Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak hodować patyczaki?

Jak hodować patyczaki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.2/5 (310 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Patyczaki są wspaniałym pomysłem na zwierzątko dla dziecka, które domaga się zaufania i powierzenia mu opieki nad żywą istotą. Zwierzęta te maja bardzo małe wymagania, nie brudzą, nie wydzielają zapachów, nie trzeba ich wyprowadzać, a przy tym wszystkim pozostają całkiem przyjemnymi stworzonkami. Obserwowanie życia tych zabawnych owadów, tego jak się pożywiają i jak rozmnażają, może sprawić wiele frajdy nie tylko dzieciom, ale też rodzicom.
1
Patyczaki hoduje się najczęściej w szklanych naczyniach, którymi mogą być akwaria, terraria, a nawet duże słoiki. Wielkość naczynia dobieramy w zależności od ilości i wielkości owadów, ważne jest, aby miały one dostatecznie dużo miejsca, aby swobodnie wylinieć. Każdy patyczak potrzebuje na to miejsca odpowiadającego mniej więcej trzem jego długościom.
2
Terrarium należy urządzić w taki sposób, aby stanowiło dobre środowisko dla patyczaków, a przy okazji ładną ozdobę pokoju, w którym się znajduje. Na dno najlepiej nadaje się trzy centymetrowa warstwa wyprażonego torfu,lub włókien kokosowych. Następnie układamy wewnątrz kompozycję z gałązek, po których patyczaki będą mogły sobie chodzić. Pamiętajmy o regularnej wymianie gałązek na świeże i najlepiej jeszcze posiadające liście. Górę terrarium przykrywamy siateczką o bardzo małych oczkach, aby młode osobniki nie mogły uciec. Dorosłe patyczaki mogą osiągać długość od kilku do nawet czterdziestu centymetrów.
5 przyrządów do usuwania kleszczy
Jak zwalczyć pluskwy?
Jak zwalczyć prusaki?
Jak zwalczyć mole?
3
Optymalną temperaturą dla tych zwierząt jest 24-26 stopni Celsjusza i najlepiej taka właśnie temperaturę utrzymywać. Należy również dbać o wilgotność w terrarium, w tym celu najlepiej raz dziennie spryskiwać jego ścianki wodą. Terrarium powinno stać w przewiewnym i dobrze oświetlonym miejscu, a jeśli jest zbyt ciemno, należy zadbać o dodatkowe źródło światła.
4
Karmienie patyczaków jest bardzo łatwe i wymaga jedynie podawania im świeżych zielonych liści. Szczególnie lubiane są liście dębu, sałaty, malin, truskawek i dębu.
5
Jeśli zapewnimy patyczakom odpowiednie warunki, możemy po jakimś czasie liczyć na złożenie jajeczek, z których po dwóch lub trzech miesiącach mogą wykluć się malutkie 10mm owady.
6
Młode osobniki możemy kupić już za złotówkę. Patyczaki dożywają do roku, podczas którego zdążą się rozmnożyć, tak więc najprawdopodobniej, gdy już raz rozpoczniemy hodowle, nigdy nie będziemy mieć już pustki w terrarium. Należy jednak systematycznie kontrolować ilość owadów w terrarium, ponieważ zbyt duże zagęszczenie może prowadzić do agresywnych zachowań między osobnikami.
Przeczytaj teraz: Jak pozbyć się rybików?
 3.2/5 (310 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kimer44 - 2015-03-31
Patyczaków nie wolno karmić sałatą, tym bardziej taką ze sklepu, bo pryskana. Okres wylegu z jaja to 3-5 tyg. Liście Dębu mimo iż wymienione w artykule 2 razy pod rząd, to raczej za grube, najwyżej dla postaci Imago (imagonalnej, dorosłej)
Mulas - 2012-07-14
też mam patyczaka ma on 35 cm
 
Zwalczanie pluskiew łóżkowych może kosztować cię dużo czasu i pieniędzy. Istotne jest wczesne wykrycie pluskiew i...
Jak pozbyć się pluskiew łóżkowych?
Zwalczanie pluskiew łóżkowych może kosztować cię...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt