Tutaj jesteś: Dziecko > Dzieci > Dziecko a Zdrowie > Jak przyzwyczaić dwulatka do codziennego mycia zębów?
Jak przyzwyczaić dwulatka do codziennego mycia zębów?

Stopień trudności: łatwe
, ekspert Tipy.pl
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Każda próba umycia zębów kończy się awanturą, a dziecko zaciska szczękę kiedy próbujesz umyć mu ząbki? Twoje dziecko zapewne chce Cię uświadomić, że to jego buzia i nie podoba mu się twoja ingerencja. Szamotanie się o szczoteczkę do zębów jest jedną z potyczek dziecka o niezależność. Jedynym rozwiązaniem w takich sytuacjach będzie kompromis.
1
Poszukaj sprzymierzeńców. Czasem ktoś z zewnątrz ma większy wpływ na dziecko niż mama i tata. Zwróć się więc do pediatry lub dentysty z prośbą o wyjaśnienie dziecku jak ważne jest mycie jest zębów. Wówczas przy każdej próbie mycia ząbków przywołuj słowa lekarza, który mówił że należy myć ząbki aby były zdrowe.
2
Wybierz się z brzdącem na zakupy i pozwól mu wybrać 2-3 szczoteczki z asortymentu dla dzieci. Następnie codziennie rano i wieczorem pozwól mu wybrać którą szczoteczką umyje ząbki. Odwrócisz w ten sposób jego uwagę od samej czynności ich mycia a dziecko będzie czuło się niezależne i dumne, że mogło samodzielnie dokonać wyboru.
3
Pozwól dziecku samodzielnie szczotkować zęby, mimo iż nie wykonuje tej czynności tak jak byś sobie życzyła - nie szczędź mu pochwał! Umów się z nim, że najpierw szczotkuje dziecko a potem mama, albo że rano szczotkuje dziecko a wieczorem mama. Z czasem dziecko samo nabierze wprawy i nie będzie potrzebna twoja pomoc, ale potrwa to przynajmniej do 7go roku życia, więc musisz wykazać się cierpliwością.
Jak uniknąć zarażenia chorobą bostońską?
Jak nauczyć dziecko myć zęby?
Jak leczyć chorobę bostońską?
Jak leczyć różyczkę u dziecka?
 3.6/5 (5 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.
pasożyt