Tutaj jesteś: Zdrowie > Zdrowie Rodzinne > Zdrowie i Medycyna > Jak radzić sobie z nadmierną potliwością?
Jak radzić sobie z nadmierną potliwością?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 1.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Problem nadmiernego pocenia pojawia się zazwyczaj latem. Wtedy upał zdaje się być nieznośny, a nas oblewa gorący pot. Powoduje to uczucie ogólnego dyskomfortu i zakłopotania. Co robić w takiej sytuacji? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Pot jest naturalną reakcją organizmu, która ma za zadania ochłodzić nasz organizm, gdy słupki na termometrach rosną w zastraszającym tempie. Pocąc się ochładzamy ciało i regulujemy w ten sposób jego temperaturę. Pot sam w sobie jest bezwonny. Dopiero gdy „zabiorą się za niego” bakterie- zyskuje nieprzyjemny zapach. Bakterie rozkładają cząsteczki zawartego w pocie tłuszczu - im więcej bakterii na skórze, tym zapach staje się ostrzejszy. Najprostszym sposobem na pozbycie się bakterii ze skóry jest prysznic. Bakterie z powodzeniem usunie mydełko z jonami nanosrebra, które działa antybakteryjnie. Bakterie utrzymują się dłużej na niewydepilowanej skórze pod pachami- znajdują one sobie miejsce na włoskach, przez co przeżywają dłużej. Warto więc zadbać o depilację.
2
Po umyciu warto zastosować antyperspirant, który zapobiegnie wydzielaniu potu, albo przynajmniej zamaskuje nieprzyjemny zapach. Trzeba pamiętać, że samo użycie dezodorantu nie nieodświeżoną skórę jedynie pogorszy stan- zapach potu zmieszany z kompozycją aromatyczną sprayu stanie się nie do zniesienia. Warte uwagi są antyperspiranty, które w składzie posiadają naturalne minerały- zwłaszcza jony srebra.
Jak leczyć nadczynność tarczycy?
7 przyczyn słabej pamięci
Jak w nietypowy sposób wykorzystać mąkę kukurydzianą?
Jak leczyć potliwość rąk herbatą?
3
Unikaj ubrań ze sztucznych włókien. Nie pozwalają one skórze oddychać. Sztuczne włókna sprawiają, że pot nie może odparować i osadza się na ubraniu, co powoduje nie tylko dyskomfort, ale także sprzyja rozwojowi bakterii i grzybów. Noś ubrania z naturalnych tkanin: wełny, lnu, bawełny, które zapewniają odpowiednią cyrkulację powietrza, chroniąc nas przed przegrzaniem i nadmiernym poceniem się.
4
Jeśli cierpisz na nadmierną potliwość nóg- unikaj obuwia z syntetycznych materiałów. Latem noś przewiewne sandały lub klapki. Zimą zainwestuj w skórzane lub wykonane z „oddychającego” materiału obuwie. Warto także kupić specjalne antybakteryjne wkładki do butów, które pochłaniają nadmiar wilgoci i chronią przed powstawaniem brzydkiego zapachu. Po umyciu stosuj talk do nóg, który dodatkowo uchroni przed nadmierną potliwością stóp (np. środek Pedipur). W aptekach są dostępne również specjalne antybakteryjne kremy, spraye i dezodoranty, które pomogą nam uporać się ze wstydliwym kłopotem.
 1.8/5 (4 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Nadmierna potliwość jest chorobą, którą da się leczyć. Pocenie może występować pod pachami, na stopach i dłoniach....
Jak leczyć nadpotliwość?
Nadmierna potliwość jest chorobą, którą da się leczyć. Pocenie może występować...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

pasożyt