kiedyś stały sklepy z DOPALACZAMI, dopami do cholery, to jest śmierć. Zwrócę się teraz do iście zmartwionych rodziców- jeżeli drodzy państwo czytacie takie artykuły, znaczy to że wasza inteligencja nie jest na tyle duża, żeby samemu sobie poradzić z problemem, więc po prostu z nim nie walczcie. Jeżeli wasze dziecko to normalny, dobrze uczący się człowiek który nie wraca co sobotę pijany, to po prostu dajcie spokój. Jedynym minusem marihuany jest fakt, że w tym pięknym państwie jest to nielegalne, więc martwić możecie się jak wasza pociecha chodzi z palącym problemem w kieszeni, więc po prostu dajcie im palić w domu. ;)
Serdecznie dziękuje i pozdrawiam.
bea - 2016-06-02
Widzę że niektórzy z was mają ubaw.Rodzice się martwią a was to bawi ,zobacz jeden z drugim jak się kończą zabawy z tzw.używkami .Naług jaki kolwiek nie da się kontrolować ,inponowanie kolesiom to bzdura im się udaje a ty wylądujesz na ojomie .Wiem co to igranie z nałogami napatrzyłam się dosyć .Najpierw fajna zabawa bo młodość musi się wyszumieć ,a potem uzależnienie ,masz dzieci ,patrzą na rodziców jak wynoszą wszystko co jeszcze jest aby mieć na towar ,działkę ,śmieszne pośmiej się jak potrafisz .Z mojej perspektywy to koszmar z którym walczę do tej pory nigdy tego gówna nie brałam i nie będę brać .A was ostrzegam kiedyś będziecie sami rodzicami i będziecie myśleć o jak najlepszej przyszłości dla tych których kochacie.....wtedy zrozumiesz......
Prawozondny - 2016-02-12
TAK TO PRAWDA ZABRONIC DZIECKOM I ZBIC JE MOCNO! MARICHLA POMAGA ALE NIE NA MUZG
Magda - 2015-07-24
Aż żal to czytać -_- xD
ADreaMO - 2015-05-04
Z jednej strony beka z was ale chociaż 7 punkt jest w miarę ogarnięty bo miałem ziomeczków których matki waliły od razu na psiarnie..
karl - 2014-11-27
" jak poważne są skutki długotrwałego palenia" Jakie bo chcę wiedzieć
piotrek23 - 2014-06-14
Powinno bardzo poważnie porozmawiać z dzieckiem
palacz - 2014-05-26
beka XDDDD
Heniek - 2014-05-05
Jaka rozmowa. Od razu należy zgłosić na policję że dziecko posiada narkotyki, dostanie zawiasy to więcej nie sięgnie po marihuane, a dalej niech dochodzą kto mu sprzedał.
Bezprawie - 2014-01-23
Hehe z ciekawości wszedłem tutaj, żeby sprawdzić jak ostrzegają moich rodziców i na co oni u mnie zwracają uwagę. Rozśmieszyło mnie to. Macie sposoby naprawdę :) A i wiecie czy jest coś lepszego od smaku Jointa? Jasne że TAK! Smak następnego Jointa.
żal - 2014-01-03
Żyjemy w społeczeństwie gdzie ludzie uważają ,,Marihuanę" za narkotyk porównywalny do ,,Amfetaminy, Heroiny " i innych narkotyków twardych ... Błąd bo jak coś co rosło od początku na naszej planecie coś co zostało stworzone przez Boga coś co człowiek przed miliony lat uprawiał, palił, sadził .... może być narkotykiem porównywalnym z tym co robią w sztucznych laboratoriach chemicznych ... proszę ogarnijcie te chore masy skończcie z tym wszystkim ludzie .. zrozumcie że np. Holendrzy nie uważają tego za narkotyk a w naszym chorym państwie uważa się to za narkotyk .. Może gdy to zalegalizują chociaż szczerze wątpię w to może wtedy to zrozumiecie. Mam 18 lat ... poznałem i już wiem co to jest ... nie mówię że paliłem .. nie mówię że nie ... ale ogarnijcie się i dajcie szansę na to żeby ktoś kto na prawdę tego chce to zrobił bo Alkohol jest gorszy w skutkach .... bajo...
Spalilililililililililililili - 2013-08-26
Ten kto jara grass żyje długi czas.I taka to właśnie jest mądrość ludowa,kto zielem dzieci krami ten ziele uchowa.Dlatego więc narodzie nasz któryś tak skrwawiony,jaraj trawę cały czas być może będziesz zbawiony.(Tak dla jaj napisałem żeby nie było)
tomek - 2013-05-27
Dzięki temu poradnikowi, zorientowałem się, że moja matka pali ! Wielkie dzięki, teraz dam jej do wiwatu !
hehs - 2013-05-10
Hm, jestem wychowana w normalnym domu, zawsze bylam otoczona miloscią rodzicow, nauczona mądrości, a sięgnęłam. To wszystko zależy od towarzystwa.
Baw sie - 2013-05-06
Ziele to spokój, alkohol to szaleństwo.
antyćpun - 2013-04-30

Dziecko wychowane w normalnym domu, otoczone miłością rodziców, nauczone mądrości, nigdy nie sięgnie po narkotyki.

P.S.

A wszystkich dilerów powinno się wystrzelać. Szkoda, że jak zabije się taką wszę to trzeba odpowiadać prawie jak za człowieka. Śmierć sprzedawcom śmierci!

sativa - 2013-03-30
Nie ma takiej siły by nam palić zabronili!
Dropsik - 2013-03-26
Polecam krople do oczu :D
Krystian - 2013-03-06
hahaha :) SADZIC PALIC ZALEGALIZOWAC !
sfdgdfs - 2013-01-26
łoo co yt szadag
pele - 2012-09-20
złap zapal i poproś dziecko zeby załatwil CI więcej :!!!:P pozdro dla palaczy:D
Goral - 2012-07-26
Szatan
Pan Kotlet - 2012-07-14
Widzę po komentarzach, że ten artykuł czytają wyłącznie ludzie na "haju" ;D
Pan Kleks - 2012-04-05
Suszyć skruszyć, zmielić zważyć, po czym zalać i zaparzyć!
martusia - 2012-03-26
moje dzieco najukochansze nie ma juz oczu gdzie sa jego piekne oczeta ;ooooooooooooooooooooo

pomocyyyy
marta - 2012-03-05
a co jak dziecko ma czarne oczy ?
Jest niewielu ludzi na świecie, którzy naprawdę potrafią słuchać innych. Ale można tę umiejętność poćwiczyć, tak jak...
Jak słuchać, aby mówili?
Jest niewielu ludzi na świecie, którzy naprawdę potrafią słuchać innych. Ale można...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt