Tutaj jesteś: Moda i Uroda > Włosy > Farbowanie włosów > Jak przyciemnić włosy bez farbowania?

Jak przyciemnić włosy bez farbowania?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (26 ocen)
Oceń 
Udostępnij
 1 z 8 
Latem włosy się rozjaśniają od słońca. Marzy Ci się głęboki brązowy kolor czupryny, połyskujący w słońcu? Żadna farba nie zapewni Ci zdrowego połysku. Do tego niszczy włosy w połączeniu z promieniami słońca, które przecież tak uwielbiasz. Nie rezygnuj ze słońca. Zrezygnuj z farby. Podpowiem Ci jak zadbać o ciemne włosy, by utrzymać lub pogłębić ich kolor nie wychodząc do fryzjera i nie wydając pieniędzy na szkodliwe farby. Latem cenimy sobie naturalność!
1
przyciemnianie włosów - krok 1
Oprócz głębokiego koloru, puszystości i miękkości nada włosom płukanka z chmielu i tataraku. Wystarcza czubata łyżka na litr wody, a przygotujesz roztwór, którym spłuczesz włosy po umyciu.
2
przyciemnianie włosów - krok 2
Dobrze działa też napar z kory dębu lub liście w drzewa orzecha włoskiego oraz jego łupiny. Kilka minut przed myciem natrzyj włosy, pozostaw przez kilkanaście minut, a potem spłucz i umyj włosy.
3
przyciemnianie włosów - krok 3
Płukanka rozmarynowa działa cudna z ciemnymi włosami, pogłębi kolor i doda połysku, oto mój przepis na nią: Zaparz kubek standardowej herbaty ekspresowej w torebce i dodaj do tego naparu 2 łyżki stołowe wysuszonych liści rozmarynu. Po 30 minutach, gdy napar już ostygnie, wylej odcedzony płyn na świeżo umytą głowę. Odczekaj minutę, a następnie wcieraj ten płyn w skórę głowy przez 2-3 minuty. Na koniec spłucz głowę ciepłą wodą.
4
przyciemnianie włosów - krok 4
Czarna herbata lub szałwiowa przyciemni włosy. Wylej chłodną, dobrze zaparzoną na włosy i nie spłukuj przez 30 minut, niech barwnik zadziała.
5
przyciemnianie włosów - krok 5
Jeśli Twoje włosy nie maja bardzo ciemnego koloru, spróbuj maseczki z żółtka i olejku rycynowego. Odżywi włosy, a brązowym nada czekoladowy odcień. Zastosuj 2 żółtka z dwiema łyżkami olejku rycynowego. Mieszaj do uzyskania jednolitej masy. Papkę nałóż na włosy i owiń ciepłym ręcznikiem albo folią. Potrzymaj ok. 30 min, a potem spłucz.
6
przyciemnianie włosów - krok 6
Starym sprawdzonym sposobem jest też kawa. Zaparz, niech wystygnie, a potem umyj nią włosy jak szamponem. Spłucz dokładnie! Kawa również odżywi włosy.
7
przyciemnianie włosów - krok 7
Henna (do kupienia w drogeriach jako krem w tubce) przyciemni i wzmocni Twoje włosy. Jest to tani zakup (ok. 6 zł) oraz dodatkowo mamy gamę kolorów. Oczywiście wszystkie są odcieniami brązu, ale są też odcienie ciemno-rudego koloru. Henna koloryzuje i odżywia, włosy są miękkie, jej minusem jest to że może farbować też ręcznik, czy wannę. Dlatego przygotuj się dobrze do tej koloryzacji. Henna nie utrzymuje się długo na włosach, jeśli chodzi o kolor. Jako odżywka jest rewelacyjna.
Wskazówki
  • Stosując naturalne produkty do koloryzacji włosów, nie spodziewaj się błyskawicznych efektów już po pierwszym, czy drugim zastosowaniu. Aby wzmocnić kolor, wykonuj powyższe zabiegi raz lub dwa w miesiącu. Jeśli chcesz nadać włosom mocniejszej barwy, rób płukanki ziołowe po każdym myciu głowy.
 3.5/5 (26 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (4)

ola222222 - 2015-08-26
Wypróbuje sposób z kawą
klaudia8120 - 2014-07-31
polecam płukankę z rozmarynu
MalutkaToJa - 2013-03-28
Osobiście stosowałam sposób z olejkiem rycynowym i włosy odrobinę się przyciemniły, ale niestety nie był to bardzo widoczny efekt.
dolcia_ - 2013-01-06
hahahaha
Niezależnie od tego, czy chcesz przyciemnić włosy, pokryć siwiznę, czy rezygnujesz z koloryzacji, bo jesteś w pierwszym...
Jak farbować włosy kawą?
Niezależnie od tego, czy chcesz przyciemnić włosy, pokryć siwiznę, czy rezygnujesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt