Tutaj jesteś: Zdrowie > Choroby Nowotworowe > Leczenie Raka > Jak pomóc choremu na raka? Program Simontona

Jak pomóc choremu na raka? Program Simontona

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Czynnik psychiczny jest niezwykle istotny w walce z rakiem. Jeśli blisko nas jest osoba, która przechodzi przez bardzo ciężkie chwile, związane z rozpoznaniem choroby nowotworowej lub kolejnymi fazami leczenia powinniśmy pomyśleć o wsparciu psychologicznym dla siebie i dla osoby pacjenta. Program Simontona powstał właśnie po to by pomóc chorym i ich rodzinom w uporaniu się z ogromną ilością stresu i napięcia, powiązanego z różnymi etapami choroby nowotworowej. Poniżej przedstawiam wam kilka rad związanych z możliwością prywatnego wykorzystania elementów tej metody, a także kilka wskazówek dotyczących uzyskania bardziej systemowej pomocy.
1
W wielu polskich miastach istnieją Akademie Walki z Rakiem, które opierają się na programie Simontona, proponując osobom chorym wiele aktywności, które pomagają zebrać siły do walki z chorobą. Jeśli mieszkasz w wielkim mieście lub w jego pobliżu spróbuj dowiedzieć się gdzie można się udać, by uzyskać porady psychologa, onkologa, uczestniczyć w różnego typu warsztatach. Osoba chora nie powinna być zostawiona sama sobie. Badania pokazują, że brak wsparcia potęguje tempo choroby.
2
Jeśli natomiast sam chcesz zastosować niektóre techniki kompleksowej metody Simontona, która zakłada, że człowiek jest jednią psychofizyczną i odwołuje się do perspektywy cielesnej, duchowej i interpersonalnej w jego życiu, przeczytaj poniższe wskazówki. Terapeuci simontonowscy starają się konfrontować z każdą negatywną oznaką, z każdym uczuciem dyskomfortu dążąc do poznania jego źródeł i odróżnienia faktów od opinii. Ważne jest już samo ujawnienie lęków i negatywnych, sprzyjających chorobie myśli. Oczywiście nie chodzi tu o samooszukiwanie się, ale raczej o wspieranie zdrowych przekonań. Chory powinien mieć nadzieję, która jest oparta na ogromnej ilości pozytywnych przykładów osób, które przezwyciężyły chorobę. Powtarzanie zdrowych myśli sprzyja ich zakodowaniu się w psychice chorego i tym samym walce z nowotworem.
Jak leczyć potliwość rąk herbatą?
Jak usunąć skórki z paznokci?
Jak dbać o paznokcie u rąk?
Jaką dietę stosować przy nowotworze prostaty?
Przeczytaj teraz: Jak uniknąć raka skóry?
 4.7/5 (3 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nasze dłonie są narażone na wiele niekorzystnych czynników. Wiatr, suche powietrze, ekstremalna temperatura, detergenty...
Jak zrobić regenerujący krem do rąk?
Nasze dłonie są narażone na wiele niekorzystnych czynników...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Józefa Niziołek
  • Elżbieta Małgorzata Nowicka
  • Ania Helak
  • Edward Wozniak
  • Bozena Jaszczyk
  • Kuba Magoń
  • Sylwester Niemierka
  • Justyna Podgórska
  • Michal Markiewicz
  • Jakub Skiba
  • Aneta Zwierzchowska
pasożyt