Tutaj jesteś: Praca i Kariera > Praca > Rozwój Kariery Zawodowej > Jak poprawić pracę mózgu?

Jak poprawić pracę mózgu?

Stopień trudności: łatwe
, specjalista Tipy.pl
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
Mózg to najważniejszy organ w naszym ciele. Jest swego rodzaju komputerem, który steruje różnymi funkcjami naszego ciała. Dzięki niemu żyjemy. Półkule mózgowe są ośrodkami między innymi myślenia, czy wyższych uczuć. To on koordynuje naszą mowę, wzrok, ruch, słuch czy węch. Obecnie rozwój cywilizacyjny wymaga od nas zapamiętywania coraz większej ilości informacji oraz umiejętności szybkiego reagowania na różne sytuacje. Potrzebna jest do tego jasność umysłu oraz koncentracja. Jak ułatwić najważniejszemu organowi codzienne funkcjonowanie? Jest kilka sposobów, które pomogą poprawić pracę naszego mózgu oraz sprawią, że będziemy w stanie lepiej przyswajać nową wiedzę oraz efektywniej ją wykorzystywać. W poniższym artykule znajdziesz kilka wskazówek jak to zrobić.
1
Po pierwsze pij dużo wody. Nasz mózg składa się z ok. 80% wody. To między innymi ona zapewnia odpowiedni przepływ impulsów nerwowych do komórek. Jest ona bardzo ważna w naszym organizmie, ponieważ oczyszcza organizm z toksyn i zapewnia termoregulację czyli chroni nasz organizm przed przegrzaniem się. Codziennie powinniśmy dostarczać ok. 2 litrów wody, w zależności od wysiłku fizycznego.
2
Wysypiaj się! Druga rada jest bardzo ważna. To właśnie podczas snu nasz mózg regeneruje się. Odpowiednia ilość snu powoduje, że nowego dnia jesteśmy w stanie zapamiętać więcej informacji. Deficyt snu powoduje rozkojarzenie, rozdrażnienie oraz trudności w logicznym myśleniu. Zadbaj o to, żeby kłaść się spać o regularnych porach.
3
W zdrowym ciele zdrowy duch! Jeśli prowadzisz głównie siedzący tryb, życia, tzn. praca wymaga od ciebie siedzenia godzinami za biurkiem to powinieneś z pewnością zadbać o swoją kondycję fizyczną. Inaczej twoja sprawność umysłowa nie będzie aż tak efektywna. Ruch zapewni odpowiedni dopływ tlenu oraz krwi do mózgu, co zwiększy jego obroty oraz sprawi, że będziesz czuć się szczęśliwy. Dzieje się tak dlatego, że podczas wysiłku fizycznego w naszym organizmie wydzielają się endorfiny- hormony szczęścia.
Jak określić cel zawodowy?
Jak znaleźć swoje hobby?
Jak być zabawnym?
Jak stać się lepszym człowiekiem w 7 dni?
Przeczytaj teraz: Jak trenować pamięć?
 4/5 (1 ocen)
Oceń 
Udostępnij
  • Komentarze Tipy.pl (0)

Mózg człowieka wykazuje ogromne zapotrzebowanie na minerały i witaminy. Zaopatrzenie mózgu w odpowiednie substancje...
Jakie witaminy na pamięć i koncentrację?
Mózg człowieka wykazuje ogromne zapotrzebowanie na minerały...
E-mail

Hasło

  Zapamiętaj mnie
Możesz zalogować się
używając konta Facebook

lub
Zarejestruj się za darmo   
E-mail

Hasło

Powtórz hasło

Możesz zarejestrować się
używając konta Facebook

lub
Usługę świadczy

Siedziba

Kraków
Os. Teatralne 9A
31-946 Kraków

Krajowy Rejestr Sądowy

Sąd Rejonowy w Krakowie

Kontakt

Tel: +48 12 646 28 12
Fax: + 48 12 646 27 10

Dołącz do nas!
Tipy.pl to źródło pełne porad, pomysłów i inspiracji.

  • Czesław Zawłocki
  • Basia Sochacka
  • Siegfried Hohenstauf
  • Antoni Gorzynik
  • Wioletta Szprengel
  • Radosław G-r
  • Anila FA Anila FA
  • Jurek Borzęcki
  • Lilianna Kwiecińska
  • Paulina Wisniewska
  • Glowicka Genowefa
pasożyt