Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Sposoby na jęczmień na oku
Sposoby na jęczmień na oku

Sposoby na jęczmień na oku

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić je na parę dni. Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu przechodził tę katorgę, jaką jest jęczmień na oku. W dodatku wygląda to paskudnie nieestetycznie. Jest to zbierająca się ropa, infekcja bakteryjna. Jak pozbyć się tego fanta? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
1
Metale (złoto, srebro) działają bakteriobójczo. Pocieranie jęczmienia obrączką to wcale nie fanaberia naszych babć! To faktycznie działa. Jednak najpierw trzeba dokładnie ją wyczyścić (najlepiej spirytusem), a następnie nagrzać. Możesz zwyczajnie zamoczyć metal w gorącej wodzie, co sprawi,że jęczmień szybciej dojrzeje i pęknie.
2
Podobnie sprawa ma się z wszelkimi okładami. Jednym z najpopularniejszych sposobów domowych jest okład z czarnej herbaty, bądź rumianku. Oba działają rozgrzewająco i bakteriobójczo. To prosta sprawa. Wystarczy torebkę herbaty po zaparzeniu wyjąć, ostudzić, by była lekko ciepła i przyłożyć na oko. Poleż z tym okładem przez 15-20 minut. Może to być również zwykła chusteczka lub wacik nasączony ciepłą wodą, lub ugotowane jajko.
3
Okład może być również zwykłą chusteczką lub wacikiem nasączonym ciepłą wodą lub ugotowane jajko. Chodzi o samo ciepło, które ma przyspieszyć dojrzewanie jęczmienia.
4
Spróbuj okładu z zielonej herbaty. Przyłóż na całą noc, zabandażuj tak, by się trzymał, ale niezbyt mocno. Zainfekowane oko musi oddychać.
5
Pij dwa razy dziennie napar z mniszka lekarskiego, który usuwa w naturalny sposób od wewnątrz organizmu ropienie i stany zapalne.
Jak skutecznie poprawić wzrok?
Jak zakładać soczewki?
Jak leczyć krótkowzroczność?
Jak leczyć zeza?
Wskazówki
  • Bądź cierpliwy!
  • Nigdy nie próbuj wyciskać jęczmienia. To bardzo delikatna sprawa. On po prostu musi dojrzeć, a ropa wypłynąć. Nie ma na to sposobu, istnieje tylko możliwość przyspieszenia całego procesu.
  • Jeśli jęczmień będzie nawracał lub zrobi się większy stan zapalny - idź szybko do okulisty!
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

topielica - 2014-11-11
Sprawdzony sposób z tą obrączką czy złotym pierścionkiem -w zasadzie od dziecka jak tylko miałam jęczmień pocierałam i działało.
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym zakażeniem wokół rzęs....
Jak leczyć jęczmień na oku?
Jęczmień na oku spowodowany jest zatkaniem gruczołu łojowego na powiece lub bakteryjnym...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Kamil Kowalski
  • Jolanta Florek
  • Emilia Andżelina
  • Angelika Mielczyk
  • Magda Postek
  • Aneta Gumowska
  • Mateusz Pałyska
  • Danuta Garbowicz
  • Beata Klimas Kala
  • Zofia Wojcik
  • Janina Węgrzyk
  • Elżbieta Łakomska
pasożyt