Tutaj jesteś: Dom i Ogród > Rośliny, Kwiaty i Zioła > Rośliny doniczkowe > Jak dbać o kaktusy?

Jak dbać o kaktusy?

Stopień trudności: umiarkowane
, specjalista Tipy.pl
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Rośliny doniczkowe są idealnym dopełnieniem dekoracyjnym Twojego domu lub mieszkania. Jeśli jesteś zatem miłośnikiem roślin doniczkowych, lecz nie masz czasu na zbyt częste zajmowanie się swoimi roślinkami, warto kupić kaktusa. Te wdzięczne rośliny nie wymagają zbyt wielkiego wysiłku podczas dbania o nie, jednak mimo to należy pamiętać o kilku podstawowych wskazówkach, które pomogą Ci zadbać o to, by Twoje kaktusy rosły i rozwijały się najbardziej prawidłowo.
1
Po pierwsze należy wybrać odpowiedni gatunek kaktusa, tak, by jak najlepiej pasował do wystroju naszego mieszkania. Bardzo często zdarza się, że jeśli raz kupisz kaktusa, wkrótce zapełnisz nimi wszelkie parapety w Twoim mieszkaniu. Kaktusy są zwykle niewielkiej postury, jednak jeśli odpowiednio o nie dbasz, mogą urosnąć do niebagatelnych rozmiarów.
2
Bardzo ważny jest dobór odpowiednich doniczek, w których będziesz hodować swoje kaktusy. Musisz pamiętać o tym, że naczynie, w którym znajduje się Twój kaktus, nie może być zbyt małe. Najlepiej zdecydować się na zakup doniczek plastikowych, a niżeli ceramicznych. Doniczki plastikowe łatwiej utrzymać we właściwej czystości a ponadto korzenie kaktusa nie będą zmuszone wrastać w ścianki doniczki. W doniczce plastikowej ziemia nie ulega zbyt szybkiemu wyschnięciu, co jest szczególnie ważne i potrzebne w przypadku tych roślin.
3
Równie ważne i zasługujące na odpowiednią uwagę jest sadzenie kaktusów. Najważniejszy jest zakup ziemi, która będzie odpowiednia dla takiej rośliny, jaką jest właśnie kaktus. Ziemia powinna być łatwo przepuszczalna, to znaczy taka, która bez problemu przepuści wodę a woda ta będzie z niej parować. Bardzo ważne jest, aby ziemia była bogata we właściwą ilość składników mineralnych, co znacznie wpływa na odpowiedni wzrost kaktusów.
Jak zrobić skalniak?
Jak czyścić rolety i żaluzje?
Jak suszyć kwiaty?
Odwodnienia liniowe
 4.5/5 (2 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (1)

K. - 2014-05-27
Bzdura, wielka bzdura w punkcie 4! Kaktusy podlewa się po całkowitym przeschnięciu podłoża w którym się znajduje inaczej korzenie gniją! Nadmiar wody im szkodzi, ja swoje podlewam co około 3-4 tygodnie. Zimą nie wolno podlewać kaktusa W OGOLE !!! Zimą przechodzą one w stan wegetacji, należy je wtedy
1.) dać do chłodniejszego pokoju gdzie temp. to 10- 15* Celcjusza i nie podlewać wcale, niektore gatunki można zraszać lekko wodą co pare tygodni.
LUB:
2. Wynieść do piwnicy po uprzednim całkowitym wysuszeniu podłoża czyli przestać podlewać w okolicy października. Zabrać je z piwnicy w okolicach lutego,marca.. I najpierw je cieniować, tzn nie wystawiać od razu na wiosenne słońce bo nie są przyzwyczajone do światła. Pierwsze podlewanie pod koniec marca.

Nie polecam sadzić kaktusów w ziemi :) Po prostu się do tego nie nadają, szczególnie że w swoim naturalnym środowisku nie mają takiej ziemi. Najlepiej jest samemu zrobić mieszankę z ziemi do kaktusów, piasku i żwirku (w proporcjach 1,3,3 czyli garść ziemi i po trzy piasku i żwirku) W tak przygotowanym podłożu kaktusy będą lepiej rosły. Jeszcze słowo o przesadzaniu bo Powinno się to zrobić po jakimś tygodniu od przesadzenia, żeby mógł przywyknąć do nowego podłoża. Na początek (jeśli to mały kaktus) to jedna łyżka wody wystarczy, jeśli większy to można dać kilka łyżek. Następne podlewanie po całkowitym przeschnięciu podłoża.

A jak ktoś się nie zna na czymś to lepiej by niewprowadzał w błąd innych ludzi, poszukujących pomocy bo nie dość, że swoje zniszczy złą pielęgnacją to i jeszcze komuś poniszczy kaktusy ;)
Rośliny są piękną ozdobą każdego wnętrza- rozświetlają je i ożywiają. Nadają również świeżość i nawilżają powietrze....
Jak pielęgnować rośliny? Rośliny doniczkowe
Rośliny są piękną ozdobą każdego wnętrza- rozświetlają...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Robert Kuzba
  • Agnieszka Dąbrówka
  • Natalia Pawlak
  • Krzysztof Żurowski
  • Małgorzata Czapnik
  • Vatiel Driscoll
  • Martyna Piórko
  • Marzena Sałek
  • Patryk Tołczyżewski
pasożyt