Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby i Leczenie > Oczy i Wzrok > Sposoby na jęczmień na oku
Sposoby na jęczmień na oku

Sposoby na jęczmień na oku

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Opuchnięte i bolące oko. Chce się je wciskać, drapać, pocierać a najlepiej stracić je na parę dni. Chyba każdy z nas przynajmniej raz w życiu przechodził tę katorgę, jaką jest jęczmień na oku. W dodatku wygląda to paskudnie nieestetycznie. Jest to zbierająca się ropa, infekcja bakteryjna. Jak pozbyć się tego fanta? Jest na to kilka sprawdzonych sposobów.
1
Metale (złoto, srebro) działają bakteriobójczo. Pocieranie jęczmienia obrączką to wcale nie fanaberia naszych babć! To faktycznie działa. Jednak najpierw trzeba dokładnie ją wyczyścić (najlepiej spirytusem), a następnie nagrzać. Możesz zwyczajnie zamoczyć metal w gorącej wodzie, co sprawi,że jęczmień szybciej dojrzeje i pęknie.
2
Podobnie sprawa ma się z wszelkimi okładami. Jednym z najpopularniejszych sposobów domowych jest okład z czarnej herbaty, bądź rumianku. Oba działają rozgrzewająco i bakteriobójczo. To prosta sprawa. Wystarczy torebkę herbaty po zaparzeniu wyjąć, ostudzić, by była lekko ciepła i przyłożyć na oko. Poleż z tym okładem przez 15-20 minut. Może to być również zwykła chusteczka lub wacik nasączony ciepłą wodą, lub ugotowane jajko.
3
Okład może być również zwykłą chusteczką lub wacikiem nasączonym ciepłą wodą lub ugotowane jajko. Chodzi o samo ciepło, które ma przyspieszyć dojrzewanie jęczmienia.
4
Spróbuj okładu z zielonej herbaty. Przyłóż na całą noc, zabandażuj tak, by się trzymał, ale niezbyt mocno. Zainfekowane oko musi oddychać.
5
Pij dwa razy dziennie napar z mniszka lekarskiego, który usuwa w naturalny sposób od wewnątrz organizmu ropienie i stany zapalne.
Ostre zapalenie spojówek – objawy i leczenie
Jak przechowywać soczewki bez płynu do soczewek?
Jak leczyć jęczmień na oku?
Sposoby na zmęczone oczy – astenopia
Wskazówki
  • Bądź cierpliwy!
  • Nigdy nie próbuj wyciskać jęczmienia. To bardzo delikatna sprawa. On po prostu musi dojrzeć, a ropa wypłynąć. Nie ma na to sposobu, istnieje tylko możliwość przyspieszenia całego procesu.
  • Jeśli jęczmień będzie nawracał lub zrobi się większy stan zapalny - idź szybko do okulisty!
 3.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (2)

hawqa - 2016-01-14
tylko m nitka na palcu skuteczna.....
topielica - 2014-11-11
Sprawdzony sposób z tą obrączką czy złotym pierścionkiem -w zasadzie od dziecka jak tylko miałam jęczmień pocierałam i działało.
 
Bolesny ropień powstający na powiece oka to tzw jęczmień. Nazwa wywodzi się stąd, iż wyglądem przypomina ziarno zboża. ...
3 domowe sposoby na jęczmień
Bolesny ropień powstający na powiece oka to tzw jęczmień. Nazwa wywodzi się stąd...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt