Tutaj jesteś: Kultura i Społeczeństwo > Kultura > Kultura europejska > Jakie jest znaczenie kolorów ubrań?

Jakie jest znaczenie kolorów ubrań?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
Jeśli uważasz, że kolory, które nosisz niewiele mówią o twoim wnętrzu, to głęboko się mylisz. Barwy mówią bardzo wiele i niosą podświadome przesłanie dotyczące twojego charakteru lub nastroju. Możesz posługiwać się nimi, by wywierać pozytywne wrażenie na rozmówcy. Znajomość znaczenia barw może ci także pomóc odkryć jakie emocje i motywacje są w drugim człowieku, twoim pracowniku, dziecku bądź przyjacielu. Oczywiście nie można traktować wyboru kolorów zupełnie deterministycznie (to, że ktoś ma na sobie zazwyczaj ciemne ubrania nie musi świadczyć o tym, że jest ponurakiem, często artyści ubierają się na czarno gdyż w ich pracy jest tak wiele kolorów, że na co dzień wolą wybierać neutralne barwy dla określenia samych siebie). Z pewnością jednak obserwacja i analiza podstawowych kodów barw może przynieść wiele przydatnych wniosków.
1
Kolor czerwony w naszej kulturze (odwrotnie, niż na przykład w kulturze śródziemnomorskiej) jest związany z odwagą, a niekiedy nawet z brawurą. Jest to kolor dla osób, które nie boją się być zauważone, które chcą skupiać na sobie uwagę. W krajach o cieplejszym klimacie, gdzie skala barw jest szersza, czerwień nie ma aż takiego znaczenia. W Polsce jednak można odczytywać przyjście na ślub w czerwonej sukni jako zniewagę dla panny młodej (osoba w czerwonej sukni będzie bowiem skupiać na sobie uwagę należną parze młodej).
2
Biel jest kolorem niewinności, czystości, ale także duchowej siły. Jest to także znak otwartości osoby ubierającej się na biało. Pokazuje ona w ten sposób, że jest niczym niezapisana tablica, nie ma uprzedzeń, ale też nie chce być ograniczana. Biel może sugerować pewnego rodzaju zdystansowanie i niezależność. Podobne znaczenie ma fiolet, który jednak w kulturze chrześcijańskiej jest traktowany jako jedna z barw żałobnych.
3
Żółty i pomarańczowy to kolory optymizmu, radości i ciepła, są to także kolory kontaktowe. Zwłaszcza żółty jest barwą, która symbolizuje chęć kontaktu i nawiązania relacji. Pomarańczowy jest dobrym kolorem dla osób, które chcą odzyskać życiową pogodę ducha.
4
Osoby, które cenią bezpieczeństwo, stonowanie i harmonię, które chcą być odczytywane jako stabilne bardziej, niż żywe i dynamiczne, wybierają kolory ziemi, brązy, ciemną zieleń, czerń, ciemną żółć. Osoby, które tworzą swój bardziej otwarty i dynamiczny wizerunek łączą jasne, pastelowe barwy (lub czerń) z krzykliwymi, kolorowymi dodatkami.
Jak dobrać spodnie do figury?
Jak zrobić koszulkę na ramiączkach?
Jak dobierać kolory ubrań?
Jak zrobić spódnicę z koszulki?
Ostrzeżenia
  • Brąz przywołuje skojarzenie z biedą, dlatego lepiej nie ubierać się na brązowo planując ważne spotkania z kontrahentami.
Wskazówki
  • Kolory granatowy, szary, ciemnoniebieski są barwami kompetencji. Na egzamin bardzo dobrze jest ubrać się na szaro, jest on utajonym odpowiednikiem koloru żółtego, który jest barwą kontaktu i relacji, sprawia on także, że jesteśmy odbierani jako osoby inteligentne i kompetentne.
Przeczytaj teraz: Fryzura bob
 4/5 (4 ocen)
Oceń 
  • Komentarze Tipy.pl (4)

Zdzichu wiertara - 2014-07-04
Brąz przywołuje skojarzenia z biedą, więc następnym razem jak mój szef będzie wysiadał ze swojego nowego Infiniti, z reguły ubrany na brązowo może biedakowi kupię jakiegoś pączka bądź coś do jedzenia.... w końcu może jest biedny ... :)
grazyna2 - 2013-04-19
Szare, ziemiste, myszowate kolory są dla tych co nie sa pewni swoich atutów, a wyraziste, mocne podkreślają silne sosobowosci
marcelak - 2011-07-13

Tak, nie na darmo habity franciszkanów są brązowe... wiele zakonów żebraczych ma brązowe stroje

Karli90 - 2011-07-12
"Brąz przywołuje skojarzenie z biedą" cha cha ciekawe...;)
Używanie perfum, jest sztuką. Należy używać je w odpowiednich miejscach, aby zapach delikatnie się unosił, a nie...
Jak się perfumować?
Używanie perfum, jest sztuką. Należy używać je w odpowiednich miejscach, aby zapach...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Iwona Arndt
  • Klaudia Kłodawska
  • Grażyna Kot
  • Anna Malicka
  • Wojciech Zacny
  • Anna Miłosz
  • Jacek Sokalski
  • Paulina Bubrowiecka
  • Jadwiga Sikorska
  • Barbara Zugaj
  • Oluś XD
  • Martyna Berger
  • Monika Mista
  • Marzena Żurek
  • Marzena Piróg
  • Beata Kielerska
  • Małgorzata Janas
  • Iga Bernaciak
  • Jolanta Man
  • Aleksandra Wyrębowska
  • Beata Loba-Marciniak
  • Wojciech Tworek
  • Małgorzata Szlaska
  • Anna Borkowska
  • Agata Krzyśko
  • Aga Dawid Majówka
  • Grazia Bodzoń
  • Edyta Wyścigi
  • Sebastian Kaban
  • Janina Sendra
pasożyt