Tutaj jesteś: Zwierzęta > Owady > Inne Owady > Jak hodować patyczaki?

Jak hodować patyczaki?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.3/5 (316 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Patyczaki są wspaniałym pomysłem na zwierzątko dla dziecka, które domaga się zaufania i powierzenia mu opieki nad żywą istotą. Zwierzęta te maja bardzo małe wymagania, nie brudzą, nie wydzielają zapachów, nie trzeba ich wyprowadzać, a przy tym wszystkim pozostają całkiem przyjemnymi stworzonkami. Obserwowanie życia tych zabawnych owadów, tego jak się pożywiają i jak rozmnażają, może sprawić wiele frajdy nie tylko dzieciom, ale też rodzicom.
1
Patyczaki hoduje się najczęściej w szklanych naczyniach, którymi mogą być akwaria, terraria, a nawet duże słoiki. Wielkość naczynia dobieramy w zależności od ilości i wielkości owadów, ważne jest, aby miały one dostatecznie dużo miejsca, aby swobodnie wylinieć. Każdy patyczak potrzebuje na to miejsca odpowiadającego mniej więcej trzem jego długościom.
2
Terrarium należy urządzić w taki sposób, aby stanowiło dobre środowisko dla patyczaków, a przy okazji ładną ozdobę pokoju, w którym się znajduje. Na dno najlepiej nadaje się trzy centymetrowa warstwa wyprażonego torfu,lub włókien kokosowych. Następnie układamy wewnątrz kompozycję z gałązek, po których patyczaki będą mogły sobie chodzić. Pamiętajmy o regularnej wymianie gałązek na świeże i najlepiej jeszcze posiadające liście. Górę terrarium przykrywamy siateczką o bardzo małych oczkach, aby młode osobniki nie mogły uciec. Dorosłe patyczaki mogą osiągać długość od kilku do nawet czterdziestu centymetrów.
Jak zwalczyć prusaki?
Jak pozbyć się muszek owocówek?
Jak pozbyć się much?
Domowe sposoby na mrówki
3
Optymalną temperaturą dla tych zwierząt jest 24-26 stopni Celsjusza i najlepiej taka właśnie temperaturę utrzymywać. Należy również dbać o wilgotność w terrarium, w tym celu najlepiej raz dziennie spryskiwać jego ścianki wodą. Terrarium powinno stać w przewiewnym i dobrze oświetlonym miejscu, a jeśli jest zbyt ciemno, należy zadbać o dodatkowe źródło światła.
4
Karmienie patyczaków jest bardzo łatwe i wymaga jedynie podawania im świeżych zielonych liści. Szczególnie lubiane są liście dębu, sałaty, malin, truskawek i dębu.
5
Jeśli zapewnimy patyczakom odpowiednie warunki, możemy po jakimś czasie liczyć na złożenie jajeczek, z których po dwóch lub trzech miesiącach mogą wykluć się malutkie 10mm owady.
6
Młode osobniki możemy kupić już za złotówkę. Patyczaki dożywają do roku, podczas którego zdążą się rozmnożyć, tak więc najprawdopodobniej, gdy już raz rozpoczniemy hodowle, nigdy nie będziemy mieć już pustki w terrarium. Należy jednak systematycznie kontrolować ilość owadów w terrarium, ponieważ zbyt duże zagęszczenie może prowadzić do agresywnych zachowań między osobnikami.
 3.3/5 (316 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

kimer44 - 2015-03-31
Patyczaków nie wolno karmić sałatą, tym bardziej taką ze sklepu, bo pryskana. Okres wylegu z jaja to 3-5 tyg. Liście Dębu mimo iż wymienione w artykule 2 razy pod rząd, to raczej za grube, najwyżej dla postaci Imago (imagonalnej, dorosłej)
Mulas - 2012-07-14
też mam patyczaka ma on 35 cm
 
Karaluchy lub spokrewnione z nimi prusaki mogą się okazać prawdziwą zmorą w wielu mieszkaniach. Insekty te najczęściej...
Jak pozbyć się karaluchów?
Karaluchy lub spokrewnione z nimi prusaki mogą się okazać prawdziwą zmorą w wielu...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt