Tutaj jesteś: Hobby, Gry i Zabawy > Hobby > Inne zainteresowania > Jak prowadzić pamiętnik?

Jak prowadzić pamiętnik?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4.9/5 (38 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Pamiętnik jest formą upamiętnienia chwil, które są dla nas ważne. Na jego stronicach możemy również rozważyć istotne kwestie, które nas nurtują. Jednym słowem pamiętnik jest jak najlepszy powiernik, któremu możemy przekazać każdą tajemnicę. Jak założyć i prowadzić pamiętnik? Dowiesz się czytając ten artykuł.
1
Do prowadzenia pamiętnika potrzebny będzie dość gruby zeszyt - najlepiej z twardą okładką. Grubość zeszytu zależy od tego przez jaki czas będziemy chcieli prowadzić zapiski oraz ile będziemy chcieli zapisywać stron dziennie. Twarda okładka nada naszemu pamiętnikowi dłuższą trwałość - zeszyty w miękkich okładkach mają tendencję do gniecenia co później wygląda mało estetycznie. W sprzedaży są dostępne również specjalne zeszyty przystosowane do funkcji pamiętnika. Mają one wyodrębnione miejsce na wpis nazwiska właściciela, oraz każda strona jest wyposażona w miejsce na datę wpisu. Jeśli zależy nam na dyskrecji, możemy również kupić model zapinany na zamek. To zapewni nam prywatność i pewność, że nikt nie zajrzy do naszych zapisek.
2
Pamiętnik to nie dziennik - nie musisz robić w nim zapisków codziennie. Możesz zapisywać sytuacje ważne w Twoim życiu albo refleksje, które Ci się nasuną. Zapisuj również swoje obawy, plany na przyszłość. Nie wahaj się umieszczać tam swojej poezji. Na jego kartach możesz rozluźnić wodze swoich myśli. Przy każdej notatce nie zapominaj dołączyć daty. To pozwoli Ci na szybką weryfikację okoliczności zapisu przy powrotach do notatek. Pamiętnik powinien być subiektywny. Nie staraj się obiektywizować każdego wpisu - ukazuj swój punkt widzenia na dane sprawy. W końcu zapisujesz w nim swoje myśli a nie niczyje inne. Nie staraj się również cenzurować swojego zapisu - no chyba, że ma służyć on osobom trzecim.
3
Jeśli chcesz zachować całkowitą dyskrecję, to powinnaś znaleźć takie miejsce, w którym bez obaw będziesz mogła przechowywać swój pamiętnik. Może to być miejsce pod łóżkiem, na strychu, w starej komodzie - gdziekolwiek gdzie będziesz pewna, że nikt go nie znajdzie. Może to być również kuferek zamykany na klucz. Prywatność zapewni również wcześniej wspominany zamek - dzięki niemu będziesz miała pewność, że Twoje zapiski nie wpadną w ręce niepowołanych osób. Pamiętaj, aby udostępniać swój pamiętnik tylko tym osobom, którym naprawdę ufasz. Dzięki temu unikniesz przykrych rozczarowań oraz zapobiegniesz rozpowszechnieniu swoich sekretów.
Jak wyostrzyć oczy w Photoshopie?
Jak zrobić pamiętnik?
Jak korzystać z kompasu?
Jak ćwiczyć głos?
 4.9/5 (38 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (3)

Lalis - 2012-03-29
Prowadzę pamiętnik według mnie Sylwia ma bardzo fajny sposób prowadzenia pamiętnika. Ja gdy na przykład byłam na imprezie zrobiłam coś takiego: pomalowałam kartkę cieniem do powiek, tuszem do rzęs i pomadką do ust- to były kosmetyki którymi byłam pomalowana
Magda - 2012-03-03
Fakt,trochę krótkie i mało ciekawe. Ale by osobę wprowadzić w świat zapisków i pamiętników może i wystarczające [?]...
Sylwia - 2012-01-06
Strasznie krótkie, nieprzydatne. Ja mam dziwne i szalone pomysły, co do pamiętników. Np., kiedyś, gdy leciała mi krew, przykleiłam do kartki taśmą klejącą, kawałek chusteczki z moją krwią. Nienormalne, wiem. Ale można było się bardziej co do tego prowadzenia rozpisać. Nic by chyba autora nie ugryzło?
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest
Jak zrobić zeszyt Death Note?
Wszyscy fani anime wiedzą czym jest "Death Note" i zapewne większość chciałaby posiadać...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Sylwia Augustyniak
  • Joanna Wójcik
  • Grażyna Strzelczyk
  • Łukasz Chojnacki
  • Mariusz Mazur
  • Janusz Liberadzki
  • Anna Maciejczyk
  • Monika Jankowiak
  • Zofia Kałużny
  • Alicja Greń
  • Patrycja Przybyłowska
pasożyt