Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Leczenie Raka > Jak pomóc choremu na raka? Program Simontona

Jak pomóc choremu na raka? Program Simontona

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czynnik psychiczny jest niezwykle istotny w walce z rakiem. Jeśli blisko nas jest osoba, która przechodzi przez bardzo ciężkie chwile, związane z rozpoznaniem choroby nowotworowej lub kolejnymi fazami leczenia powinniśmy pomyśleć o wsparciu psychologicznym dla siebie i dla osoby pacjenta. Program Simontona powstał właśnie po to by pomóc chorym i ich rodzinom w uporaniu się z ogromną ilością stresu i napięcia, powiązanego z różnymi etapami choroby nowotworowej. Poniżej przedstawiam wam kilka rad związanych z możliwością prywatnego wykorzystania elementów tej metody, a także kilka wskazówek dotyczących uzyskania bardziej systemowej pomocy.
1
W wielu polskich miastach istnieją Akademie Walki z Rakiem, które opierają się na programie Simontona, proponując osobom chorym wiele aktywności, które pomagają zebrać siły do walki z chorobą. Jeśli mieszkasz w wielkim mieście lub w jego pobliżu spróbuj dowiedzieć się gdzie można się udać, by uzyskać porady psychologa, onkologa, uczestniczyć w różnego typu warsztatach. Osoba chora nie powinna być zostawiona sama sobie. Badania pokazują, że brak wsparcia potęguje tempo choroby.
2
Jeśli natomiast sam chcesz zastosować niektóre techniki kompleksowej metody Simontona, która zakłada, że człowiek jest jednią psychofizyczną i odwołuje się do perspektywy cielesnej, duchowej i interpersonalnej w jego życiu, przeczytaj poniższe wskazówki. Terapeuci simontonowscy starają się konfrontować z każdą negatywną oznaką, z każdym uczuciem dyskomfortu dążąc do poznania jego źródeł i odróżnienia faktów od opinii. Ważne jest już samo ujawnienie lęków i negatywnych, sprzyjających chorobie myśli. Oczywiście nie chodzi tu o samooszukiwanie się, ale raczej o wspieranie zdrowych przekonań. Chory powinien mieć nadzieję, która jest oparta na ogromnej ilości pozytywnych przykładów osób, które przezwyciężyły chorobę. Powtarzanie zdrowych myśli sprzyja ich zakodowaniu się w psychice chorego i tym samym walce z nowotworem.
Jak leczyć potliwość rąk herbatą?
Jak depilować okolice bikini?
Jaką dietę stosować przy nowotworze prostaty?
Jak zrobić nawilżający krem do rąk?
Przeczytaj teraz: Jak uniknąć raka skóry?
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Jeśli mamy jakiekolwiek dolegliwości budzące nasz niepokój i podejrzenie nowotworu, bo np. ktoś w rodzinie już...
Jak przygotować się do wizyty u onkologa?
Jeśli mamy jakiekolwiek dolegliwości budzące nasz niepokój...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt