Tutaj jesteś: Dziecko > Nastolatki > Wychowanie młodzieży > Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?

Jak rozpoznać, że dziecko pali marihuanę?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Marihuana należy do grupy narkotyków „miękkich”, jest ona dość łatwo dostępna i stosunkowo niedroga, a w środowisku młodzieżowym uważana jest raczej za ciekawą używkę, niż narkotyk. Prawdopodobnie więc większość młodzieży prędzej czy później sięgnie po „skręta”, choćby z czystej ciekawości lub chęci zaimponowania w towarzystwie. Raczej trudno ochronić dziecko przed tą próbą, jednak warto znać objawy zażywania marihuany, aby zawsze mieć sprawę pod kontrolą, a nastolatka pod obserwacją.
1
Najbardziej charakterystyczny dla marihuany jest zapach: lekko słodkawy i nieco mdły, ale można go uznać za dość przyjemną ziołową woń. Jeśli rzeczy naszego dziecka są przesiąknięte właśnie takim zapachem, możemy przypuszczać, że nawet jeśli on sam nie palił, to przynajmniej znajdował się w towarzystwie osób palących, a to daje już podstawy do pierwszej poważnej rozmowy. Zwróć również uwagę na to, czy dziecko często wietrzy pokój. Jeśli tak to możliwe, że chce pozbyć się tych zdradliwych zapachów.
2
Podejrzliwi możemy stać się również wtedy, gdy w ubraniu dziecka znajdujemy „sprzęt” do palenia, czyli bibułki, fifki itp. mogą one być noszone dla czystego szpanu, ale mogą być też w praktycznym użytku. Znalezienie podejrzanego woreczka z zielonym tytoniem są już właściwie dobitnym dowodem na to, że nasza pociecha nie żyje zgodnie z prawem.
3
Warto zapoznać się ze zdjęciami świeżej rośliny konopi i porównać je z roślinkami, które nagle pojawiły się w pokoju naszego dziecka. W nagłe zainteresowanie botaniką i tłumaczenia, że roślinka jest młodym kasztanowcem raczej nie wierzymy.
Jak zareagować gdy nastolatek wraca do domu pijany?
Jak rozpoznać depresję młodzieńczą?
Jak rozpoznać, czy dziecko jest wykorzystywane seksualnie?
Jak postępować z nastolatkiem?
Przeczytaj teraz: Jak wychować nastolatkę?
 2.6/5 (29 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (23)

Magda - 2015-07-24
Aż żal to czytać -_- xD
ADreaMO - 2015-05-04
Z jednej strony beka z was ale chociaż 7 punkt jest w miarę ogarnięty bo miałem ziomeczków których matki waliły od razu na psiarnie..
karl - 2014-11-27
" jak poważne są skutki długotrwałego palenia" Jakie bo chcę wiedzieć
piotrek23 - 2014-06-14
Powinno bardzo poważnie porozmawiać z dzieckiem
palacz - 2014-05-26
beka XDDDD
Heniek - 2014-05-05
Jaka rozmowa. Od razu należy zgłosić na policję że dziecko posiada narkotyki, dostanie zawiasy to więcej nie sięgnie po marihuane, a dalej niech dochodzą kto mu sprzedał.
Bezprawie - 2014-01-23
Hehe z ciekawości wszedłem tutaj, żeby sprawdzić jak ostrzegają moich rodziców i na co oni u mnie zwracają uwagę. Rozśmieszyło mnie to. Macie sposoby naprawdę :) A i wiecie czy jest coś lepszego od smaku Jointa? Jasne że TAK! Smak następnego Jointa.
żal - 2014-01-03
Żyjemy w społeczeństwie gdzie ludzie uważają ,,Marihuanę" za narkotyk porównywalny do ,,Amfetaminy, Heroiny " i innych narkotyków twardych ... Błąd bo jak coś co rosło od początku na naszej planecie coś co zostało stworzone przez Boga coś co człowiek przed miliony lat uprawiał, palił, sadził .... może być narkotykiem porównywalnym z tym co robią w sztucznych laboratoriach chemicznych ... proszę ogarnijcie te chore masy skończcie z tym wszystkim ludzie .. zrozumcie że np. Holendrzy nie uważają tego za narkotyk a w naszym chorym państwie uważa się to za narkotyk .. Może gdy to zalegalizują chociaż szczerze wątpię w to może wtedy to zrozumiecie. Mam 18 lat ... poznałem i już wiem co to jest ... nie mówię że paliłem .. nie mówię że nie ... ale ogarnijcie się i dajcie szansę na to żeby ktoś kto na prawdę tego chce to zrobił bo Alkohol jest gorszy w skutkach .... bajo...
Spalilililililililililililili - 2013-08-26
Ten kto jara grass żyje długi czas.I taka to właśnie jest mądrość ludowa,kto zielem dzieci krami ten ziele uchowa.Dlatego więc narodzie nasz któryś tak skrwawiony,jaraj trawę cały czas być może będziesz zbawiony.(Tak dla jaj napisałem żeby nie było)
tomek - 2013-05-27
Dzięki temu poradnikowi, zorientowałem się, że moja matka pali ! Wielkie dzięki, teraz dam jej do wiwatu !
hehs - 2013-05-10
Hm, jestem wychowana w normalnym domu, zawsze bylam otoczona miloscią rodzicow, nauczona mądrości, a sięgnęłam. To wszystko zależy od towarzystwa.
Baw sie - 2013-05-06
Ziele to spokój, alkohol to szaleństwo.
antyćpun - 2013-04-30

Dziecko wychowane w normalnym domu, otoczone miłością rodziców, nauczone mądrości, nigdy nie sięgnie po narkotyki.

P.S.

A wszystkich dilerów powinno się wystrzelać. Szkoda, że jak zabije się taką wszę to trzeba odpowiadać prawie jak za człowieka. Śmierć sprzedawcom śmierci!

sativa - 2013-03-30
Nie ma takiej siły by nam palić zabronili!
Dropsik - 2013-03-26
Polecam krople do oczu :D
Gratulacje! Właśnie nadszedł czas, kiedy możesz o sobie powiedzieć, że jesteś rodzicem nastoletniego potwora. Nie wiesz...
Jak postępować z nastolatkiem?
Gratulacje! Właśnie nadszedł czas, kiedy możesz o...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt