Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Ogrody > Kwiaty w Ogrodzie > Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

Jak pielęgnować hortensję ogrodową?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Hortensja to kwiat, który charakteryzuje się pięknymi dużymi kwiatostanami. Kwiaty hortensji są koloru białego, różowego lub niebieskiego. Fantastyczne jest w tej roślinie to, że o kolorze kwiatów możemy decydować sami.
1
Kiedy przesadzać?
Hortensja jest rośliną pochodzącą z Japonii, często uprawianą w doniczkach a po przekwitnięciu przesadzamy ją do ziemi w ogrodzie gdzie pięknie się rozwija. Jeżeli roślina ma być hodowana w przyszłym roku to należy ją przesadzić zaraz po przekwitnięciu. Roślina musi mieć dobrze zrobiony drenaż.
2
Światło, temperatura i gleba.
Potrzebuje światło pełne ale rozproszone. Dobrze rośnie w ziemi uniwersalnej. Zimą przechowujemy roślinę w temperaturze do 8-9 stopni C, a latem w pomieszczeniu do 18-20stopni C. Jeżeli roślina w czasie kwitnienia przebywa w pomieszczeniu chłodniejszym to dłużej będziemy mogli oglądać jej piękne kuliste kwiatostany.
Jeżeli chcemy aby kwiaty Hortensji kwitły na niebiesko to do gleby dodajemy siarczanu glinu a jeżeli kolor ma być różowy to gleba musi mieć charakter zasadowy.
3
Podlewanie i nawożenie.
Hortensję podlewamy wiosną co dwa dni. W lecie doniczkę należy wstawiać co dziennie na około 5 minut do naczynia z wodą tak aby zakryła ziemię. Dokarmiaj raz na tydzień płynnym roztworem w stężeniu podanym przez producenta na opakowaniu, dodając go do wiadra. Po wyciągnięciu doniczki zlej wodę z roztworem i użyj go ponownie. W zimie i jesieni podlewamy tylko wtedy gdy gleba jest przesuszona. Kwiat podlewamy wodą która jest pozbawiona wapnia.
Jak dbać o anturium?
Jak pielęgnować aloes?
Jak podlewać paprocie?
Jak pielęgnować gardenię?
Wskazówki
  • Roślinę późną zimą przenieś do cieplejszego pomieszczenia wtedy szybciej zakwitnie.
4
Choroby hortensji ogrodowej.
Liście zdrowej rośliny są jędrne, intensywnie zielone i nie posiadają przebarwień. Do pielęgnacji liści nie stosujemy nabłyszczacza, wystarczy, że zraszamy.
Czasami na te piękne liście zaczynają żółknąć a na spodzie można zauważyć pajęczynę to znak, że są zaatakowane przez przędziorki. Roślinę należy opryskać używając do tego celu odpowiedniego roztworu i czynność tą powtórz dwa razy co 10 dni. Przede wszystkim należy spryskać spodnią część liścia.
Często też pojawia się szara pleśń, charakteryzuje się tym, że na liściach powstają brunatne plamy. Roślinę pryskamy roztworem fungicydu i czynność powtarzamy tak długo aż szara pleśń nie zniknie.
Liście zniekształcone i klejące a na nich zielone owady - są to mszyce. Liście opryskujemy odpowiednim preparatem i w razie potrzeby powtarzamy. Uszkodzone liście usuwamy.
5
Częste problemy.
Brak przyrostów. Gdy wczesną wiosną roślina będzie stała w zbyt chłodnym pomieszczeniu to wówczas nie będzie przyrostów. Wówczas należy ją przenieść do pomieszczenia o temperaturze 14 stopni. Roślinę zaczynamy podlewać i zasilać.
Hortensja nie kwitnie. Gdy będzie w pomieszczeniu za ciemno to roślina nie będzie kwitła, wstaw do pomieszczenia jasnego ale nie na pełne słońce.
Liscie hortensji są wiotkie. Hortensja nie lubi gdy ma za sucho wówczas robi się wiotka a jej liście są zwinięte i zwisające. Zanurz roślinę w wodzie na 30 - 35 minut, po wyjęciu osącz.
Wskazówki
Przeczytaj teraz: Jak zasuszyć hortensje?
 2.6/5 (8 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz pobudzić je do dalszego wzrostu i...
Jak przycinać storczyki?
Niezwykle ważne jest, by przycinać storczyki, zwłaszcza po kwitnieniu, jeżeli chcesz...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt