Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak przyciemnić włosy bez farbowania?

Jak przyciemnić włosy bez farbowania?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Latem włosy się rozjaśniają od słońca. Marzy Ci się głęboki brązowy kolor czupryny, połyskujący w słońcu? Żadna farba nie zapewni Ci zdrowego połysku. Do tego niszczy włosy w połączeniu z promieniami słońca, które przecież tak uwielbiasz. Nie rezygnuj ze słońca. Zrezygnuj z farby. Podpowiem Ci jak zadbać o ciemne włosy, by utrzymać lub pogłębić ich kolor nie wychodząc do fryzjera i nie wydając pieniędzy na szkodliwe farby. Latem cenimy sobie naturalność!
1
przyciemnianie włosów - krok 1
Oprócz głębokiego koloru, puszystości i miękkości nada włosom płukanka z chmielu i tataraku. Wystarcza czubata łyżka na litr wody, a przygotujesz roztwór, którym spłuczesz włosy po umyciu.
2
przyciemnianie włosów - krok 2
Dobrze działa też napar z kory dębu lub liście w drzewa orzecha włoskiego oraz jego łupiny. Kilka minut przed myciem natrzyj włosy, pozostaw przez kilkanaście minut, a potem spłucz i umyj włosy.
3
przyciemnianie włosów - krok 3
Płukanka rozmarynowa działa cudna z ciemnymi włosami, pogłębi kolor i doda połysku, oto mój przepis na nią: Zaparz kubek standardowej herbaty ekspresowej w torebce i dodaj do tego naparu 2 łyżki stołowe wysuszonych liści rozmarynu. Po 30 minutach, gdy napar już ostygnie, wylej odcedzony płyn na świeżo umytą głowę. Odczekaj minutę, a następnie wcieraj ten płyn w skórę głowy przez 2-3 minuty. Na koniec spłucz głowę ciepłą wodą.
4
przyciemnianie włosów - krok 4
Czarna herbata lub szałwiowa przyciemni włosy. Wylej chłodną, dobrze zaparzoną na włosy i nie spłukuj przez 30 minut, niech barwnik zadziała.
5
przyciemnianie włosów - krok 5
Jeśli Twoje włosy nie maja bardzo ciemnego koloru, spróbuj maseczki z żółtka i olejku rycynowego. Odżywi włosy, a brązowym nada czekoladowy odcień. Zastosuj 2 żółtka z dwiema łyżkami olejku rycynowego. Mieszaj do uzyskania jednolitej masy. Papkę nałóż na włosy i owiń ciepłym ręcznikiem albo folią. Potrzymaj ok. 30 min, a potem spłucz.
6
przyciemnianie włosów - krok 6
Starym sprawdzonym sposobem jest też kawa. Zaparz, niech wystygnie, a potem umyj nią włosy jak szamponem. Spłucz dokładnie! Kawa również odżywi włosy.
7
przyciemnianie włosów - krok 7
Henna (do kupienia w drogeriach jako krem w tubce) przyciemni i wzmocni Twoje włosy. Jest to tani zakup (ok. 6 zł) oraz dodatkowo mamy gamę kolorów. Oczywiście wszystkie są odcieniami brązu, ale są też odcienie ciemno-rudego koloru. Henna koloryzuje i odżywia, włosy są miękkie, jej minusem jest to że może farbować też ręcznik, czy wannę. Dlatego przygotuj się dobrze do tej koloryzacji. Henna nie utrzymuje się długo na włosach, jeśli chodzi o kolor. Jako odżywka jest rewelacyjna.
Wskazówki
  • Stosując naturalne produkty do koloryzacji włosów, nie spodziewaj się błyskawicznych efektów już po pierwszym, czy drugim zastosowaniu. Aby wzmocnić kolor, wykonuj powyższe zabiegi raz lub dwa w miesiącu. Jeśli chcesz nadać włosom mocniejszej barwy, rób płukanki ziołowe po każdym myciu głowy.
Przeczytaj teraz: Jak ściąć włosy?
 3.5/5 (27 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

ola222222 - 2015-08-26
Wypróbuje sposób z kawą
klaudia8120 - 2014-07-31
polecam płukankę z rozmarynu
MalutkaToJa - 2013-03-28
Osobiście stosowałam sposób z olejkiem rycynowym i włosy odrobinę się przyciemniły, ale niestety nie był to bardzo widoczny efekt.
dolcia_ - 2013-01-06
hahahaha
Nie wiesz na jaki kolor zafarbować włosy? Kiedyś wybór koloru był zdecydowanie łatwiejszy. Do wyboru był brąz, blond i...
Jak wybrać kolor farby do włosów?
Nie wiesz na jaki kolor zafarbować włosy? Kiedyś wybór...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt