Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Hortensja to kwiat, który charakteryzuje się pięknymi dużymi kwiatostanami. Kwiaty hortensji są koloru białego, różowego lub niebieskiego. Fantastyczne jest w tej roślinie to, że o kolorze kwiatów możemy decydować sami.
1
Kiedy przesadzać?
Hortensja jest rośliną pochodzącą z Japonii, często uprawianą w doniczkach a po przekwitnięciu przesadzamy ją do ziemi w ogrodzie gdzie pięknie się rozwija. Jeżeli roślina ma być hodowana w przyszłym roku to należy ją przesadzić zaraz po przekwitnięciu. Roślina musi mieć dobrze zrobiony drenaż.
2
Światło, temperatura i gleba.
Potrzebuje światło pełne ale rozproszone. Dobrze rośnie w ziemi uniwersalnej. Zimą przechowujemy roślinę w temperaturze do 8-9 stopni C, a latem w pomieszczeniu do 18-20stopni C. Jeżeli roślina w czasie kwitnienia przebywa w pomieszczeniu chłodniejszym to dłużej będziemy mogli oglądać jej piękne kuliste kwiatostany.
Jeżeli chcemy aby kwiaty Hortensji kwitły na niebiesko to do gleby dodajemy siarczanu glinu a jeżeli kolor ma być różowy to gleba musi mieć charakter zasadowy.
3
Podlewanie i nawożenie.
Hortensję podlewamy wiosną co dwa dni. W lecie doniczkę należy wstawiać co dziennie na około 5 minut do naczynia z wodą tak aby zakryła ziemię. Dokarmiaj raz na tydzień płynnym roztworem w stężeniu podanym przez producenta na opakowaniu, dodając go do wiadra. Po wyciągnięciu doniczki zlej wodę z roztworem i użyj go ponownie. W zimie i jesieni podlewamy tylko wtedy gdy gleba jest przesuszona. Kwiat podlewamy wodą która jest pozbawiona wapnia.
Jakie rośliny posadzić na cmentarzu?
Jak pielęgnować anturium?
Jak rozmnażać hibiskusa?
Jak podlewać kwiaty doniczkowe?
Wskazówki
  • Roślinę późną zimą przenieś do cieplejszego pomieszczenia wtedy szybciej zakwitnie.
Przeczytaj teraz: Jak nawozić hortensję?
 2.6/5 (8 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Fikus, znany także jako figowiec, jest jedną z najczęściej uprawianych roślin doniczkowych. Roślina posiada duże,...
Jak hodować fikusa?
Fikus, znany także jako figowiec, jest jedną z najczęściej uprawianych roślin doniczkowych...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Damian Nej
  • Arkadiusz Prokop
  • Sylwia Nowaczyk
  • Danuta Perlak
  • Marek Dudkiewicz
  • Daria Gładysz
  • Joanna Jankowiak
  • Mieczysław Kulaszewicz
  • Ireneusz Kajdas
  • Kamil Lechkun
  • Szymon Mydłowski
pasożyt