Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Seniorzy > Jak dbać o siebie po 40?

Jak dbać o siebie po 40?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 2.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Wiele osób po czterdziestym roku życia popada w depresję. Uważają, że są starzy i nikomu niepotrzebni. Wiek ten buduje poczucie odrzucenia społecznego i pogłębia skrywane kompleksy. Jak można sobie z tym poradzić i czuć się młodo po czterdziestce? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Okres po czterdziestym roku życia to czas, kiedy tak naprawdę możemy cieszyć się życiem. Jesteśmy w miarę stabilni finansowo, posiadamy stałą pracę, nasze dzieci już są odchowane i nie potrzebują naszej ciągłej pomocy. To najlepszy moment, aby realizować swoje marzenia. Ilu z nas odpuściło realizację swojego skrytego planu, bo po prostu nie było na to czasu? Teraz jest okazja, aby to zmienić! Wykorzystaj to na rozwijanie swoich zainteresowań, poświęć się ulubionemu hobby. Mamy czas, cierpliwość i chęci, a to już bardzo dużo. Praktycznie nic nie stoi nam na przeszkodzie, aby wreszcie zrobić coś dla siebie, czy zobaczyć kawałek świata. Nie bój się sięgać po swoje marzenia!
2
Zadbaj o swoje zdrowie. Zdrowy organizm to sprawne ciało i umysł, który pomoże nam w realizacji naszych planów. Zamiast doszukiwać się we własnym zdrowiu powodów do niepokoju, po prostu wybierzmy się do lekarza na profilaktyczne badania (badania krwi, profilu lipidowego, moczu). Pozwolą one zdiagnozować ewentualne nieprawidłowości i skontrolować możliwe uszczerbki na naszej ogólnej kondycji. Nie narzekaj, tylko weź zdrowie w swoje ręce! Jeśli masz zapisane jakieś tabletki- nie ignoruj tego zalecenia. Wszystko co ma pomóc Twojemu zdrowiu i sprawić żebyś czuł się lepiej- jest dobre. Pamiętaj, że tylko zdrowe ciało pozwoli Ci realizować Twoje pasje.
Jak używać tamponów bez aplikatora?
Jak założyć podpaskę?
Jak przekonać alkoholika do leczenia?
Jak wyleczyć kaszel?
3
Bądź aktywny. Oczywiście nie od razu musimy sięgać po olimpijskie puchary, jednak możemy spróbować zamienić codzienne czynności, takie jak wjeżdżanie windą. Zamiast jechać windą możesz wejść po schodach. To na pewno poprawi Twoją kondycję i przysłuży się Twojemu sercu. Nawet jeśli zajmie to trochę więcej czasu, to na pewno wyjdzie Ci to na zdrowie!
4
Odżywiaj się dobrze. W Twojej diecie nie powinno zabraknąć pełnoziarnistego pieczywa, warzyw, owoców, dań lekkostrawnych, chudego mięsa i ryb. Melony, jabłka i pomarańcze to prawdziwe bomby energetyczne, które dodają sił, pozytywnie wpływają na stan skóry i zawierają błonnik, który wspomaga przemianę materii.
5
Po piąte i najważniejsze- myśl pozytywnie! Wieczne zadręczanie popsuje nawet „końskie zdrowie”. Musisz wierzyć w to, że dopiero wszystko przed Tobą. Nasz wiek nie ma wielkiego związku z tym jak się czujemy. Bez względu na to, ile mamy lat, możemy nadal tryskać energią. Wszystko zależy od naszego nastawienia. Nie zapomnij iść przez świat z różowymi okularami na nosie!
Przeczytaj teraz: Jak pokochać swoje ciało?
 2.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Zdobycie większej pewności siebie nie przychodzi z dnia na dzień. Niektórzy już rodzą się z dużym poczuciem własnej...
Jak być pewniejszą siebie?
Zdobycie większej pewności siebie nie przychodzi z dnia na dzień. Niektórzy już...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt