Tutaj jesteś: Podróże > Cel Podróży > Polska > Dlaczego warto zwiedzić Biskupin?
Dlaczego warto zwiedzić Biskupin?

Dlaczego warto zwiedzić Biskupin?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Osada w Biskupinie powstała w koło VIII w. p.n.e. na wyspie. Gród zajmował powierzchnię około dwóch hektarów. Osadę otaczał falochron oraz wał obronny. W miejscowości znajdowały się prawie jednakowe domy w rzędach, które były przedzielone wyłożonymi drewnem ulicami. Biskupin został odkryty przez zupełny przypadek. W 1933 r. podczas wycieczki szkolnej, Walenty Szwajcer, który był nauczycielem, że z wody wystają pale. Wówczas rozpoczęto archeologiczne wykopaliska, które trwały do 1974 r. W latach siedemdziesiątych rozbudowano rezerwat w Biskupinie, nadając mu aktualny kształt. Co warto zwiedzić, planując podróż do Biskupina?
1
Na początku wybierzmy się do Żnina, które położone jest nad dwoma jeziorami. Możemy wypocząć nad wodą lub urządzić sobie biwak. Nie brakuje tam również wypożyczalni różnych sprzętów. Jezioro jest czyste, więc nadaje się do kąpieli. Warto wybrać się na łódkę lub żaglówkę. Możemy również zwiedzić gotycką wieżę ratuszową (basztę z około XV wieku). Wybierzmy się tez do Muzeum Ziemi Pałuckiej, kościoła św. Floriana oraz Sufraganii (byłego dworu Biskupskiego).
2
Żnińska Kolej Powiatowa – działa od 1894 r. Niewątpliwie, atrakcją jest również sapiący, stary parowóz „Leon”, ciągnący za sobą wagony. Pociąg może poruszać się z prędkością 40 km/godz. Możemy wybrać się na przejażdżkę ciuchcią (to świetna zabawa szczególnie dla dzieci). Pociąg dowozi turystów pod bramy Biskupina.
3
Rezerwat Archeologiczny w Biskupinie. Odtworzono tam gród założony w VIII wieku przed Chrystusem (wspinaliśmy o tym wcześniej). Zobaczymy tam jak żyli ludzie z epoki brązu i żelaza. Dowiemy się jak mieszkańcy uprawiali ziemię - metodą żarową i przemiennoodłogową. Pierwsza polegała na wycinaniu na danym obszarze lasu krzewów i drzew. Następnie palono je, a ziemie użytkowano przez dwa lata. Metodę naprzemiennoodłogową stosowano na większym obszarze. Ziemię dzielono na części; jedną uprawiano, a pozostałe "odpoczywały" wówczas od uprawy. Po zwiedzaniu możemy wybrać się na rejs po jeziorze. Czasami organizowane są tez festiwale i turniej łucznicze.
4
Bożejowice – urządzone jest tam westernowe miasteczko. Możemy pozwiedzać miasteczko, przejechać się wozem taborowym a nawet poszukać złota. W weekendy organizowane są tzw. Western Show – pojedynki rewolwerowców, napady na bak itp.
5
Pałac Skórzewskich w Lubostroniu – przepiękna zabytkowa budowla, znajdująca się w cudownym ogrodzie. W przeszłości bywali tu Czartoryscy i Radziwiłłowie.
Jak uniknąć Zemsty Faraona?
Co zabrać do Egiptu?
Co warto zwiedzić w Czechach?
Co zwiedzić w Łowiczu?
 4/5 (6 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

dev - 2015-02-28
Dorzuć jeszcze info, jak się dostać do Biskupina bo bieda widzę, pociąg nie jedzie, autobus parę razy na dzień... Jechać do Inowrocławia, czy do Gniezna?
Płock jest książęcym miastem położonym nad Wisłą w Kotlinie Kłodzkiej (Mazowsze). Miasto w XI wieku było stolicą...
Co warto zobaczyć w Płocku?
Płock jest książęcym miastem położonym nad Wisłą w Kotlinie Kłodzkiej (Mazowsze)...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Lilia Barzyk
  • Magda Nyga
  • Ewa Karpacz
  • Krzysztof Kmita
  • Filip Szlapkin
  • Radek Molski
  • Bożena Borkowicz Ciołek
  • Ewa Baran
  • Wioletta Ziemniarska
  • Marta Uzarczyk
  • Aneta Sztekiel
  • Ewa Dukała
pasożyt